متن خبر

بیش از نیمی از آمریکایی ها قبلاً هوش مصنوعی مولد را امتحان کرده اند

بیش از نیمی از آمریکایی ها قبلاً هوش مصنوعی مولد را امتحان کرده اند

شناسهٔ خبر: 466403 -




استفاده تجاری هوش مصنوعی
(اعتبار تصویر: Shutterstock / thanmano)

تحقیقات جدید Adobe نشان می‌دهد که بیش از یک نفر از هر دو آمریکایی در سال گذشته هوش مصنوعی مولد را امتحان کرده‌اند به این امید که بتواند بهره‌وری و خلاقیت را در زندگی شخصی‌شان بهبود بخشد.

مطالعه این شرکت نشان داد که نیمی از آنها (53 درصد) از فناوری استفاده کرده اند، با این حال تنها 30 درصد از GenAI در محل کار استفاده کرده اند در حالی که 81 درصد در زندگی شخصی خود.

گواهی بر پتانسیل هوش مصنوعی برای تأثیرگذاری بر زندگی، اکنون دو نفر از هر پنج نفر (41 درصد) ادعا می کنند که روزانه از GenAI استفاده می کنند.

شما نمی توانید از هوش مصنوعی مولد فرار کنید

نظرسنجی از 3000 مصرف‌کننده نشان‌دهنده استفاده گسترده هوش مصنوعی مولد و همچنین پذیرش و اشتیاق برای یک فناوری نسبتاً جدید است - قبل از راه‌اندازی پیش‌نمایش عمومی ChatGPT در اواخر سال 2022، تعداد کمی از مصرف‌کنندگان تا به حال در مورد هوش مصنوعی مولد شنیده بودند چه رسد به اینکه یک برنامه هوش مصنوعی را امتحان کنند.

با این حال، علی‌رغم توانایی این فناوری برای پردازش حجم عظیمی از داده‌ها با سرعت معقول، تنها 17 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به استفاده از آن در آموزش اذعان کردند که نشان می‌دهد کاربران می‌توانند بیشتر کنجکاو باشند تا متکی باشند.

عمیق تر شدن در وظایف خاص، طوفان فکری (64%)، ایجاد اولین پیش نویس محتوای نوشته شده (44%)، ایجاد تصاویر بصری یا ارائه (36%)، تلاش برای جایگزینی برای جستجو (32%)، خلاصه کردن متن نوشته شده (31%)، ایجاد تصاویر یا هنر (29٪) و ایجاد کد برنامه نویسی (21٪) به عنوان برخی از موارد استفاده کلیدی برای هوش مصنوعی مولد ظاهر شد.

چهار نفر از هر پنج نفر (82٪) همچنین امیدوارند که GenAI بتواند خلاقیت خود را بهبود بخشد، علیرغم اینکه تقریباً به همان اندازه (72٪) معتقدند که هرگز با خلاقیت یک انسان مطابقت نخواهد داشت.

با نگاهی به آینده، مصرف‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که هوش مصنوعی مولد به آنها در یادگیری یک مهارت جدید (43%)، آسان‌تر کردن مقایسه قیمت و خرید (36%)، دسترسی بهتر به پشتیبانی مشتری از شرکت‌ها (33%)، ایجاد محتوای رسانه‌های اجتماعی (18%) کمک می‌کند. و کدگذاری (14%). این مطالعه همچنین به تأثیرات GenAI بر خرده فروشی و تجارت الکترونیک اشاره کرد.

به طور کلی، هوش مصنوعی مولد در حال گذار از یک نوآوری به یک افزایش دهنده بهره وری و تجربه است، زیرا شرکت ها در سراسر جهان به دنبال پیاده سازی این فناوری در بخش های بی پایان هستند.

بیشتر از TechRadar Pro

با چندین سال تجربه کار آزاد در محافل فناوری و خودرو، علایق خاص کریگ در فناوری است که برای بهبود زندگی ما طراحی شده است، از جمله هوش مصنوعی و ML، کمک های بهره وری، و تناسب اندام هوشمند. او همچنین علاقه زیادی به اتومبیل ها و کربن زدایی حمل و نقل شخصی دارد. به عنوان یک شکارچی مشتاق معامله، می‌توانید مطمئن باشید که هر معامله‌ای که کریگ پیدا می‌کند ارزش بالایی دارد!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است