متن خبر

تلگرام ایکس چیست و چه تفاوتی با نسخه اصلی دارد؟

تلگرام ایکس چیست و چه تفاوتی با نسخه اصلی دارد؟

شناسهٔ خبر: 790779 -




کاربران گوشی‌های اندرویدی برای دسترسی به تلگرام علاوه‌بر نسخه اصلی اپلیکیشن آن، می‌توانند از کلاینت دیگری با عنوان تلگرام X نیز استفاده کنند. در این مطلب برای شما توضیح خواهیم داد که تلگرام ایکس چیست و چه تفاوتی با نسخه اصلی دارد.

تلگرام ایکس چیست؟

تلگرام ایکس

تلگرام یک برنامه پیام‌رسان مبتنی بر ابر است که اولین‌بار در سال 2013 برای رایانه و موبایل منتشر شد. سال 2017 اپلیکیشن دیگری با نام تلگرام ایکس منتشر شد که آپشن های آن شامل سرعت بیشتر، استیکرهای انیمیشن، تم‌ها و استفاده کارآمدتر از باتری می‌شود.

تلگرام ایکس به‌عنوان یک جایگزین سریع‌تر و کم مصرف‌تر برای آزمایش فناوری‌ها و آپشن های جدید معرفی شده است. در واقع قابلیت‌هایی به این نسخه اضافه می‌شوند که ممکن است به نسخه اصلی نیز راه پیدا کنند.

هرچند این اپلیکیشن مانند نسخه اصلی کار می‌کند، اما تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آپشن های اصلی تلگرام

نصب تلگرام

در ادامه مطلب تلگرام ایکس چیست و پیش از اینکه به تحلیل تفاوت آن با نسخه اصلی بپردازیم، آپشن های اصلی هرکدام را برای شما ذکر می‌کنیم:

  • پیام‌رسانی مبتنی بر ابر: تلگرام یک پیام‌رسان مبتنی بر ابر است، به این معنی که تمام چت‌ها، عکس‌ها، ویدیوها و اسناد شما همیشه در تمام دستگاه‌ها قابل دسترس هستند.
  • چت‌های مخفی: ویژگی Secret Chat تلگرام به‌شما اجازه می‌دهد تا به‌صورت رمزگذاری‌شده با دیگران در ارتباط باشید. برای آشنایی بیشتر با این ویژگی می‌توانید مطلب «چت مخفی تلگرام چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟» را مطالعه کنید.
  • گروه و کانال‌ها: تلگرام قابلیت ساخت گروه‌های بزرگ با حداکثر 200 هزار عضو و کانال‌هایی را برای پخش گسترده پیام‌ها به مخاطبان نامحدود ارائه می‌کند. این ویژگی‌ها برای کسب‌و‌کارها ایده‌آل هستند. مطلب «چنل تلگرام چیست و چه تفاوتی با گروه دارد؟» شما را بیشتر با این دو ویژگی تلگرام آشنا می‌کند.
  • بات و بازی‌ها: علاوه‌براین، تلگرام دارای بات‌هایی است که می‌توانند به‌عنوان مثال نقش دانلودر را ایفا کنند. همچنین بازی‌های مبتنی بر کریپتویی مانند همستر کامبت در آن وجود دارد.
  • اشتراک‌گذاری فایل: تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌های حداکثر 2 گیگابایتی را با دیگران به اشتراک بگذارند.

آپشن های تلگرام ایکس

نسخه ایکس تلگرام
  • عملکرد پیشرفته: تلگرام ایکس با تمرکز بر سرعت و عملکرد ساخته شده است. این برنامه به‌طورکلی سریع‌تر از نسخه اصلی است و انیمیشن‌های روان‌تر و زمان بارگذاری سریع‌تری دارد.
  • رابط کاربری پیشرفته: رابط کاربری ایکس با توجه بر مینیمالیسم و طراحی مدرن ساخته شده است.
  • آپشن های آزمایشی: تلگرام ایکس معمولاً آپشن های درحال‌آزمایش و جدید را قبل از نسخه اصلی دریافت می‌کند.
  • استفاده بهینه از باتری: تلگرام X به‌گونه‌ای طراحی‌شده که در زمینه مصرف باتری کارآمدتر باشد. پس اگر به‌دنبال پیام‌رسانی هستند که باتری را سریع تخلیه نمی‌کند، تلگرام ایکس انتخاب خوبی به‌نظر می‌رسد.

