متن خبر

تنهایی انسان نما رباتیک

تنهایی انسان نما رباتیک

شناسهٔ خبر: 457312 -




شاید چند سال دیگر، سالن های مرکز کنگره جهانی جورجیا در هفته مودکس پر از روبات های انسان نما شود. با این حال، در سال 2024، Digit به تنهایی در نمایشگاه زنجیره تامین ایستاده است. این گواهی بر عملکرد سالم Agility نسبت به رقبایی مانند Figure، Tesla، 1X و Apptronik است. این بار سال گذشته در Modex (نسخه شیکاگو کنفرانس)، Digit چیزی شبیه به یک جشن اتوماسیون صنعتی داشت. خطی از ربات‌های دوپا در زمان‌های مشخصی در طول هفته، قطعات را به تسمه نقاله نزدیک می‌بردند.

این هفته در آتلانتا، یک بازیگر چرخشی متشکل از هشت رقم هر روز از افتتاحیه تا پایان نمایش کار می‌کنند. اما این بار ربات های آبی و نقره ای کار کمی متفاوت انجام می دهند. نسخه‌های نمایشی پر کردن و بازیابی کالا در کنار خط را با یک قفسه جریان طراحی شده برای تولید خودرو نشان می‌دهد. چابکی به TechCrunch او میگوید که در حال حاضر با مشتریان خودرو کار می‌کند – اگرچه هنوز نامی منتشر نکرده است.

مشهور است که فورد یکی از اولین حامیان چابکی بود که در CES 2020 شراکت خود را اعلام کرد. در نهایت، برنامه‌هایی برای به کار انداختن Digit برای تحویل آخرین مایل متوقف شد، زیرا شرکت در عوض تمرکز خود را بر روی موضوع کوتاه‌مدت کارکنان انبار متمرکز کرد. ثابت شد که این یک حرکت هوشمندانه بود، زیرا هنوز ارقام نیروی کار پس از کووید به بازگشت نیستند. مدیر عامل اسبق چابکی، دامیون شلتون، هفته گذشته به من بيان کرد که آخرین مایل هنوز روی میز است، اما بیش از اندازه کافی برای تمرکز در بخش های انبار و تولید وجود دارد تا شرکت را مشغول نگه دارد.

چیدمان یک سوئیت سی بخش مهمی از رشد شرکت در 12 ماه گذشته بوده است. یکی از بنیانگذاران شلتون و جاناتان هرست به ترتیب از مدیر عامل و مدیر ارشد فناوری به رئیس و مدیر ارشد روباتیک تغییر نقش داده اند. یک هفته پیش امروز، پگی جانسون، مدیرعامل سابق مجیک لیپ، نقش مدیر اجرایی را از شلتون به دست گرفت. سال گذشته، این شرکت، ملونی وایز، بنیانگذار و مدیر عامل Fetch را به سمت CTO منصوب کرد و آیندریا کمپبل، مدیر سابق اپل و فورد را به عنوان مدیر ارشد اجرایی معرفی کرد.

تغییرات رهبری به شرکتی اشاره دارد که تجاری سازی را جدی تر می گیرد. آنها همچنین چابکی را در میان شرکت‌های برتر روباتیک در فضای کمیاب قرار دادند و زنان در پنج نقش از 9 نقش C-suite آن حضور داشتند.

چابکی در حال افزایش حجم تولید است و قصد دارد تا پایان سال به تولید «دو رقمی بالا» ربات دوپا خود برسد. این هفته در Modex، این شرکت از Agility Arc، استقرار و نرم افزار مدیریت ناوگان برای Digit استفاده کرد.

وایز به TechCrunch او میگوید : «پلت‌فرم اتوماسیون همه چیزهایی را که از یک سیستم مدیریت ناوگان انتظار دارید، از نظر باتری، مدیریت شارژ، مدیریت گردش کار و وظایف ربات‌ها دارد. اما جنبه های دیگری نیز دارد که برای استقرار و پیکربندی یک سیستم و نظارت و پشتیبانی از راه دور سیستم به آن نیاز دارید. این یک شیشه است که به شما امکان می دهد اساساً هر کاری را که مربوط به مدیریت یک ناوگان دیجیتال است انجام دهید.

جانسون که قبلاً محور متزلزل Magic Leap را به سمت سازمانی هدایت می‌کرد، او میگوید که نرم‌افزار جدید سازمانی به او اطمینان می‌دهد که شرکت جدیدش جایگاه مطمئن‌تری نسبت به گذشته دارد.

