متن خبر

تصمیمات جدید شهرداری تهران برای حمل‌ونقل پایتخت چیست؟

تصمیمات جدید شهرداری تهران برای حمل‌ونقل پایتخت چیست؟

شناسهٔ خبر: 437815 -




شهرداری تهران برای نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و سالیان آتی، طرح‌های جدیدی را درزمینه حمل‌ونقل ارائه کرده است. این طرح‌ها شامل تغییر در نحوه فعالیت اتوبوس‌ها، تغییر طرح ترافیک و همچنین قطارهای شهری می‌شود.

تغییر نرخ طرح ترافیک

طی هفته‌های اخیر در دیجیاتو به تعرفه‌های جدید طرح ترافیک تهران پرداختیم. این موضوع بار دیگر مورد اشاره مسئولین شهرداری تهران بوده است و در اظهارات خود به این مسئله اشاره کرده‌اند. در گذشته، پرداخت عوارض با مواردی همچون ورود و خروج به طرح و نوع معاینه فنی و ساعت ورود به طرح سنجیده می‌شد. بااین‌حال، اکنون تعرفه طرح ترافیک بر مبنای پیمایش یک خودرو درون این محدوده سنجیده می‌شود؛ پس هرچه خودروی شما بیشتر درون محدوده طرح ترافیک تردد داشته باشد، عوارض بیشتری از شما دریافت خواهد شد.

همچنین بخوانید: طرح ترافیک تهران تغییر کرد؛ جزئیات طرح جدید چیست؟

این تصمیم جهت کاهش تردد در محدوده این طرح صورت گرفته است. پس شهروندان تهرانی ناچار خواهند بود تا پس از ورود به طرح ترافیک، تا پایان زمان در این محدوده باقی بمانند. در غیر این صورت عوارض بیشتری از آن‌ها برای ورود به محدوده این طرح دریافت می‌شود. انتظار داریم که این اقدام شهرداری تهران موجب افزایش کرایه بار شود،‌ چرا که وانت‌بارها ناچار خواهند بود در طول روز چند بار به این محدوده تردد داشته باشند.

تصمیمات شهرداری تهران در حوزه اتوبوس‌های درون‌شهری

اتوبوس‌های درون‌شهری نقشی کلیدی در حمل‌ونقل شهرهای بزرگ دارند. شهرداری تهران نیز برای جبران کمبود اتوبوس و همچنین نوسازی آن‌ها، برنامه‌هایی را تدارک دیده است. این برنامه‌ها شامل خرید اتوبوس‌های نو و کارکرده است. علاوه‌برآن، چهار دستگاه اتوبوس متروباس نیز در شهر تهران سرویس‌دهی خواهند کرد.

قطارهای شهری و برنامه تردد آن‌ها

متروی تهران از حدود دو دهه پیش، نقش پررنگی در حمل‌و‌نقل این شهر ایفا کرده است. شهرداری تهران نیز برای کاهش بار ترافیکی در ساعات اوج تردد، قطارهای فوق‌العاده را به خطوط ۱، ۲ و ۴ اضافه خواهد کرد. علاوه‌برآن، بهره‌برداری از بخش میانی خط ۶ مترو طی سال ۱۴۰۲ در برنامه‌های این نهاد قرار دارد.

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است