متن خبر

توانایی هوش مصنوعی برای بهبود و سرعت بخشیدن به تست نرم افزار در حال تغییر شکل صنعت است

توانایی هوش مصنوعی برای بهبود و سرعت بخشیدن به تست نرم افزار در حال تغییر شکل صنعت است

شناسهٔ خبر: 579695 -




دستی <a href= که برای لمس رندر آینده‌نگر یک پردازنده هوش مصنوعی دراز است. " class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye.jpg">
(اعتبار تصویر: Shutterstock / NicoElNino)

هوش مصنوعی دنیا را در برگرفته است و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌ها را سریع‌تر از همیشه پردازش کنند. تاثیر ضربه بر شرکت‌های نرم‌افزاری شگفت‌انگیز بوده است، و به آنها اجازه می‌دهد محصولات و خدمات جدید را در کسری از زمان آزمایش کنند و مزیت رقابتی جدیدی به آنها بدهد.

در گذشته سالها طول می کشید تا محصولات به بازار برسند. به عنوان مثال، ویندوز 10 قبل از اینکه روشن شود، به دو سال توسعه و آزمایش نیاز داشت. اکنون، همین نرم افزار می تواند تنها چند ماه طول بکشد تا تکمیل شود، همه اینها به لطف مشارکت هوش مصنوعی است. این مقاله به توانایی هوش مصنوعی در بهبود فرآیند تست نرم‌افزار می‌پردازد و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد محصولات خود را سریع‌تر از همیشه منتشر کنند.

نقش هوش مصنوعی در تست نرم افزار

هوش مصنوعی نوعی فناوری است که هوش انسان را تقلید می کند. درست همانطور که مغز انسان می تواند از مخزن دانش خود استفاده کند، هوش مصنوعی نیز به پایگاه داده ای ضربه می زند که به او اجازه استخراج داده را می دهد. تنها تفاوت بین هوش مصنوعی و انسان در این است که در حالی که مغز ما بیشتر طول می کشد تا به خاطر بیاورد و گهگاه فراموش می کند، هوش مصنوعی هرگز این کار را نمی کند.

فناوری هوش مصنوعی از الگوریتم‌های پیشرفته مختلف برای یافتن اطلاعات مناسب در مکان مناسب و در عرض چند ثانیه استفاده می‌کند. هنگامی که در تست نرم افزار به کار گرفته می شود، وظایف تکراری و وقت گیر را بر عهده می گیرد که تکمیل آنها به دقیقه ها (یا حتی ساعت ها) گرانبها نیاز دارد. هنگامی که همراه با هوش انسانی مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند کیفیت محصول را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد، بدون اینکه زمان شرکت را قربانی کند.

خرم میر

چگونه هوش مصنوعی سرعت تست محصول را افزایش داد

روش های مختلفی وجود دارد که هوش مصنوعی به طور موثر سرعت تست محصول را بهبود می بخشد و زمان لازم برای عرضه محصول را کوتاه می کند. این شامل موارد زیر است:

پوشش آزمون بالاتر

قبل از عرضه یک محصول به بازار، باید با نیازهای مصرف کنندگان مختلف سازگار شود. از آنجایی که هر خریدار بسته به بازار متفاوت است، توسعه دهندگان باید سناریوهای متعدد و الگوریتم های مختلفی را برای انجام هر آزمایش ایجاد کنند. حتی اگر از اتوماسیون استاندارد استفاده می‌شد، باز هم زمان قابل توجهی می‌برد، زیرا آزمایش‌کنندگان باید خودشان نمونه‌های آزمایشی و قالب‌ها را ایجاد کنند.

هوش مصنوعی با وارد کردن یک "مغز" دوم و سریعتر کارها را آسانتر کرد. با استفاده از حجم وسیعی از داده‌ها ، هوش مصنوعی اکنون می‌تواند انواع تست‌هایی را تولید کند که شامل بازارهای مورد علاقه شما می‌شود. اکنون، شرکت‌ها دیگر مجبور نیستند تا مرحله رشد خود را به یک یا دو سناریو محدود کنند. آنها می توانند فوراً یک طیف گسترده را آزاد کنند.

تشخیص زودهنگام نقص

انتشار محصول معمولاً به تأخیر می افتد زیرا باگ های اولیه "بی ضرر" بسیار بزرگ شده اند که منجر به رفع پرهزینه و وقت گیر می شود. حتی اگر این ناهنجاری خود را نشان نداده باشد، الگوهای خاص می‌توانند منجر به رشد نهایی آن‌ها شوند و از دنبال کردن مسیر هموار فرآیند توسعه محصول جلوگیری کنند.