تفاوت تلگرام ایکس و اصلی

تفاوت تلگرام ایکس و تلگرام

حالا که با آپشن های اصلی تلگرام ایکس آشنا شده‌ایم، در ادامه مطلب تلگرام ایکس چیست، آن را با نسخه اصلی مقایسه می‌کنیم.

یکی از فاکتورهای اصلی مقایسه بین این دو نسخه از تلگرام، عملکرد آن‌ها است. تلگرام ایکس همانطور که گفتیم از نسخه اصلی سریع‌تر عمل می‌کند، به‌همین دلیل برای دستگاه‌هایی با مشخصات محدود مناسب‌تر است. رابط‌کاربری ساده و آپشن های کاهش مصرف باتری آن باعث می‌شود تا نسبت به تلگرام استاندارد به یک برنامه کارآمدتر تبدیل می‌شود.

بااین‌حال، برای کسانی که ثبات و سابقه اثبات‌شده را در اولویت خود قرار می‌دهند، تلگرام اصلی همچنان گزینه بهتر است.

تفاوت تلگرام ایکس و نسخه اصلی

از نظر تجربه‌کاربری تفاوت‌های کوچکی بین این دو نسخه وجود دارد. بااین‌حال، تلگرام ایکس با انیمیشن‌های روان‌تر و آپشن های دیگری که دارد، تجربه‌ای پویاتر و جذاب‌تر را ارائه می‌کند. درواقع تصمیم‌گیری بین تلگرام ایکس و نسخه اصلی برنامه به این بستگی دارد که آیا ثبات را در اولویت قرار می‌دهد یا سرعت و طراحی پیشرفته.

از سویی دیگر باید به این موضوع توجه داشت که هرچند تلگرام ایکس دارای قابلیت‌های امنیتی نسخه اصلی است، اما به‌دلیل اینکه آپشن های آزمایشی برای آن ارائه می‌شوند، ممکن است آسیب‌پذیری‌هایی را به‌همراه داشته باشد. پس ، در حالی که تلگرام x ایمن است، اما اگر امنیت برایتان اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم از نسخه اصلی استفاده کنید.

همچنین نسخه اصلی تلگرام به‌روزرسانی‌های بیشتر و پایدارتری دریافت می‌کند.

انتخاب صحیح از بین تلگرام و تلگرام ایکس

تلگرام ایکس و تلگرام

در انتهای مطلب تلگرام ایکس چیست باید به این موضوع اشاره کرد که انتخاب نسخه صحیح کاملاً به نیاز شما از این پلتفرم بستگی دارد. هرچند به‌طور کلی استفاده از نسخه استاندارد تلگرام را پیشنهاد می‌کنیم، اما اگر رابط کاربری ساده و روان‌تر، مصرف کم باتری و سرعت بیشتر برای شما اهمیت دارد، شاید بهتر است تلگرام ایکس را امتحان کنید.

در این مطلب تلاش کردیم تا به شما توضیح بدهیم که تلگرام ایکس چیست و نسبت به نسخه استاندارد این سرویس پیام‌رسان محبوب چه آپشن های اضافی را به‌همراه دارد. با توجه به اطلاعات ارائه‌شده، می‌توانید بین این دو پلتفرم انتخاب کنید.

سوالات متداول

تفاوت اصلی تلگرام ایکس و تلگرام چیست؟

اصلی ترین تفاوت این دو برنامه فناوری زیربنایی آن‌ها است که باعث می‌شود تلگرام ایکس عملکرد سریع‌تر و انیمیشن‌های روان‌تری داشته باشد.

کدام تلگرام در زمینه مصرف باتری مناسب‌تر است؟

تلگرام ایکس نسبت به نسخه استاندارد باتری کمتری مصرف می‌کند.

آیا تلگرام ایکس امن است؟

هر دو نسخه دارای آپشن های امنیتی یکسانی هستند، اما از نظر امنیت، انتخاب نسخه اصلی تلگرام منطقی‌تر است.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است