بینگ پاسخ خود را به مرورهای هوش مصنوعی گوگل پیشنمایش میکند
مایکروسافت امروز بعدازظهر پاسخ خود به تجربه جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل را پیشنمایش کرد: جستجوی مولد Bing.
در حال حاضر فقط برای «درصد کمی» از کاربران در دسترس است، جستجوی مولد Bing، با ترکیبی از مدلهای هوش مصنوعی بزرگ و کوچک (دقیقاً کلمهای که در آن وجود دارد)، اطلاعات را از سراسر وب جمعآوری میکند و خلاصهای را در پاسخ به سوالات جستجو
به عنوان مثال، اگر کاربری «اسپاگتی وسترن چیست؟» را جستجو کند، جستجوی مولد بینگ اطلاعاتی درباره تاریخچه و منشأ زیرشاخه و نمونههای برتر، همراه با پیوندها و منابعی را نشان میدهد که نشان میدهد این اطلاعات از کجا آمده است. همانند ویژگی قابل مقایسه AI Overviews گوگل، گزینه ای برای رد کردن خلاصه های تولید شده توسط هوش مصنوعی برای نتایج جستجوی سنتی از همان صفحه وجود دارد.
مایکروسافت در پستی در وبلاگ رسمی خود می نویسد: "این گام مهم دیگری در تکامل تجربه جستجو در Bing است و ما مشتاق دریافت بازخورد در طول این سفر هستیم." "ما به آرامی در حال ارائه این هستیم و وقت خود را صرف می کنیم، بازخورد جمع آوری می کنیم، آزمایش می کنیم و یاد می گیریم و برای ایجاد یک تجربه عالی قبل از در دسترس قرار دادن آن به طور گسترده تلاش خواهیم کرد. .. ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاری به روز رسانی های بیشتری در ماه های آینده هستیم."
مایکروسافت اصرار دارد که جستجوی مولد Bing، که پاسخهای چت تولید شده با هوش مصنوعی را که در فوریه در بینگ راهاندازی کرد، تکامل میدهد، «به طور مؤثرتر هدف درخواست کاربر را برآورده میکند». اما در مورد مرورهای اجمالی تولید شده توسط هوش مصنوعی که اشتباه کرده اند، مطالب زیادی نوشته شده است.
مرورگر هوش مصنوعی گوگل به طرز بدنامی پیشنهاد گذاشتن چسب روی پیتزا را داده است. Arc Search به یکی از خبرنگاران بيان کرد که انگشتان بریده شده در نهایت دوباره رشد خواهند کرد. و Perplexity مقالاتی را که توسط رسانههایی از جمله CNBC، Bloomberg و Forbes نوشته شده بودند، بدون ذکر اعتبار یا انتساب حذف کرد.
مرورهای اجمالی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، ترافیک سایتهایی را که اطلاعات خود را از آنجا منبع میکنند، تهدید میکند. در واقع، آنها در حال حاضر هستند، با یک مطالعه نشان داده شد که مرورهای هوش مصنوعی می تواند به دلیل عدم تاکید بر پیوندهای صفحه وب، بر حدود 25٪ از ترافیک ناشر تأثیر منفی بگذارد.
به نوبه خود، مایکروسافت اصرار دارد که «تعداد کلیک روی وبسایتها را حفظ میکند» و «به دقت تحلیل میکند که چگونه جستجوی مولد بر ترافیک ناشران تأثیر میگذارد». این شرکت داوطلبانه هیچ آماری برای پشتیبانگیری از این موضوع ارائه نمیکند، با این حال، تنها به «دادههای اولیه» اشاره میکند که فعلاً تصمیم دارد خصوصی نگه دارد.
ارسال نظر