متن خبر

به نظر می رسد برنامه های استالکرور PhoneSpector و Highster در حال خاموش شدن هستند

به نظر می رسد برنامه های استالکرور PhoneSpector و Highster در حال خاموش شدن هستند

شناسهٔ خبر: 447636 -




به نظر می‌رسد که سازندگان دو سرویس نظارت تلفنی پس از موافقت مالک برای رفع اتهامات دولتی مبنی بر ترویج غیرقانونی نرم‌افزارهای جاسوسی که شرکت‌هایش توسعه داده‌اند، بسته شده‌اند.

PhoneSpector و Highster برنامه‌های نظارت بر تلفن در سطح مصرف‌کننده بودند که نظارت مخفیانه تلفن هوشمند افراد را تسهیل می‌کردند. این برنامه‌ها که معمولاً stalkerware (یا spouseware) نامیده می‌شوند، معمولاً روی تلفن یک شخص نصب می‌شوند، اغلب توسط همسر یا شریک خانگی و معمولاً با اطلاع از رمز عبور دستگاه. این برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از صفحه‌های اصلی پنهان بمانند، و یافتن و حذف آن‌ها را دشوار می‌سازد، در حالی که به طور مداوم پیام‌ها، عکس‌ها و داده‌های موقعیت مکانی تلفن را به طور مداوم در داشبورد قابل مشاهده توسط سوءاستفاده‌کننده آپلود می‌کنند.

در فوریه 2023، پاتریک هینچی، که کنسرسیومش از شرکت‌های فناوری مستقر در نیویورک و فلوریدا PhoneSpector و Highster را توسعه دادند، موافقت کرد تا 410000 دلار جریمه بپردازد تا اتهامات مربوط به تبلیغ و «ترویج تهاجمی» نرم‌افزارهای جاسوسی توسط شرکت‌های Hinchy که اجازه نظارت تلفنی مخفی بر افراد را می‌دهد را برطرف کند. زندگی در ایالت نیویورک

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک در آن زمان بيان کرد که شرکت‌های Hinchy از پست‌های وبلاگی استفاده می‌کردند که صراحتاً مشتریان بالقوه را تشویق می‌کردند که از جاسوس‌افزار برای نظارت بر دستگاه‌های همسرشان بدون اطلاع آنها استفاده کنند. به عنوان بخشی از این معامله، شرکت‌های Hinchy موافقت کردند که برنامه‌ها را تغییر دهند تا به صاحبان دستگاه‌ها هشدار دهند که تلفن‌هایشان نظارت شده است.

از زمان تسویه حساب، هر دو PhoneSpector و Highster آفلاین شده اند.

وب سایت PhoneSpector چند هفته پس از تسویه حساب متوقف شد. دامنه آن اکنون به یک وب سایت بخت آزمایی اندونزی هدایت می شود. وب سایت Highster چندین ماه بعد بارگیری متوقف شد.

دامنه‌ها، سرورها و زیرساخت‌های بک‌اند که توسط PhoneSpector و Highster استفاده می‌شوند نیز دیگر آنلاین نیستند.

TechCrunch با شماره تلفن های مرتبط با خدمات مشتری PhoneSpector و Highster تماس گرفت اما یک پیام خودکار اعلام کرد که شماره ها قطع شده اند. فضای اداری در دهکده نیویورک پورت جفرسون ثبت شده در شرکت های Hinchy در حال حاضر توسط یک شرکت ساختمانی اشغال شده است.

تقریباً تمام شرکت‌های ثبت‌شده Hinchy در نیویورک و فلوریدا، بر اساس جستجوهای سوابق عمومی توسط TechCrunch، فعال باقی می‌مانند، اما این شرکت‌ها چندین سال است که مدارک اداری خود را با ایالت‌ها ثبت نکرده‌اند و برای به‌روزرسانی «سررسید» تعیین شده‌اند. شرکت ها معمولاً موظفند هر دو سال یک بار اسناد خود را ثبت کنند یا توسط مقامات ایالتی منحل شوند.

Hinchy به چندین درخواست برای اظهار نظر از TechCrunch پاسخ نداد. مایکل واینستین که نماینده هینچی به عنوان بخشی از توافقنامه بود، اظهار نظر را به دفتر دادستان کل نیویورک موکول کرد.

دیلینی کمپنر، مدیر ارتباطات دفتر دادستان کل نیویورک، به سوالات TechCrunch در مورد تسویه حساب از طریق ایمیل، از جمله اینکه آیا شرکت های Hinchy جریمه 410,000 دلاری را طبق توافق پرداخت کرده اند یا خیر، پاسخ نداد. Kempner با درخواست TechCrunch برای یک تماس در حال ضبط موافقت نمی کند. در پاسخ به سؤالات خاص در مورد این پرونده، کمپنر از طریق ایمیل به TechCrunch بيان کرد که پرونده های نامشخص اخیر به برخی از سؤالات ما پاسخ می دهد. کمپنر گفت: «امیدواریم که بدانید چگونه آنها را پیدا کنید :).

PhoneSpector و Highster جدیدترین برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که در سال‌های اخیر به دنبال اقدامات نظارتی آفلاین شده‌اند.

در سال 2019، کمیسیون تجارت فدرال علیه سازنده برنامه مانیتورینگ گوشی Retina-X اتهاماتی را مطرح کرد و این شرکت را متهم کرد که اطمینان حاصل نکرده است که برنامه خود برای مقاصد توافقی مشروع استفاده شده است، و همچنین اطلاعات حساس تلفنی را که از تلفن‌ها خارج می‌کند محافظت نمی‌کند. صاحبان دستگاه پس از تجربه چندین نقض داده. Retina-X در نهایت خاموش شد.

یک سال بعد، FTC سازنده نرم افزارهای نرم افزاری SpyFone و مدیر اجرایی آن اسکات زاکرمن را از حضور در صنعت نظارت منع کرد و همچنین شرکت را به عدم محافظت از داده هایی که مخفیانه از تلفن های قربانیان ناخواسته جمع آوری کرده بود متهم کرد. تحقیقات TechCrunch بعداً نشان داد که Zuckerman با یک برنامه نرم افزاری جدید به نام SpyTrac بازگشته است، که بلافاصله پس از تماس TechCrunch با Zuckerman برای اظهار نظر، بسته شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است