متن خبر

تسلا ماسک را پردرآمدترین مدیرعامل تاریخ می کند و فیسکر گرد و غبار را گاز می گیرد

تسلا ماسک را پردرآمدترین مدیرعامل تاریخ می کند و فیسکر گرد و غبار را گاز می گیرد

شناسهٔ خبر: 585232 -




به هفته نامه استارتاپ ها خوش آمدید - خلاصه هفتگی هاژه از همه چیزهایی که نمی توانید از دنیای استارتاپ ها از دست بدهید. اینجا ثبت نام کنید تا هر جمعه آن را در صندوق ورودی خود دریافت کنید.

ایلان ماسک به تازگی سهامداران تسلا را متقاعد کرد که بسته دستمزد 56 میلیارد دلاری او را تأیید کنند، و او را به پردرآمدترین مدیرعامل تاریخ تبدیل کند – با فرض اینکه بتواند از عدم تایید قاضی دلاور طفره رود. و کجا بهتر از تگزاس، خانه همه چیز بزرگ، از جمله منیت، اجرای این سیرک است؟ هنگامی که نتایج رای گیری اعلام شد، سهامداران در کارخانه عظیم تگزاس تگزاس تشویق شدند. در همین حال، ماسک بیش از یک دلقک با اره برقی با شرکت‌های مختلف دستکاری می‌کند و با دو شکایت جدید مواجه می‌شود (که فقط یک بار در هفته شکایت می‌کنند به خاطر دزدان است). اوه، و هر گونه طرح ESG فانتزی را فراموش کنید. آن‌ها سریع‌تر از آنچه می‌توان بيان کرد «مسئولیت شرکتی» سرنگون شدند. چه کسی به پایداری نیاز دارد وقتی الون روی صحنه با 0.7 پول نقد توییتر در یک چمدان می رقصد؟

جالب ترین داستان های استارت آپی هفته

به نظر می رسد مهارت هنریک فیسکر در طراحی اتومبیل تنها با استعداد او در هدایت شرکت ها به سمت ورشکستگی مطابقت دارد. علیرغم اینکه قصد داشت اپل خودروهای برقی باشد (با نقش مگنا در نقش فاکسکان)، شاسی بلند معروف اوشن سریعتر از تایتانیک با اشکالات نرم افزاری، فراخوان ها و شکایت های فراوان لیمویی غرق شد. فیسکر در حال حاضر با ثبت نام برای فصل 11 در دلاور، از رویاهای انقلابی در صنعت خودروسازی به تلاش برای گیر نکردن اسکناس 500 میلیون دلاری رسیده است. این دومین اقدام فیسکر برای ورشکستگی یک شرکت همنام است. آیا او می تواند به سه برسد؟ گوش به زنگ باشید.

بله، دیدید که یکی آمد : آیا تا به حال احساس کرده اید که خدمات اشتراک شما علیه شما نقشه می کشند؟ خب، ادوبی به تازگی از سوی وزارت دادگستری فراخوانده شده است که گفته می‌شود فرار از آلکاتراز را راحت‌تر از لغو یکی از اشتراک‌هایش کرده است.

شما تبلیغات ما را تماشا خواهید کرد : دوستان، یوتیوب دوباره در راه است. این بار آنها جنگ صلیبی ضد مسدودکننده تبلیغات خود را با تزریق تبلیغات سمت سرور به ارتفاعات جدیدی سوق می‌دهند و مطمئن می‌شوند که آن تبلیغات مزاحم قبل از اینکه ویدیو بر روی دستگاه شما قرار بگیرد به شما خوشامد می‌گویند. اوه، و من این داستان را در مجموعه دقیقه TechCrunch خلاصه کردم، اگر بیشتر تماشاگر هستید تا خواننده.

چرخش در دایره : به نظر می رسد Loop، استارت آپ بیمه ای با ماموریت نجیب برای براندازی مدل های قیمت گذاری مغرضانه، به دیوار عظیم جمع آوری کمک مالی برخورد کرده است. پس از 20 ماه تلاش (و شکست) برای بدست آوردن مقداری پول نقد، یکی از بنیانگذاران جان هنری وظیفه غیر قابل رغبتی را بر عهده داشت که اخراج کارکنان را از طریق اینستاگرام اعلام کند.

پرنده رنگارنگ: تصویر Adobe Firefly
Adobe: چیزهای زیبایی با هوش مصنوعی می سازد اما لغو اشتراک خدمات خود را تقریباً غیرممکن می کند.
اعتبار تصویر: Adobe

ترند هفته: همه چشم ها به هوش مصنوعی هستند

اپل بالاخره کلاه خود را در سیرک نمادهای هوش مصنوعی انداخت و به شرکت هایی مانند گوگل و OpenAI پیوست تا تلاشی ناامیدکننده برای به تصویر کشیدن هوش مصنوعی با لوگویی که اصلاً منطقی باشد. هشدار اسپویلر: آنها هم مثل بقیه افراد بی خبر هستند. تصویر جدید اپل برای "هوش" اساسا یک دایره روانگردان است - صبر کنید، نه - یک نماد بی نهایت کج؟ در واقع، این سیری جدید است. یا شاید زمانی است که لبه های تلفن شما مانند فرود سفینه فضایی بیگانه می درخشد. غذای واقعی اینجاست؟ هیچ کس نمی داند که هوش مصنوعی چگونه باید باشد، اما بیایید چند رنگ پاستلی دوستانه را در نظر بگیریم و آن را نوآوری بنامیم.

