متن خبر

تراشه Apple M4: همه چیزهایی که تاکنون در مورد نسل بعدی SoC اپل می دانیم

تراشه Apple M4: همه چیزهایی که تاکنون در مورد نسل بعدی SoC اپل می دانیم

شناسهٔ خبر: 469776 -




بررسی اپل مک بوک ایر 15 اینچی M3
(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

با توجه به برگزاری رویداد جدید اپل ، گمانه زنی های زیادی در مورد اینکه آیا ما شاهد معرفی تراشه جدید اپل M4 خواهیم بود یا خیر، و اگر چنین است، چه دستگاه هایی در زمان راه اندازی عرضه خواهد شد، وجود دارد.

از آنجایی که رویداد اپل در 7 می 2024 بسیار پیش بینی می شود که یک رویداد متمرکز بر iPad باشد، ممکن است عجیب باشد که یک SoC جدید Apple M4 در تبلت به جای یک محصول معتبرتر مانند مک بوک پرو یا مک بوک عرضه شود. هوا، همانطور که تراشه های سری M در گذشته انجام داده اند.

اما همه چیز با انفجار هوش مصنوعی مولد پیچیده شده است، منطقه ای که اپل به طور قابل توجهی از رقبای خود در بازار موبایل و رایانه شخصی عقب مانده است. اگر اپل بخواهد بخشی از بازار هوش مصنوعی را به خود اختصاص دهد، احتمالاً نمی‌تواند صبر کند تا مک‌بوک‌های جدید را طی چند ماه یا حتی یک سال عرضه کند، پس تصور اینکه اپل ممکن است کار کند چندان عجیب نیست. یک بازی متفاوت و ارائه تراشه M4 با قابلیت هوش مصنوعی در اولین دستگاهی که می تواند از آن استفاده کند، یعنی آی پدهای جدیدش.

البته، همه اینها باید دید، اما ما همه چیزهایی را که در ماه‌های اخیر درباره Apple M4 شنیده‌ایم در یک مکان جمع‌آوری می‌کنیم تا شما را در جریان آخرین پیشرفت‌ها قرار دهیم.

Apple M4: دست به کار شوید

چیست؟ نسل بعدی سیلیکون داخلی اپل

قیمت آن چند است؟ این به تنهایی به فروش نمی رسد، اما در عوض در دستگاه های مختلف اپل نصب می شود

چه زمانی می توانم آن را دریافت کنم؟ احتمالاً در اوایل می 2024

Apple M4: آخرین اخبار

Apple M4: تاریخ انتشار

یک مک بوک پرو 14 اینچی اپل روی میز

(اعتبار تصویر: آینده)

ما هیچ اطلاعات رسمی در مورد زمان عرضه Apple M4 نداریم، پس همه چیز در مورد تاریخ عرضه آن در حال حاضر شایعه و حدس و گمان است.

همانطور که گفته شد، نیروهای بازار که در بخش پررونق هوش مصنوعی هستند، اپل نمی تواند در هنگام عرضه محصولات خود با قابلیت هوش مصنوعی دست و پا بزند. و با رویداد سنگین iPad آن در 7 می 2024، که اولین فرصت برای معرفی یک دستگاه بالقوه مجهز به M4 با iPad Pro یا حتی یک iPad معمولی است، می‌توانیم این هفته شاهد معرفی Apple M4 باشیم.

اگر نه در 7 می 2024، فرصت احتمالی بعدی ممکن است در WWDC 2024 در ژوئن باشد، جایی که تراشه Apple M2 رونمایی شد. اگر این دو رویداد نباشد، هر کسی حدس می‌زند، اما اپل نمی‌تواند قبل از اعلام چیزی بیشتر صبر کند، پس انتظار داریم که زودتر از این اتفاق بیفتد.

با این حال، مارک گورمن، مدیر بلومبرگ، که نبض همه چیز اپل را در دست دارد، ماه گذشته استدلال کرد که تا پایان سال میلادی، اپل M4 را نخواهیم دید ، زمانی که در مک بوک پرو 14 اینچی و یک مک بوک پرو معرفی شود. iMac 24 اینچی، با تراشه‌های Apple M4 Pro و M4 Max که تقریباً در همان زمان یا بعداً در اوایل سال 2025 عرضه می‌شوند.

یکی از مواردی که به طور قطع به عرضه در اواخر سال 2024 اشاره می کند این است که ما هنوز Apple M3 Ultra را ندیده ایم، و منطقی است که اپل نسل فعلی SoC های خود را قبل از معرفی یک جدید پر کند، که نیاز به کمی دارد. باد زیادی از بادبان M3 Ultra خارج می شود.

Apple M4: مشخصات و عملکرد

ما هنوز چیزی در مورد مشخصات Apple M4 نمی دانیم، اگرچه منطقی است که این گوشی بر روی گره پردازش 2 نانومتری TSMC تولید شود، از آنجایی که سری M3 یک تراشه 3 نانومتری است. این می تواند مزایای عملکردی قابل توجهی را نسبت به M3 های نسل فعلی به همراه داشته باشد، اما هنوز چقدر باید دید.

Apple M4: انتظار چه چیزی

از آنجایی که ما هنوز Apple M3 Ultra را ندیده‌ایم، ما بیشتر از خیلی‌ها به معرفی تراشه Apple M4 در رویداد اپل در ماه می شک داریم و بسیاری از اعضای تیم TechRadar حتی استدلال می‌کنند که ژوئن 2024 خیلی زود است، از آنجایی که ما فقط داریم. تراشه های سری M3 اپل را در اکتبر 2023 دریافت کرد.

با این حال، اپل نمی تواند بیکار بنشیند در حالی که گوگل ، مایکروسافت ، اینتل ، AMD و کوالکام همگی در سال 2024 حرکت های هوش مصنوعی بزرگی انجام می دهند، پس شکی وجود ندارد که اپل باید جدول زمانی خود را برای عرضه Apple M4 تسریع کند تا بتواند این کار را انجام دهد. در بازار مرتبط بمانید

ویرایشگر اجزا

جان (او/او) ویرایشگر مؤلفه‌ها در اینجا در TechRadar است و همچنین یک برنامه‌نویس، گیمر، فعال و دانش آموخته کالج بروکلین است که در حال حاضر در بروکلین، نیویورک زندگی می‌کند.

جان که توسط CTA به‌عنوان پیشگام رسانه‌ای CES 2020 برای گزارش‌های علمی و فناوری خود نام‌گذاری شده است، در تمام زمینه‌های علوم رایانه، از جمله اخبار صنعت، بررسی‌های سخت‌افزار، بازی‌های رایانه‌ای، و همچنین نوشتن علمی عمومی و تأثیر اجتماعی صنعت فناوری، تخصص دارد. .

می توانید او را به صورت آنلاین در Threads @johnloeffler پیدا کنید.

در حال بازی: Baldur's Gate 3 (درست مثل بقیه).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است