متن خبر

«تا 1000 برابر سریع‌تر»: استارت‌آپ هوش مصنوعی می‌خواهد آموزش GPU را با فناوری خارق‌العاده منسوخ کند – با دستگاه Tseltin آشنا شوید که ممکن است زودتر از آنچه فکر می‌کنید به دستگاه نزدیک شما بیاید.

«تا 1000 برابر سریع‌تر»: استارت‌آپ هوش مصنوعی می‌خواهد آموزش GPU را با فناوری خارق‌العاده منسوخ کند – با دستگاه Tseltin آشنا شوید که ممکن است زودتر از آنچه فکر می‌کنید به دستگاه نزدیک شما بیاید.

شناسهٔ خبر: 455324 -




انتزاعی نماینده هوش مصنوعی
(اعتبار تصویر: Shutterstock / vs148)

مانند بسیاری از شرکت‌هایی که در فضای هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، Literal Labs می‌خواهد هوش مصنوعی را متحول کند، اما ممکن است شانس بیشتری نسبت به سایر شرکت‌ها داشته باشد.

این استارت‌آپ در حال کار بر روی قطعه‌ای از فناوری به نام ماشین Tsetlin است که ادعا می‌کند رویکرد هوش مصنوعی را ارائه می‌کند که تا ۱۰۰۰۰ برابر انرژی کارآمدتر و ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از آموزش سنتی GPU است.

ماشین تستلین که به نام ریاضیدان شوروی، مایکل لووویچ تستلین نامگذاری شده است، یک خودکار یادگیری الگو بر اساس منطق گزاره ای است. این بدان معناست که می تواند وظایفی مانند طبقه بندی، رگرسیون و پیچیدگی را انجام دهد و نتایج قابل تفسیر و توضیحی را تولید کند. برخلاف شبکه‌های عصبی، ماشین Tsetlin پیچیدگی محاسباتی کمتری دارد، از منابع کمتری استفاده می‌کند و از بهینه محلی یا گرادیان‌های ناپدید رنج نمی‌برد.

استخدام از Arm

Literal Labs، که قبلاً با نام Mignon Technologies Ltd. شناخته می شد، توسط پروفسور الکس یاکولف و ریشاد شفیق، هر دو از دانشگاه نیوکاسل، تأسیس شد. فناوری این شرکت بر توسعه و آموزش مدل‌های ماشین Tsetlin خاص برای مجموعه داده‌های مشتری متمرکز است که در نتیجه یک مدل ماشین بهینه‌سازی شده است که می‌تواند بر روی سخت‌افزار هدف مستقر شود. خروجی یک مدل ماشین Tsetlin است که می‌تواند بر روی سخت‌افزار استاندارد صنعتی اجرا شود یا با استفاده از پردازنده‌های Literal Labs شتاب بگیرد.

EE News Europe گزارش می دهد که این شرکت اخیراً دو پیشکسوت صنعت را به خدمت گرفته است، نوئل هرلی، نایب رئیس سابق در آرم مجوز IP پردازنده، و جم دیویس، که رهبری گروه های تجاری گرافیک و هوش مصنوعی در Arm را بر عهده داشت. هرلی به عنوان مدیر عامل شرکت Literal Labs ملحق شده است، در حالی که Davies به عنوان یک مدیر غیراجرایی سمت گرفته است.

در حالی که مدل تجاری Literal Labs هنوز فاش نشده است، می‌تواند به طور بالقوه مجوز IP نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، مشابه Arm، یا فروش چیپ‌لت‌ها یا آی‌سی‌های بسته‌بندی‌شده خود را به عنوان یک شرکت تراشه‌های بی‌سابقه بفروشد. صرف نظر از این، موفقیت این استارت آپ به اثبات کارایی ادعایی ماشین های Tsetlin در انجام وظایف مختلف بستگی دارد.

با استخدام هرلی و دیویس، به نظر می‌رسد که Literal Labs به مکالمات تجاری نزدیک‌تر می‌شود، که نشان‌دهنده آینده بالقوه روشن برای ماشین Tseltin است.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است