متن خبر

تعجب! پردازنده سریع مضحک انویدیا شگفت‌انگیز است – آزمایش‌ها نشان می‌دهند که GH200 در برابر سریع‌ترین پردازنده AMD، EPYC 9754، برای تاج عملکرد چگونه عمل کرده است.

تعجب! پردازنده سریع مضحک انویدیا شگفت‌انگیز است – آزمایش‌ها نشان می‌دهند که GH200 در برابر سریع‌ترین پردازنده AMD، EPYC 9754، برای تاج عملکرد چگونه عمل کرده است.

شناسهٔ خبر: 451043 -




Nvidia GH200
(اعتبار تصویر: GPTshop.ai)

ما می دانستیم که پردازنده جدید GH200 Grace Hopper انویدیا سریع است، اما اولین نتایج تست بنچمارک نشان می دهد که دقیقا چقدر سریع است. GPTshop.ai که یک کامپیوتر رومیزی فوق العاده قدرتمند بر اساس پردازنده Grace Hopper ساخته است، دسترسی Phoronix به تراشه را فراهم کرده است تا بتواند آن را محک بزند.

NVIDIA GH200 ترکیبی قدرتمند از CPU 72 هسته ای Grace و GPU H100 Tensor Core است. تا 480 گیگابایت حافظه LPDDR5 و 96 گیگابایت حافظه HBM3 یا 144 گیگابایت حافظه HBM3e را پشتیبانی می کند. پردازنده Grace بر روی هسته های Arm Neoverse-V2 ساخته شده است که هر کدام دارای 1 مگابایت حافظه کش L2 و در مجموع 117 مگابایت حافظه نهان L3 هستند.

NVIDIA GH200 توزیع های استاندارد لینوکس AArch64 را اجرا می کند. برای مقاصد آزمایشی، فورونیکس از اوبونتو 23.10 با لینوکس 6.5 استفاده کرد که نگاهی پیشرو به عملکرد لینوکس NVIDIA GH200 در برابر دیگر پردازنده‌های Intel Xeon Scalable، AMD EPYC و Ampere Altra Max ارائه می‌دهد.

عملکرد CPU

سیستم GPTshop.ai GH200 با 72 هسته، مادربرد Quanta S74G، 480 گیگابایت رم و 960 گیگابایت + 1920 گیگابایت درایو SAMSUNG SSD مورد آزمایش قرار گرفت. تمام پردازنده‌های سرور آزمایش‌شده در فرکانس‌های حافظه با رتبه بالا و حداکثر تعداد کانال‌های حافظه پشتیبانی شده کار می‌کردند.

معیارهای اولیه بر روی عملکرد CPU متمرکز بودند و معیارهای GPU نیز در پی خواهند داشت. متأسفانه، هنوز هیچ عددی برای مصرف انرژی وجود ندارد، زیرا NVIDIA GH200 در حال حاضر هیچ رابطی را تحت لینوکس برای خواندن استفاده از انرژی/انرژی GH200 نشان نمی‌دهد. با این حال، اعداد اولیه بنچمارک عملکرد خام CPU امیدوارکننده هستند و NVIDIA GH200 را به عنوان یک جانور در عرصه پردازنده به نمایش می گذارند.

شما می توانید تمام نتایج تست را در سایت فورونیکس در اینجا مشاهده کنید، اما میانگین تمام نتایج را می توانید در نمودار زیر مشاهده کنید. اگرچه EPYC 9754 به نوعی در صدر قرار گرفت، پردازنده GH200 در برخی از آزمایشات اولین بود.

فورونیکس GH200 معیارهای متوسط

(اعتبار تصویر: فورونیکس)

فورونیکس او میگوید : «بر اساس میانگین جغرافیایی در تمام معیارهای انجام‌شده، عملکرد CPU GH200 Grace تقریباً با پردازنده Intel Xeon Platinum 8592+ Emerald Rapids مطابقت دارد. پردازنده Grace مبتنی بر Arm Neoverse-V2 بسیار سریعتر از سرور 128 هسته ای Ampere Altra Max AArch64 بود. جالب است که ببینیم AmpereOne چگونه می تواند رقابت کند، اگرچه هنوز سخت افزاری برای آزمایش در دسترس نیست. (متاسفانه در حال حاضر سخت افزار AMD MI300A برای آزمایش وجود ندارد.) عملکرد CPU NVIDIA ARM مطمئناً راه درازی را تا معیار روزهای اولیه NVIDIA Tegra برای عملکرد ARM طی کرده است.

تعداد بیشتری از معیارهای CPU از طریق این فایل نتیجه در دسترس هستند. همچنین برخی از معیارهای دیگر در اینجا از برخی از آزمایش های اولیه وجود دارد.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است