او او میگوید : «چیزی که وقتی در مورد سیستم جدید اتوماسیون ابری یاد گرفتم واقعاً دلگرم‌کننده بود این است که این نشانه‌ای از بلوغ شرکت است. "این فقط یک دستگاه نیست، بلکه چیزی است که قرار است یکپارچه شود. پس اغلب در [کارفرمای سابق جانسون] مایکروسافت، این نقطه شروع است. شما در اینجا سیستم ایزوله ای خواهید داشت که با همه چیز ادغام نشده بود و ارزشی را که می توانست ارائه نمی کرد. پس ، این واقعیت که می‌تواند با سیستم‌های WMS و سایر مواردی که شرکت در حال حاضر از آن استفاده می‌کند یکپارچه شود، سنگینی بر آنه است. »

اعتبار تصویر: برایان هیتر

برای جانسون، Modex یک تجربه یادگیری عظیم بوده است. او هفته گذشته از ژاپن، جایی که اخیراً در ماراتن توکیو شرکت کرده بود، با ما صحبت کرد. او در آخر هفته به طور خاص به ایالات متحده بازگشت تا دیدی دست اول از زنجیره تامین/دنیای تدارکاتی که او اکنون بخشی از آن است، داشته باشد. می‌خواستم مطمئن شوم که اینجا هستم تا نه تنها مشتریان، بلکه محیطی که دستگاه‌ها در آن کار می‌کنند ببینم. امروز زمان زیادی را صرف قدم زدن در اطراف می‌کنم و خودم را در آن غوطه‌ور خواهم کرد. »

پیشنهاد اولیه جانسون به عنوان مدیر عامل یک مسیر سریع به سمت بازگشت سرمایه است. این به دلیل این واقعیت است که Digit از طریق مدل RaaS (رباتیک به عنوان یک سرویس) در دسترس است، که به روشی روزافزون برای متقاعد کردن شرکت ها برای جهش تبدیل شده است، قابل دستیابی است. مشتریان اکنون می توانند این سیستم ها را بدون نگرانی در مورد هزینه های هنگفت اولیه راه اندازی کنند.

این مشتریان هستند که در نهایت آینده دیجیت را شکل می دهند. مدل روی زمین که یک گردش کار خودرو را نشان می‌دهد، دارای یک جفت افکتور نهایی جدید است. به جای ضمائم باله ای که شرکت به نمایش گذاشته است، این رقم دارای چهار رقم خاص در هر دست است، با دو جفت انگشت قلاب شده در جهت مخالف. با این حال، این دستکاری ماهرانه موبایل نیست. در عوض، برای انجام کاری طراحی شده است که Digit در تمام طول این مدت انجام می داده است: حمل و نقل وسایل.

با این حال، ربات‌ها در اینجا کاملاً پهن هستند (همانطور که در خط خودرو معمول است)، و ربات را از در آغوش گرفتن آن با بازوی هر طرف منع می‌کند. در عوض افکتورها جلوی انگشتان را می گیرند. این روش همچنین باعث می‌شود که جعبه‌ای که اغلب اجسام سنگین و غیرقابل اتصال در داخل آن می‌چرخند، پایدارتر باشد.

در آینده‌ای نه چندان دور، وایز نسخه‌ای از دیجیت را پیش‌بینی می‌کند که می‌تواند در صورت نیاز، افکت‌های نهایی خود را تعویض کند.

او او میگوید : «وقتی به طور خاص به افکتور نهایی نگاه می‌کنید، حدود 60 سال از هنر قبلی وجود دارد. تمام [Modex]، اگر به اطراف نگاه کنید، همه این بازوهای ربات دارای افکت های انتهایی متفاوتی هستند. این یک چیز بسیار خوب است. چیزی به نام "انتهای ابزار بازو" وجود دارد. قابل تعویضه چیزی که ما به عنوان یک محصول به سمت آن حرکت خواهیم کرد این است که انتهای ابزار بازو قابل تعویض باشد و در نهایت آن را به یک فرآیند خودکار تبدیل کنیم.

شلتون خاطرنشان می‌کند که با آنچه می‌توان به عنوان حفاری در برخی از رقابت‌های ربات‌های انسان‌نما تلقی کرد، «اما جالب اینجاست که صفر درصد راه‌حل‌ها دست‌های پنج انگشتی و ۲۷ درجه آزادی هستند.» او می‌افزاید، «برخی از رقبای ما بوده‌اند که در رکورد بوده‌اند و گفته‌اند که اساساً از دست پنج‌انگشتی به‌عنوان تمرین برندسازی استفاده می‌کنند.»

تا آنجا که رقابت باید روی چه چیزی متمرکز شود، وایز معتقد است که همتایان Agility باید روی ایمنی تمرکز کنند - نگرانی بزرگی در هنگام معرفی فناوری های جدید در یک محیط انبار. او او میگوید : «ما باید به‌عنوان یک صنعت، داستان ایمنی خود را مستقیماً مشخص کنیم. ما به عنوان یک صنعت باید دور هم جمع شویم و تصمیم بگیریم که هنجارهای ایمنی چیست."

جانسون می افزاید که شرکت ها باید بر روی وظیفه ای که در دست دارند تمرکز کنند. او او میگوید : «روی اینجا و اکنون و آنچه می‌توان انجام داد متمرکز بمانید. "همه به یک نقشه راه نیاز دارند، اما تمرکز خود را حفظ کنید و آن را ثابت کنید."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است