متن خبر

تشخیص آتش‌سوزی مبتنی بر فضای OroraTech برای قرار دادن ماهواره‌های تصویربرداری بیشتر در مدار 25 میلیون دلار درآمد دارد.

تشخیص آتش‌سوزی مبتنی بر فضای OroraTech برای قرار دادن ماهواره‌های تصویربرداری بیشتر در مدار 25 میلیون دلار درآمد دارد.

شناسهٔ خبر: 787633 -




آتش‌سوزی‌های جنگلی از بین نمی‌روند، اما توانایی ما برای شناسایی و ردیابی آنها - و شاید به‌اندازه کافی زود هنگام برای جلوگیری از آسیب‌های جدی - بهتر می‌شود. OroraTech رویکردی مبتنی بر فضا برای "هوش آتش‌سوزی" در پیش گرفته است و فقط 25 میلیون دلار برای رشد بازار خود و پوشش بیشتر زمین جمع‌آوری کرده است.

این استارتاپ آلمانی در حال حاضر دو ماهواره تصویربرداری حرارتی مادون قرمز در مدار دارد که بر تعدادی از نقاط در سراسر جهان و حدود 160 میلیون هکتار از زمین های جنگلی نظارت می کنند.

OroraTech ابتدا از داده های ده ها ماهواره تصویربرداری دیگر و منابع زمینی استفاده کرد، اما اکنون به خود متکی است و در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک صورت فلکی اولیه هشت نفره تا اواسط سال 2025 است.

ماهواره FOREST-3 برای پرتاب اوایل سال 2025 برنامه ریزی شده است. اعتبار تصویر: OroraTech

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، ایده این است که زمین‌هایی را که آتش‌سوزی‌های جنگلی در آن‌ها خطرآفرین هستند، در زمان واقعی ارائه دهیم. به عنوان مثال، این شرکت اخیراً قراردادی 20 میلیون یورویی ESA بسته است تا به عنوان مثال، جنگل‌های یونان را زیر نظر داشته باشد و آنها در حال تماشای املاک و زمین‌ها در آمریکای شمالی و اقیانوس آرام هستند.

هرچه داده‌های بیشتری جمع‌آوری کنند، خدمات آن‌ها بهتر می‌شود - این بخش بزرگی از بسیاری از بازی‌های تصویربرداری و فضایی است که یک مجموعه داده منحصربه‌فرد و با کیفیت می‌تواند به اندازه خود سرویس ارزش داشته باشد. به خصوص زمانی که مهاجمان سنگینی مانند گوگل درگیر این موضوع هستند.

این دور B 25 میلیون یورویی (حدود 27 میلیون دلار) توسط Korys، صندوق زیست اقتصاد دایره ای اروپا، و بایرن کپیتال، با مشارکت Edaphone Private Impact Fund، Ananda Impact Ventures، ConActivity KG و Findus Venture هدایت شد. تزریق نقدینگی باید به شرکت اجازه دهد به ساخت شبکه حسگر خود ادامه دهد و سیستم های هوش مصنوعی پیش بینی خود را آموزش دهد. پیش بینی می شود در مورد ماهواره بعدی آنها، FOREST-3، که در اوایل سال 2025 به پرواز در می آید، بشنویم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است