متن خبر

بودجه اولیه: هر آنچه که بنیانگذاران باید در مورد جمع آوری کمک مالی، دور اولیه و موارد دیگر برای سال 2024 بدانند

بودجه اولیه: هر آنچه که بنیانگذاران باید در مورد جمع آوری کمک مالی، دور اولیه و موارد دیگر برای سال 2024 بدانند

شناسهٔ خبر: 449811 -




اگر به وضعیت فعلی بودجه بذر نگاه می‌کنید و فکر می‌کنید شرایط سختی دارد، تنها نیستید. چند سال گذشته یک ترن هوایی برای استارت آپ ها بوده است. ابتدا عدم قطعیت در روزهای اولیه همه‌گیری پدیدار شد، سپس شور و نشاط در اواسط تا اواخر همه‌گیری زمانی که پول نقد آزادانه به سمت استارت‌آپ‌های تقریباً هر رشته‌ای جریان پیدا کرد، به وجود آمد. اندازه بودجه اولیه افزایش یافته بود، و ارزش گذاری ها نیز افزایش یافت.

امروز، همه چیز چندان هم آرام نیست. پول سخت‌تر است و موانع برای استارت‌آپ‌ها بیشتر است. اما برای کارآفرینانی که در اوایل سفر خود هستند، این بدان معنا نیست که زمان مناسبی برای بالا بردن یک مرحله اولیه نیست.

تالیا گلدبرگ، شریک Bessemer Venture Partners، به TechCrunch+ گفت: «من واقعاً از انواع کارآفرینانی که در حال حاضر در اکوسیستم مرحله اولیه ملاقات کرده‌ایم هیجان‌زده شده‌ام. از برخی جهات، زمانی که بازارها کمی افت می کنند، کارآفرینان واقعی بیرون می آیند.»

برای درک اینکه امسال چه اتفاقی برای دوره‌های اولیه می‌افتد، TechCrunch+ با گلدبرگ و دو سرمایه‌گذار با تجربه دیگر صحبت کرد: Pae Wu، شریک عمومی SOSV، و Maren Bannon، شریک ژانویه Ventures. آن‌ها دیدگاه‌های خود را در مورد نقاط عطفی که هنگام ارزیابی زمین‌های مرحله اولیه دنبال می‌کنند، چه نوع اندازه‌ها و ارزش‌هایی را که می‌بینند و چه توصیه‌هایی به شرکت‌های نمونه کارشان می‌دهند ارائه کردند.

دور دانه: حال فعلی

تعریف یک استارت‌آپ مرحله اولیه در طول سال‌ها با افزایش اندازه‌ها و ارزش‌گذاری‌ها در حال تغییر بوده است. سرمایه گذاران همچنین انتظار دارند از نظر تناسب بازار و درآمد، کمی بیشتر از شرکت های آینده نگر ببینند. بنن به TechCrunch+ بيان کرد که همه گیری تا حدودی مقصر است.

او گفت: «سرمایه‌های زیادی در دوران کووید وجود داشت که وارد شد - همه این سرمایه‌های فرشته، سرمایه‌های اپراتور، وجوه چرخان، بسیاری از آن‌ها در حال پخش سرمایه در مرحله اولیه بود.

در نتیجه، ارزش گذاری های قبل از بذر بالاتر از امروز بود. بنن گفت ، اما اخیراً این سرمایه ها عقب نشینی کرده اند، که ارزش گذاری های اولیه را کاهش داده است. برای شرکت‌هایی که در چند سال گذشته اقدام به جمع‌آوری سرمایه کرده‌اند، این امر می‌تواند جذب سرمایه بعدی را چالش‌برانگیزتر کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است