در همین حال، Ilya Sutskever، متفکر هوش مصنوعی که ماه گذشته به این نتیجه رسید که OpenAI دیگر به اندازه کافی هیجان‌انگیز نیست، کار خود را به نام Safe Superintelligence Inc. (SSI) با چند دوست سابق OpenAI شروع کرده است. پس از خروج چشمگیر از OpenAI (احتمالاً در مورد چگونگی جلوگیری از تسلط Skynet)، Sutskever تلاش می‌کند تا مطمئن شود که هوش مصنوعی فوق‌العاده هوشمند به این زودی‌ها بر ما حاکم نخواهد شد. ماموریت SSI؟ برای ایجاد تعادل بین پیشرفت‌های هوش مصنوعی و تدابیر ایمنی، پس در اپیزود «آینه سیاه» خودمان بازی نکنیم.

به‌روزرسانی‌های هوش مصنوعی سیری در جریان WWDC 2024 فاش شد
مطمئنا، به نظر می رسد AI-y، اینطور نیست؟
اعتبار تصویر: اپل

جالب ترین جمع آوری کمک های مالی در این هفته

با دوتایی پویا آشنا شوید که به نظر می رسد از بحران سه ماهه زندگی خود صرف نظر کرده اند و مستقیماً به شنا کردن پول نقد رفته اند. ادوارد تیان و الکس کوی، بنیانگذاران GPTZero، گواه زنده ای هستند که دوستی های دبیرستانی می تواند به سرمایه گذاری های چند میلیون دلاری منجر شود. تنها در یک سال و نیم، آنها استارتاپ تشخیص هوش مصنوعی خود را به یک ماشین پولساز تبدیل کرده اند که از برنامه ویروسی مورد علاقه شما پیشی گرفته است. با 10 میلیون دلار تازه از VCهای مشتاقی که نمی‌توانستند منتظر افزایش حقوق رسمی بمانند، این افراد در مسیر ایجاد اینترنتی هستند که هنوز می‌توانیم بگوییم مقاله شما توسط شما نوشته شده است یا پسر عموی ChatGPT به نام چیچ.

غذای لطیف، گوشت گیاهی، پروتئین جایگزین
محصول "گوشت خوک" خرد شده مبتنی بر گیاه Tender Food.
اعتبار تصویر: غذای مناقصه

دیگر داستان‌های غیرقابل فراموشی TechCrunch…

هر هفته، همیشه چند داستان وجود دارد که می خواهم با شما به اشتراک بگذارم که به نوعی در دسته بندی های بالا قرار نمی گیرند. شرم آور است اگر آنها را از دست بدهید، پس در اینجا یک کیسه به طور تصادفی از چیزها برای شما آورده شده است:

پس با فیسکر چه اتفاقی افتاد؟ : یک بار دیگر، فیسکر ثابت می کند که این موتور کوچک است که نمی تواند. علیرغم برون سپاری تولید خود به غول خودروسازی Magna و هدف راه اندازی سریع، این استارتاپ EV یک مسئله آشکار را نادیده گرفت: آماده نبود یک شرکت خودروسازی واقعی باشد.

زمان‌های سخت برای توسعه‌دهنده اپل بودن : آماده باشید تا یکی را برای برنامه‌های شخص ثالث مورد علاقه خود بریزید زیرا iOS 18 در راه است و توپ ویران خود را به ارمغان می‌آورد. عادت بدنام اپل به “شِرلاکینگ” – که با نام مستعار کشیدن ایده‌های توسعه‌دهندگان شخص ثالث و پختن آن‌ها در سیستم‌عامل‌اش – ممکن است به درآمدی نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار برسد.

Vita-minus : خب، به نظر می‌رسد که شرکت شخصی سازی شده ویتامین Care/of رسماً آن را ترک می‌کند. این شرکت اعلام کرد که تمام اشتراک‌ها تا 17 ژوئن به پایان می‌رسد. علیرغم اینکه با 46 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران و خرید سنگین Bayer به ارزش 225 میلیون دلار در سال 2020 حمایت شد، اما نتوانست چراغ‌ها را روشن نگه دارد.

حریم خصوصی اینگونه کار نمی کند : قانونگذاران اتحادیه اروپا با نمایش خیره کننده ای از نادانی امنیت سایبری، بار دیگر در تلاش هستند تا معادل قانونی شعبده بازی با ببرهای دندان شمشیری را در حالی که چشم بسته هستند، از بین ببرند. مردیث ویتاکر، رئیس سیگنال و حامل عقل سلیم، آخرین طرح اتحادیه اروپا برای اسکن پیام های خصوصی برای CSAM را به عنوان راهی مطمئن برای انداختن امنیت وب به زیر اتوبوس محکوم کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است