متن خبر

تهدیدات Deepfake در حال افزایش هستند – تحقیقات جدید افزایش نگران کننده کلاهبرداری های خطرناک جدید را نشان می دهد

تهدیدات Deepfake در حال افزایش هستند – تحقیقات جدید افزایش نگران کننده کلاهبرداری های خطرناک جدید را نشان می دهد

شناسهٔ خبر: 450091 -




بیومتریک
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

تحقیقات جدید ادعا می‌کند هکرها ویدیوها و شبیه‌سازهای دیپ‌فیک را برای دور زدن راه‌حل‌های امنیتی بیومتریک و نقض خدمات آنلاین افراد ترکیب می‌کنند.

گزارشی از iProov ادعا کرده است که استفاده از این روش در بین مجرمان بین نیمه اول و دوم سال 2023 353 درصد افزایش یافته است.

هوش مصنوعی مولد افزایش زیادی در سطح بهره‌وری بازیگران تهدید ایجاد کرده است: این ابزارها نسبتاً کم‌هزینه هستند، به راحتی قابل دسترسی هستند و می‌توان از آنها برای ایجاد رسانه‌های ترکیبی بسیار متقاعدکننده مانند تعویض چهره یا سایر اشکال دیپ فیک استفاده کرد که می‌توانند به راحتی انسان را فریب دهند. چشم و همچنین راه حل های بیومتریک کمتر پیشرفته. اندرو نیول، مدیر ارشد علمی iProov، گفت: این فقط نیاز به تأیید هویت از راه دور بسیار ایمن را افزایش می دهد.

به اشتراک گذاشتن دانش

نحوه کار به این صورت است: کلاهبرداران از ابزارهای هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌کنند که برخی از آن‌ها راه‌حل‌های ارزان‌قیمتی هستند، تا ویدیوهای مبادله‌ای نسبتاً قانع‌کننده و دیپ‌فیک ایجاد کنند. سپس از شبیه سازها برای ایجاد دوربین های مجازی استفاده می کنند. پس ، هنگامی که یک راه حل بیومتریک از شخصی می خواهد که از طریق اسکن چهره احراز هویت کند، آنها می توانند دوربین جعلی را با ویدیوی تعویض چهره روی آن نمایش دهند و پس ابزار را فریب داده و احراز هویت را انجام دهند.

به نظر می رسد پلتفرم تلفن همراه به ویژه در برابر این تهدید آسیب پذیر است. حملات تزریقی علیه وب تلفن همراه بین نیمه اول و دوم سال 2023 بیش از دو برابر (255٪) افزایش یافته است. این اعداد وقتی بدتر می شود که شبیه سازها را حذف کنید و صرفاً به حملات دیپ فیک و تعویض چهره نگاه کنید. بین نیمه اول و دوم سال 2023، 704 درصد افزایش در این حملات وجود داشته است. در نهایت، استفاده از رسانه های دیپ فیک همراه با جعل ابرداده (به عنوان مثال، جعل آدرس IP) بین دو نیمه سال گذشته 672 درصد افزایش یافت.

این گزارش همچنین بیان می کند که هکرها برای بهبود و تکامل این تکنیک به شدت با یکدیگر همکاری می کنند. ظاهراً «رشد قابل توجهی» در تعداد گروه‌هایی که در حال تبادل اطلاعات در مورد دور زدن سیستم‌های شناسایی انسانی و ویدیویی هستند، وجود داشته است.

این شرکت بيان کرد که از گروه های شناسایی شده توسط تحلیلگران iProov، تقریباً نیمی (47٪) در سال 2023 ایجاد شده اند.

بیشتر از TechRadar Pro

Sead یک روزنامه‌نگار آزاد کارکشته در سارایوو، بوسنی و هرزگوین است. او در مورد IT (ابر، اینترنت اشیا، 5G، VPN) و امنیت سایبری (باج افزار، نقض داده ها، قوانین و مقررات) می نویسد. او در طول بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای خود برای رسانه های متعددی از جمله الجزیره بالکان نوشته است. او همچنین چندین ماژول در زمینه نوشتن محتوا برای Represent Communications برگزار کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است