تمجید مدیرعامل «دلتا ایرلاینز» از اپل بهدنبال ضرر 500 میلیون دلاری اختلال ویندوز
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آمریکایی «دلتا ایرلاینز» که یکی از بزرگترین آسیبدیدگان اختلال بزرگ و سراسری کراوداسترایک برای رایانههای ویندوزی بود، در مصاحبه خود با CNBC از اپل حمایت کرد و بيان کرد «آخرین بار چه زمانی شاهد اختلال بزرگی از سوی اپل بودهایم؟»
اختلال بزرگ روز 19 جولای باعث شد تا دلتا بیش از 5000 پرواز خود را لغو کند، به مشتریان آسیبدیده غرامت بدهد و بیش از 40 هزار سرور خود که با مشکل مواجه شده بودند را بهصورت فیزیکی تنظیم مجدد کند. حالا «اد باستین» در مصاحبهای با CNBC از همکاری خود با مایکروسافت بهعنوان «شکنندهترین پلتفرم» یاد کرده است، زیرا او میگوید غولهای فناوری با هوش مصنوعی در حال ساخت آینده هستند، اما «تقویت فناوریهای فعلی» را فراموش کردهاند.
در بخشی از این مصاحبه [دقیقه 3:37 ویدیو یوتیوب]، مجری در رابطه با این موضوع صحبت میکند که مایکروسافت به شرکتی تبدیلشده که نمیتوان از آن فاصله گرفت. مدیرعامل دلتا در ادامه او میگوید :
«ما مجبور به استفاده از سرویسهای آنها هستیم. بهنظر من آنها در این فضا شکنندهترین پلتفرم را دارند.»
در ادامه مصاحبه، مجری CNBC یکبار دیگر این موضوع را بهطور سوالی برای مدیرعامل دلتا ایرلاینز بیان میکند و او در پاسخ او میگوید :
«آخرین بار چه زمانی درباره یک اختلال بزرگ در اپل شنیدهاید؟»
نکته جالب دیگری که در مصاحبه به آن اشاره شده، این است که CrowdStrike پس از این اختلال ظاهراً فقط «مشاوره رایگان» ارائه کرده و دلتا جزو شرکتهای دریافتکننده کارت هدیه 10 دلاری بهعنوان غرامت نبوده است.
تفاوت قابلتوجه اپل و مایکروسافت در این زمینه
هرچند مدیرعامل دلتا در سخنان خود از اپل تمجید کرده است، اما تفاوت مهمی بین مایکروسافت و غول سازنده آیفون وجود دارد. همانطور که سخنگوی مایکروسافت به والاستریتژورنال او میگوید ، «این شرکت از نظر قانونی نمیتواند بهدلیل توافق خود با کمیسیون اروپا بهدلیل یک شکایت، سیستمعامل خود را بههمان روش اپل تفکیک کند.
شکایت مذکور به محدودکردن دسترسی توسعهدهندگان شخص ثالث به هسته توسط مایکروسافت اشاره دارد.
در حالی که غول ردموندی باید به توسعهدهندگان شخص ثالث این دسترسی را فراهم کند، اپل مسیر مخالفی را دنبال میکند و دسترسی توسعهدهندگان شخص ثالث به هسته macOS را محدود کرده است.
خبرکاو
ارسال نظر