هوش مصنوعی می‌تواند این «پرچم‌های قرمز» را که هوش انسانی ممکن است نادیده بگیرد، شناسایی کند. آنها از تست های الگوی مختلف برای تعیین اینکه آیا در آینده تبدیل به یک مشکل واقعی خواهند شد یا خیر استفاده می کنند و قبل از اینکه به یک مسئله گسترده تبدیل شوند آنها را حل می کنند. این فرآیند رفع اشکال اولیه از "زمان رفع" کاهش می‌یابد و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا محصول نهایی را بسیار سریع‌تر منتشر کنند.

دقت افزایش یافته

سوگیری انسانی می تواند به طور قابل توجهی بر دقت یک آزمون تأثیر بگذارد و باعث شود عواملی را که در غیر این صورت می توانستند مرتبط با آزمون باشند را از دست بدهید. برای مثال، می‌توان یک نرم‌افزار ایجاد کرد که به راحتی توسط اکثر مردم استفاده شود، اما می‌توانست علیه سایر اقلیت‌ها تعصب داشته باشد. در نظر نگرفتن آنها از ابتدا می‌تواند دسترسی محصول را کاهش دهد و بعداً نیاز به تغییرات زمان‌بر متفاوتی دارد.

در حالی که هوش مصنوعی بسته به آموزشی که دریافت می کند هنوز هم می تواند تعصب داشته باشد، اما جنبه «عاطفی» ذهن انسان را ندارد. با استفاده از داده های سخت به جای باور لحظه ای، می تواند با موقعیت های مختلف سازگار شود. همچنین می‌تواند خطای انسانی را بسیار سریع‌تر تشخیص دهد و از دقت بالایی اطمینان حاصل کند.

سازگاری بهتر

یکی از جنبه های مهمی که تقریباً همیشه عرضه محصول را به تأخیر می اندازد این است که آزمایش ها به به روز رسانی نیاز دارند. شاید قصد دارید ویژگی دیگری را در مراحل بعدی تولید اضافه کنید یا بخواهید آن را در مقیاس بالاتری در دسترس قرار دهید. به‌روزرسانی آزمون می‌تواند منابع و زمان ارزشمندی را به خود اختصاص دهد، به‌ویژه زمانی که باید همه تغییرات را به صورت دستی انجام دهید.

ابزارهای تست مبتنی بر هوش مصنوعی توانایی بهتری برای انطباق با تغییرات بالقوه در نرم افزار دارند و نیازهای تست را بدون صرف زمان زیادی برآورده می کنند. این باعث می شود اگر محصولی دارید که نیاز به به روز رسانی مداوم دارد، مانند یک برنامه تلفن، آنها را انتخاب بهتری می کند. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند محاسبات و کسرهای لازم را برای مقیاس‌بندی، انعطاف‌پذیری کلی و اصلاحات به موقع انجام دهند و به زمان سریع‌تری برای ورود به بازار اضافه کنند.

تست بصری موثر

هنگام ایجاد یک نرم افزار خاص، احتمالاً پلتفرم مورد نظر را در ذهن دارید. شاید بخواهید برنامه‌ای بسازید که روی لپ‌تاپ‌ها بهترین کار را داشته باشد، یا شاید بخواهید چیزی بسازید که در دستگاه‌های تلفن همراه هم به خوبی کار کند. مشکل این است که حدود 60 درصد از بزرگسالان از بیش از یک دستگاه در روز استفاده می کنند و دائماً از تلفن خود به لپ تاپ تغییر می کنند.

دامنه بصری آزمایش باید چندین دستگاه هدف را پوشش دهد تا قابلیت استفاده محصول را افزایش دهد. امروزه ابزارهای هوش مصنوعی از الگوریتم‌های بینایی استفاده می‌کنند که ظواهر بصری را با هم مقایسه می‌کنند و مغایرت‌های احتمالی را تشخیص می‌دهند. این مزیت تست موازی زمان انتشار را کاهش می دهد و منجر به تجربه کاربری ثابتی می شود.

خط پایین

معرفی هوش مصنوعی در تست نرم افزار می تواند فرآیند تست نرم افزار شرکت را به طور موثر ساده کند، ناهنجاری ها را شناسایی کند و کارایی کلی را بهبود بخشد. همانطور که زمان رسیدن به بازار تسریع می شود، شرکت ها می توانند در دنیایی که فناوری به طور مداوم در حال تکامل است، مزیت رقابتی کسب کنند.

ما بهترین سازندگان وب سایت هوش مصنوعی را معرفی می کنیم .

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

خرم میر، مدیر ارشد بازاریابی، Kualitatem.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است