متن خبر

تصمیم نیویورک برای محدود کردن دسترسی کودکان به «خوراک اعتیادآور»

تصمیم نیویورک برای محدود کردن دسترسی کودکان به «خوراک اعتیادآور»

شناسهٔ خبر: 540409 -




قانونگذار ایالتی نیویورک لایحه‌ای را تصویب کرده است که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را از نمایش به اصطلاح «خوراک اعتیادآور» به کودکان زیر 18 سال منع می‌کند، مگر اینکه رضایت والدین را کسب کنند.

قانون Stop Addictive Feeds Exploitation (SAFE) برای کودکان، فید اعتیادآور را به عنوان خوراکی تعریف می‌کند که در آن محتوا بر اساس اطلاعات کاربر یا دستگاه کاربر اولویت‌بندی می‌شود - اساساً، اینها فیدهای خبری الگوریتمی هستند که توسط اکثر برنامه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند. «فیدهای غیر اعتیادآور»، دسته‌ای که شامل «فیدهای فهرست‌شده به ترتیب زمانی» است، همچنان مجاز است.

پیش بینی می شود کتی هوچول فرماندار نیویورک این لایحه را امضا کند. دفتر او قبلاً بیانیه ای را منتشر کرد که تصویب آن را به همراه تصویب قانون مربوط به حفاظت از داده های کودکان نیویورک منتشر کرد که پلتفرم های آنلاین را از جمع آوری یا فروش داده های شخصی کاربران زیر 18 سال بدون رضایت آگاهانه منع می کند.

فرماندار هوچول گفت: «نیویورک کشور را رهبری می کند تا از بچه های ما در برابر فیدهای رسانه های اجتماعی اعتیادآور محافظت کند و اطلاعات شخصی آنها را در برابر شرکت های غارتگر محافظت کند. ما با هم، گامی تاریخی رو به جلو در تلاش‌های خود برای رسیدگی به بحران سلامت روان جوانان و ایجاد محیط دیجیتالی امن‌تر برای جوانان برداشته‌ایم.»

NetChoice، یک گروه تجاری که اعضای آن شامل Google، Meta و Snap (و همچنین شرکت مادر TechCrunch یاهو) می‌شوند، قانون SAFE را "خطرناک و غیرقانونی" توصیف کرد.

اجرای این لایحه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا سن کاربران را تأیید کنند. همچنین پلتفرم‌ها را از ارسال اعلان‌های مربوط به این فیدها بین سنین نیمه‌شب تا ۶ صبح بدون رضایت والدین منع می‌کند. شرکت هایی که این قانون را نقض کنند ممکن است با جریمه هایی تا 5000 دلار در هر تخلف روبرو شوند.

کارل سابو معاون رئیس جمهور و مشاور عمومی NetChoice در بیانیه ای گفت: "این حمله ایالت نیویورک به آزادی بیان و اینترنت باز است. " «نیویورک راهی برای دولت ایجاد کرده است تا از طریق وادار کردن وب‌سایت‌ها به سانسور تمام محتواها، تا زمانی که بازدیدکنندگان شناسه‌ای برای تأیید سن خود ارائه ندهند، سایت‌هایی را که مردم بازدید می‌کنند و فعالیت آنلاین آنها را ردیابی کند».

بیانیه NetChoice همچنین می گوید که با موفقیت در برابر لوایح مشابه در اوهایو، آرکانزاس و کالیفرنیا مبارزه کرده است.

این لایحه توسط سناتور ایالتی اندرو گورنادس و عضو مجلس، نیلی رزیک حمایت شد. لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک نیز از آن حمایت می کند. (Hochul، Gournades، Rozic و James همگی دموکرات هستند.)

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است