متن خبر

تراسیو، زمانی پادشاه تجمع تجارت الکترونیک، برای Ch.11 پرونده می‌کند

تراسیو، زمانی پادشاه تجمع تجارت الکترونیک، برای Ch.11 پرونده می‌کند

شناسهٔ خبر: 454227 -




Thrasio، استارت‌آپ آمریکایی که میلیاردها دلار سرمایه جمع‌آوری کرد و مفهوم تجمیع تجارت الکترونیک را رایج کرد - خرید و بازسازی ده‌ها برند کوچکتر و شخص ثالثی که در بازارهایی مانند آمازون به فروش می‌رسند، در تلاش برای صرفه‌جویی در مقیاس بهتر - شروع به کار کرده است. بازسازی خود این شرکت برای حمایت از ورشکستگی فصل 11 ثبت نام کرده است تا زیان خود را در کوهی از بدهی کاهش دهد. این سازمان همچنین اعلام کرد که 90 میلیون دلار کمک مالی اضطراری از سوی وام دهندگان موجود ناشناس دریافت کرده است.

تراسیو طی سال‌ها بیش از 3 میلیارد دلار سهام و بدهی جمع‌آوری کرد تا به بازی رول آپ خود دامن بزند، و سقوط آن در حفاظت از ورشکستگی یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های سقوط شرکت‌های فناوری قدرتمند در مرحله رشد در زمان‌های اخیر است.

به گفته این شرکت، قرارداد حمایت بازسازی 81 درصد از وام دهندگان تسهیلات اعتباری گردان و 88 درصد از وام دهندگان مدت دار تراسیو را پوشش می دهد و حدود 495 میلیون دلار از بدهی موجود خود را پاک می کند و همچنین تمام پرداخت های بهره را در سال اول به تعویق می اندازد. پس از ظهور از فصل 11.

به گفته آن، 90 میلیون دلار سرمایه جدید، « انتظار داریم که نقدینگی کافی برای حمایت از شرکت در طول این فرآیند و فراتر از آن فراهم کند. به طور خاص، تامین مالی ادامه فعالیت برندهای تراسیو را قادر می‌سازد، از عملیات تجاری در حال انجام پشتیبانی می‌کند و امکان دسترسی شرکت به سرمایه جدید را پس از ظهور از فصل 11 برای حمایت از عملیات تجاری پیشرو فراهم می‌کند. جزئیات بیشتر در مورد بازسازی در اینجا.

این خبر نباید تعجب آور باشد: از سال گذشته زمزمه هایی مبنی بر ورشکستگی قریب الوقوع شرکت شنیده می شود. از سال 2022، این شرکت کارکنان خود را اخراج کرده و اقدامات دیگری را برای بازسازی کسب و کار خود مانند خروج از برخی بازارها انجام داده است.

ما با Thrasio تماس گرفته‌ایم تا بپرسیم که آیا قصد دارد کارمندان بیشتری را با اخبار امروز اخراج کند یا خیر و با کسب اطلاعات بیشتر این پست را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

گرگ گریلی، مدیر اجرایی Thrasio در بیانیه ای گفت: «در طول سال گذشته، ما پیشرفت قابل توجهی در تغییر تجارت و پیشبرد هدف خود برای معرفی صدها برند به میلیون ها مشتری داشته ایم. ما با تقویت موقعیت مالی خود و همکاری با وام دهندگان خود برای حمایت از موفقیت آینده خود، گام هایی برای ایجاد این پیشرفت برمی داریم. تراسیو یکی از بزرگترین فروشندگان شخص ثالث در بازار آمازون است و با ترازنامه تقویت شده و سرمایه جدید، ما برای حمایت از برندهایمان، توسعه زیرساخت ها و ایجاد فرصت های آینده، مجهزتر خواهیم بود.

تراسیو به طور کلی قربانی طوفان کامل شرایط بازار به اضافه مدل کسب و کار خودش بوده است.

