به گفته این شرکت، والدین اسنپ چت 10 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند تا سلسله مراتب را کاهش دهد.
شرکت اسنپ، سازنده اسنپ چت، آخرین شرکت فناوری است که با برنامه های تازه اعلام شده خود برای کاهش 10 درصدی نیروی کار، اخراج شده است. بر اساس آماری که اسنپ در نوامبر 2023 منتشر کرد، زمانی که شاهد اخراج در مقیاس کوچک از 5000 کارمند خود بود، این اخراج تقریباً بر بیش از 500 کارمند تأثیر خواهد گذاشت.
اخراج ها در یک پرونده SEC اعلام شد، جایی که اسنپ توضیح داد که این اقدام برای حمایت از رشد بیشتر آن ضروری است.
در این پرونده آمده است: "برای اینکه کسب و کار خود را به بهترین نحو در بالاترین اولویت های خود قرار دهیم و اطمینان حاصل کنیم که ظرفیت سرمایه گذاری تدریجی برای حمایت از رشد خود را در طول زمان داریم، تصمیم دشواری برای بازسازی تیم خود گرفته ایم." در نتیجه، ما در حال حاضر تخمین می زنیم که هزینه های پیش از مالیات در محدوده 55 تا 75 میلیون دلار را متحمل خواهیم شد، که عمدتاً شامل هزینه های پایان کار و هزینه های مربوطه و سایر هزینه ها است، که پیش بینی می شود 45 تا 55 میلیون دلار آن در آینده باشد. مخارج نقدی.»
اسنپ اضافه کرد که اکثر این هزینه ها در سه ماهه اول سال 2024 متحمل خواهند شد، اگرچه قوانین محلی و سایر عوامل ممکن است برخی از هزینه ها را تا سه ماهه دوم ادامه دهند. این شرکت قرار است درآمد خود را پس از بسته شدن بازار در 6 فوریه گزارش دهد.
سخنگوی اسنپ در بیانیه ای که به TechCrunch ارائه شده است، بيان کرد : "ما در حال سازماندهی مجدد تیم خود برای کاهش سلسله مراتب و ترویج همکاری حضوری هستیم." آنها گفت ند: «ما بر حمایت از اعضای تیم در حال خروج خود متمرکز شدهایم و از کار سخت و کمکهای فراوان آنها به اسنپ بسیار سپاسگزاریم.»
این شرکت در آن زمان بيان کرد که موج دوم اخراجها در عرض چند ماه به دنبال کاهش کوچکتر تعداد کارمندان در اواخر سال گذشته است، زمانی که اسنپ تیم محصول خود را دوباره سازماندهی کرد، دوباره با تمرکز بر کاهش لایهها و افزایش سرعت تصمیمگیری. معاون مهندسی اسنپ، نیما خواجهنوری نیز در آن زمان به همراه کمتر از 20 نفر دیگر در بخش محصولات این شرکت را ترک کرد. اسنپ در سپتامبر گذشته بخش خدمات سازمانی خود را پس از کمتر از یک سال تعطیل کرد. سرمایهگذاریهای این شرکت در محصولات سختافزاری، مانند Snap Spectacles و پهپاد Pixy آن نیز به ثمر نرسیده است، با توقف و اخیراً به دلیل خطر آتش سوزی فراخوان شده است.
در سال 2022، اسنپ 20 درصد از کارکنان خود را در بحبوحه تجدید ساختار بزرگتر کاهش داد.
قیمت سهام اسنپ در ابتدا پس از گزارش درآمد سه ماهه سوم خود در ماه اکتبر، زمانی که برآوردهای تحلیلگران از درآمد و سود هر سهم را پشت سر گذاشت، در 1.19 میلیارد دلار و 2 سنت، بالاتر از برآوردهای 1.11 میلیارد دلاری و زیان 4 سنت، جهش کرد. این شرکت از نظر رشد کاربر نیز بالاتر بود و 406 میلیون کاربر فعال روزانه جهانی را گزارش کرد که بالاتر از 405.7 میلیون مورد انتظار بود. با این حال، زیان خالص شرکت با 2 درصد افزایش سالانه به 368 میلیون دلار در سه ماهه رسیده است.
علیرغم کاهش درآمد، اسنپ به سرمایه گذاران هشدار داده بود که بازار تبلیغات بی ثبات است و اشاره کرده بود که برخی از کمپین های تبلیغاتی مشتریان خود متوقف شده اند. بر اساس گزارش Insider Intelligence، این شرکت 0.6 درصد از بازار تبلیغات دیجیتال جهانی را در اختیار دارد. این شرکت تخمین می زند که اسنپ در سال 2024 4.12 میلیارد دلار درآمد خالص تبلیغاتی در سراسر جهان به دست خواهد آورد.
جاسمین انبرگ، تحلیلگر اصلی گفت: «اخراجها نوید خوبی برای وضعیت کسبوکار اسنپ در آستانه درآمد سهماهه چهارم سال 2023 نیست. "گزارش پرفروش متا اقدام سختی برای اسنپ است که باید دنبال شود، و اسنپ احتمالاً در تلاش است تا مقداری حسن نیت را با سرمایه گذاران به دست آورد، سرمایه گذارانی که به رقیبش به خاطر اقدامات کاهش هزینه اش و ادامه شعار "بیشتر با کمتر" در سال 2024 پاداش دادند. پیش بینی می شود اسنپ در سال 2023 کاهش 3.3 درصدی درآمد تبلیغاتی را در سال 2023 گزارش کند.
طبق بیانیه مطبوعاتی سه ماهه سوم، اسنپ 5367 کارمند داشت.
Business Insider گزارش داد که اخراج اسنپ از روز جمعه زمانی آغاز شد که ده ها کارمند قبل از اعلامیه ای در سراسر شرکت آزاد شدند. در این گزارش آمده است که پیش بینی می شود در این هفته تعداد بیشتری از مشاغل کاهش یابد.
ارسال نظر