متن خبر

تسلا سایبرتراک به دلیل یک مشکل بسیار ترسناک از فراخوان جدیدی رنج می برد

تسلا سایبرتراک به دلیل یک مشکل بسیار ترسناک از فراخوان جدیدی رنج می برد

شناسهٔ خبر: 465539 -




سایبرتراک
(اعتبار تصویر: تسلا)

خرطوم گاز گرفتن تسلا را فراموش کنید، Cybertruck تسلا یک مشکل جدید و بالقوه خطرناک تر دارد: پدال گاز گیر کرده است.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده (NHTSA) و تسلا در 17 آوریل یک فراخوان داوطلبانه از مدل‌های سایبرتراک تسلا را برای « شتاب ناخواسته از پدال به دام افتاده » صادر کردند.

مشخص نیست که چرا فقط 3878 از هزاران کامیون سایبری فروخته شده تحت تأثیر این فراخوان قرار می گیرند (برخی حدس می زنند که این تعداد کل سایبرتراک های تحویلی است، اگرچه ما نمی توانیم این تعداد را تأیید کنیم) اما این موضوع به اندازه ای رایج است که چند روز پیش توسط آن مستند شد. کاربر TikTok El Chepito در ویدئویی با عنوان "مشکل جدی با من Cybertruck" که ادعا می‌کند این مشکل منجر به "توقف فروش" برای EV تا زمانی که رفع شود، شده است.

او در ویدیوی خود توضیح داد که در حالی که در حال رانندگی کامیون تمام الکتریکی و با روکش فولاد ضد زنگ بود، پوشش فلزی پدال گاز Cybertruck او از روی پدال لیز خورد، به جلو سر خورد و زیر تخته‌های فرش شده فرو رفت. در همان زمان، همچنان بالای پدال گاز قلاب شده بود و آن را کاملاً پایین نگه می داشت.

توضیحات او تقریباً دقیقاً مشابه آنچه در فراخوان توضیح داده شده است: "پدال گاز به دام افتاده می تواند باعث شتاب گیری ناخواسته وسیله نقلیه شود و خطر تصادف را افزایش دهد."

ال چپیتو در ویدئوی خود خاطرنشان می کند که حتی با وجود اینکه پدال گاز کاملاً دریچه گاز بود، پدال ترمز سایبرتراک همچنان می تواند آن را لغو کند. او وحشت نکرد و در عوض، ترمز را فشار داد تا ماشین را متوقف کند و توانست کامیون را در پارک نگه دارد، درپوش پدال گوه شده را بکشد و اجازه دهد پدال گاز به حالت فشار نیافته خود برگردد.

@el.chepito1985 ♬ صدای اصلی - el.chepito

آن ویدیوی اصلی بیش از 4 میلیون بازدید جمع آوری کرد، و در ادامه El Chepito می گوید: "هدف از این ویدئو تنفر در کامیون نبود - بدیهی است که من کامیون را دوست دارم - بلکه فقط آگاهی دادن به یک موضوع بود."

راه حل تسلا ارائه جایگزینی رایگان برای مونتاژ پدال برای سایبرتراک های آسیب دیده است. صاحبان وسایل نقلیه آسیب دیده تا ژوئن 2024 مطلع خواهند شد، اگرچه ممکن است منطقی باشد که همین الان پدال گاز کامیون خود را دوباره چک کنید.

این اولین فراخوان Cybertruck نیست. در ژانویه، اندازه فونت نادرست در چراغ‌های اخطار کوچک بود، اما روی تسلا مدل S، مدل 3، مدل X و مدل Y نیز تأثیر گذاشت. در مجموع، بیش از 2 میلیون وسیله نقلیه تحت تأثیر یک مشکل پانل ابزار قرار گرفتند. NHTSA ادعا کرد که می تواند خطر سقوط را افزایش دهد.

الون ماسک

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا (اعتبار تصویر: Wikimedia)

چند ماه سخت برای تسلا گذشته است. این فراخوان تنها چند هفته پس از آن صورت می گیرد که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد که 10 درصد از نیروی کار (حدود 14000 نفر) را برای بخشی از "آماده سازی شرکت برای مرحله بعدی رشد ما" اخراج می کند.

اوایل این ماه، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه تسلا در حال لغو برنامه‌های مورد انتظار تسلا مدل 2 «مقرون‌به‌صرفه» است، یک خودروی الکتریکی که قرار بود از 25000 دلار شروع شود.

گزارش‌های درآمد اخیر آن نشان‌دهنده برخی مشکلات تولید و تحویل است و محوریت این شرکت به سمت تاکسی‌های روباتی با یک «مه» مواجه شده است.

با این حال، Cybertruck که در سال 2019 رونمایی شد، نمادی از خطرات تسلا و به ویژه تمایل ایلان ماسک برای رفتن به مسیر خود است. این کامیون به قدری تاخیر داشت که رقبا با کامیون‌های برقی سنتی‌تر مانند فورد لایتنینگ 150 این شکاف را پر کردند. طراحی و هزینه (81,895 دلار برای شروع) همچنان متضاد باقی می‌ماند و اکتشافات نه چندان مثبت مرتبط با طراحی مانند مشکلات خط دید و یا اینکه چگونه "قطعه" یا صندوق عقب ممکن است آنقدر تیز باشد که به انگشتان آسیب جدی وارد کند وجود دارد. .

در نهایت، این فراخوان، در حالی که به طور بالقوه خطرناک است، نسبتاً جزئی است (حداقل هنگام در نظر گرفتن تعداد وسایل نقلیه آسیب دیده). این یک چشم سیاه دیگر برای شرکتی است که ظاهراً وسایل نقلیه الکتریکی را در سراسر جهان تبدیل کرده است.

برای اینکه تسلا به روزهای هالیونی خود بازگردد، به یک خودروی برقی جدید و مقرون به صرفه برای رقابت با چین و رقابت فزاینده در ایالات متحده نیاز دارد، ایمنی که مطابق با شهرت ایمنی مدل S، مدل Y و مدل 3 آن باشد، و شاید تنظیمات کمی در Cybertruck.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر در کل

لنس که 38 سال کهنه کار صنعت و روزنامه‌نگار برنده جوایز بود ، از زمانی که رایانه‌های شخصی به اندازه چمدان بودند و «آنلاین» به معنای «انتظار» بود، فناوری را پوشش می‌داد. او سردبیر سابق Lifewire، سردبیر Mashable، و قبل از آن، سردبیر PCMag.com و معاون ارشد محتوا برای Ziff Davis, Inc است. او همچنین یک ستون فناوری هفتگی و محبوب نوشت. برای رسانه ای به نام ارتقا.

لنس اولانوف به طور مکرر در برنامه های خبری ملی، بین المللی و محلی از جمله Live with Kelly and Ryan، Today Show ، Good Morning America، CNBC، CNN و BBC ظاهر می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است