در میان رکود عمده در جمع آوری کمک های مالی که از اواخر سال 2021 به شرکت های خصوصی فناوری ضربه زد (و هنوز هم ادامه دارد)، شرکت های مرحله آخر که به بیشترین نیاز برای ادامه حیات نیاز داشتند، اما در موقعیتی برای عرضه اولیه اولیه سهام قرار نداشتند، به ویژه در بستن محکم برای شناور ماندن

تراسیو یک مطالعه موردی در «استارت‌آپ‌های» در مرحله آخر بود: در طی چندین سال بیش از 3 میلیارد دلار سرمایه از طریق سرمایه‌گذاری و بدهی جمع‌آوری کرده بود - پولی که از سرمایه‌گذارانی مانند Silver Lake، Oaktree، Innova و بسیاری دیگر جمع‌آوری کرد. طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک کوچک‌تر را بخرید که برای اجرای زیرساخت‌های آمازون ساخته شده‌اند، اما با اشتهای کمی برای ادامه و گسترش آن شرکت‌ها به تنهایی.

زمین Thrasio، همان چیزی که توسط بسیاری دیگر از بازی‌های رول آپی که هنوز در بازار وجود دارد استفاده می‌شود، این بود که با خرید بهترین این شرکت‌ها - میلیون‌ها نفر از آنها در سراسر جهان وجود دارند - می‌توان تولید، توزیع و تثبیت کرد. بازار یابی. دسترسی بی‌سابقه‌ای به داده‌هایی خواهد داشت که می‌تواند در سراسر تجارت گسترده‌تر برای بهبود کلی نتایج استفاده کند. و می تواند فناوری جدیدی برای بهبود این عملیات بزرگتر بسازد.

کارلوس کشمن، یکی از بنیانگذاران در سال 2021، زمانی که هنوز مدیرعامل بود، گفت: "کسب و کار ما با بزرگتر شدن بهتر می شود، و این سرمایه گذاری ها با ادامه این مسیر ارزشمند خواهند بود." در آن زمان، این شرکت به تازگی یک میلیارد دلار با ارزیابی «تا» 10 میلیارد دلار جذب کرده بود. جاش سیلبرستاین، یکی دیگر از بنیانگذاران (که دیگر در شرکت نیست)، در سال 2021 به TechCrunch بيان کرد که تراسیو با درآمد 500 میلیون دلاری در سال 2020، 100 میلیون دلار سود به دست آورد.

همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، هیچ کدام از آن ها واقعاً طبق برنامه ریزی انجام نشد. ادغام کسب‌وکارهای متفاوت آنقدرها هم که می‌شود آسان نیست. سلایق مصرف کنندگان برای کالاها همیشه تغییر می کند، و علاوه بر این، تجارت الکترونیک به دلیل انقباض اقتصادی فشار زیادی را متحمل شده است، به این معنی که احتمالاً اهداف فروش بر اساس چیزی که ممکن است یک پایه هزینه متزلزل باشد، سخت بوده است.

در سال 2022، اخراج‌ها و تغییر رهبری وجود داشت که گریلی را به خدمت گرفت. تا سپتامبر 2023، شرکت بازار ثانویه Forge Global تخمین می‌زد که ارزیابی Thrasio - که خود قبلاً به دلیل وضعیت مالی خود و ایالت برنامه‌های IPO را کنار گذاشته بود. بازار IPO - به 193.9 میلیون دلار کاهش یافته بود. (این اشاره کرد که حتی در سال 2022 "فقط" 4.5 میلیارد دلار بود، نه 10 میلیارد دلاری که شرکت گفته بود.)

Thrasio برجسته‌ترین شرکتی است که در حال فروپاشی است، اما با توجه به شرکت‌هایی مانند Branded، Berlin Brands Group، SellerX، Heyday، Heroes، Perch و جمع‌آوری بیش از یک میلیارد دلار برای پرش به رقابت جمع‌آوری، بعید است که این اتفاق بیفتد. آخرین؟

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است