متن خبر

تسلا فروش ارزان‌ترین خودروی خود را متوقف کرد

تسلا فروش ارزان‌ترین خودروی خود را متوقف کرد

شناسهٔ خبر: 774964 -




ارزان‌ترین خودروی تسلا یعنی مدل 3 استاندارد رینگ دیفرانسیل دیگر فروخته نمی‌شود. پس ارزان‌ترین خودروی تسلا‌ با برچسب قیمت 39 هزار دلاری از بازار خارج شده و مدل 3 دیفرانسیل عقب دوربرد با قیمت 42500 دلار عنوان ارزان‌ترین خودروی غول خودروسازی را دریافت کرده است. همچنین در ماه ژانویه آینده نسخه جدید تسلا‌ مدل 3 معرفی خواهد شد.

نشریه Electrek که اولین‌بار از توقف فروش خودرو تسلا مدل 3 خبر داده، درباره دلیل احتمالی این تصمیم او میگوید که این آخرین خودروی غول سازنده خودروهای برقی بود که در ایالات متحده عرضه شد و از سلول‌های باتری LFP چینی بهره می‌برد. تعرفه واردات سلول‌های باتری چینی به ایالات متحده اخیراً افزایش پیدا کرده است.

با توجه به این موضوع، ظاهراً تسلا متوجه‌شده که این خودرو با وجود افزایش تعرفه‌ها، چندان رقابتی نخواهد بود.

آمار و ارقام سه‌ماهه تسلا

رویترز در گزارش خود همچنین به برخی اعداد و ارقام مربوط به سه‌ماهه سوم تسلا اشاره کرده است. غول خودروسازی طبق این آمار، بین ژوئیه تا سپتامبر 462,890 خودرو عرضه کرده است. کاهش قیمت و مشوق‌های دیگر باعث‌شده تا فروش خودروهای تسلا‌ نسبت به سال قبل 6.4 درصد افزایش پیدا کند.

البته این رقم کمتر از پیش‌بینی تحلیلگران برای عرضه بیش از 469000 خودرو در طول این دوره بوده است.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تسلا‌ در سال جاری فراخوانی خودروهای خود بوده است. هرچند بسیاری از این مشکلات با ارائه به‌روزرسانی‌های بی‌سیم برطرف شده‌اند، اما دامنه و میزان مشکلات ممکن است باعث تردید مشتریان آن شود. تسلا در ماه ژانویه برای 200 هزار خودرو، در فوریه برای 2 میلیون، در ماه مه برای 125000 خودرو، در ژوئن برای 12000 خودرو، در ژوئیه برای 1.8 میلیون و در ماه آگوست برای بیش از 9000 خودرو فراخوان صادر کرده بود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است