متن خبر

«تراشه‌های سفارشی‌سازی‌شده پس از سال 2025 رواج خواهند داشت»: اینتل می‌تواند از عرضه‌های معمولی CPU در تلاشی دیوانه‌وار برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان و رسیدن به رقبای خود دور شود – اما آیا این کافی خواهد بود؟

«تراشه‌های سفارشی‌سازی‌شده پس از سال 2025 رواج خواهند داشت»: اینتل می‌تواند از عرضه‌های معمولی CPU در تلاشی دیوانه‌وار برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان و رسیدن به رقبای خود دور شود – اما آیا این کافی خواهد بود؟

شناسهٔ خبر: 444669 -




اینتل
(اعتبار تصویر: اینتل)

در راه اندازی تراشه Meteor Lake در سال گذشته در نیویورک، پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل به مسیر آینده شرکت اشاره کرد و بيان کرد که این شرکت در مسیر ادغام پنج گره جدید در چهار سال قرار دارد که در سال 2025 به اوج خود می رسد. این شامل Intel 7، Intel 4، پردازش‌های Intel 3، Intel 20A و Intel 18A که در طیف وسیعی از پردازنده‌های سرور استفاده می‌شوند.

با این حال، در آینده، اینتل اشاره کرد که برنامه عرضه سنتی آن ممکن است به نفع حمل و نقل محصولات در زمانی که آماده باشد، کنار گذاشته شود تا به شرکت اجازه دهد تا با رقبای خود برسد.

اینتل او میگوید این به هدفش برای ارائه گزینه‌های بیشتر به مشتریان با فروش همزمان چندین نسل از تراشه‌ها کمک می‌کند و در عین حال به تقاضای محصولات سفارشی‌شده پاسخ می‌دهد.

بچه ماهی با همه چیز

این غول فناوری بر ادغام فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی و چیپلت ها (که شرکت می تواند در یک بسته واحد قرار دهد) متمرکز است. فناوری‌های چیپ‌لت اینتل می‌تواند تمایز بین محصولات سرور و مشتری را از بین ببرد و به شرکت اجازه دهد تراشه‌ها را بر اساس نیازهای مشتری جمع‌آوری کند. این می تواند اینتل را قادر سازد تا به سرعت تراشه های سفارشی برای صنایع خاص تولید کند.

وقتی به سراغ چیپ‌لت‌ها می‌روید، یک قالب بزرگ انجام نمی‌دهید، و قالب‌های کوچک‌تری دارید. در واقع، وقتی به 18A می‌رویم، یعنی پایانی از پنج گره ما در چهار سال، تقریباً به طور همزمان از بخش‌های کلاینت و سرور استفاده می‌کنیم. به گفته HPCwire ، این کاری است که ما هرگز انجام نداده‌ایم.

ما به بسته‌بندی Core Ultra نگاه می‌کنیم - در بسته‌بندی Foveros [یک راه‌حل انباشته سه‌بعدی در سطح ویفر که عملکرد بیشتری را در فضای کوچک‌تر ارائه می‌دهد] نوآوری می‌کنیم، اما از آن در بخش سرور نسل بعدی در این مورد استفاده خواهیم کرد. در معماری چیپلت، راه‌های زیادی برای محو کردن خطوط بین بسیاری از طرح‌های ما وجود دارد.

اینتل به عنوان تنها شرکت تراشه‌های کاملاً یکپارچه که تراشه‌ها یا خدمات تولیدی را به شرکت‌هایی که پردازنده‌های خود را طراحی می‌کنند ارائه می‌کند، برجسته است. این استراتژی دوگانه می‌تواند بقای اینتل را تضمین کند، زیرا در حالی که رقبای Nvidia ، ARM ، AMD ، Qualcomm و Apple برای سهم بازار رقابت می‌کنند، این شرکت می‌تواند محصولات خود را تولید کند.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است