متن خبر

تجربه توسعه‌دهنده مهم‌تر از بهره‌وری توسعه‌دهنده است

تجربه توسعه‌دهنده مهم‌تر از بهره‌وری توسعه‌دهنده است

شناسهٔ خبر: 446476 -




یک وسواس ناسالم در مورد شرکت هایی وجود دارد که به دنبال راهی برای اندازه گیری بهره وری توسعه دهندگان هستند.

در طول 20 سال گذشته، من تیم های فناوری چند رشته ای را در برخی از بزرگترین شرکت های استرالیا رهبری کرده ام. اخیراً، توسعه یک پلتفرم توسعه داخلی را رهبری کردم که از تجربه بیش از 7000 مهندس به عنوان مدیر اجرایی در بانک مشترک المنافع استرالیا پشتیبانی می کند. امروز، من تیم DevOps Evangelism را در Atlassian رهبری می‌کنم، جایی که به طور منظم با شرکت‌های Fortune 500 ملاقات می‌کنم، و در جهان سفر می‌کنم و بینش‌ها و راهنمایی‌هایی را در مورد بهینه‌سازی برای تیم‌های نرم‌افزاری با عملکرد بالا و درگیر و رهبری به اشتراک می‌گذارم.

در گفتگوهایم با رهبران ارشد، میل به اندازه گیری بهره وری را درک کرده ام. رهبران ارشد تحت فشار هستند تا در عین سرمایه گذاری بر سرمایه گذاری های خود در تیم ها و فناوری، نتایج را ارائه دهند. هیچ نیت شومی در پشت اندازه گیری بهره وری توسعه دهندگان وجود ندارد. رهبران واقعاً می‌خواهند تیم‌هایشان تا حد امکان سازنده باشند. مشکل این است که اندازه‌گیری بهره‌وری توسعه‌دهنده بسیار دشوار است، در نتیجه سازمان‌ها تلاش و منابع نامتناسبی را در حین تلاش برای یافتن معیار جادویی تخصیص می‌دهند. این سرمایه گذاری در اندازه گیری زمان گرانبهایی را از ابتکاراتی می گیرد که می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا بهره وری بیشتری داشته باشند.

احتمالات را تصور کنید اگر همان مقدار زمان و انرژی برای بهبود بهره وری توسعه دهندگان به جای تلاش برای اندازه گیری آن سرمایه گذاری شود.

واقعیت: توسعه دهندگان خوشحال، توسعه دهندگان سازنده هستند

بهبود عمدی تجربه توسعه دهنده قوی ترین راه برای بهبود بهره وری توسعه دهندگان در یک سازمان است.

کارمندان خوشحال، کارمندان مولد هستند ممکن است یک جمله واضح به نظر برسد، اما این در بحث بهره وری توسعه دهندگان گم می شود.

به هر توسعه دهنده ای با عملکرد بالا که با آن کار کرده اید فکر کنید. این احتمال وجود دارد که آنها فراتر از آنچه که به طور رسمی از آنها انتظار می رفت فراتر رفته باشند. این توسعه دهنده به احتمال زیاد بسیار درگیر بود، همه چیزهایی را که برای بهترین عملکرد نیاز داشت داشت، و به طور کلی از کار خود لذت می برد.

رفتارهای مرتبط با کارکنانی که "بیش از انتظارات" هستند به عنوان رفتار شهروندی سازمانی (OCB) شناخته می شوند و توسط رضایت شغلی هدایت می شوند. هزاران مقاله تحقیقاتی دانشگاهی از این ایده حمایت می‌کنند که کارکنان راضی، کارکنان مولد هستند - توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

پس ، اگر توسعه دهندگان راضی توسعه دهندگان سازنده باشند، بهره وری توسعه دهندگان محصول جانبی شادی توسعه دهندگان است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است