متن خبر

به نظر می رسد، مردم واقعاً بازی های کنسول را در آیفون نمی خواهند – اما من فکر می کنم که این نکته را از دست می دهد

به نظر می رسد، مردم واقعاً بازی های کنسول را در آیفون نمی خواهند – اما من فکر می کنم که این نکته را از دست می دهد

شناسهٔ خبر: 613351 -




بررسی آیفون 15 پرو مکس اپل
(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

طبق داده‌های Appfigures از طریق MobileGamer.biz ، من کاملاً تعجب نمی‌کنم که تقاضا برای بازی‌های سه‌گانه A در آیفون‌ها و آی‌پدها زیاد نیست و می‌توان آن را شکست تجاری در نظر گرفت.

علیرغم اینکه اپل روی ساخت Death Standing کار کرده است، Assassin's Creed Mirage و Resident Evil 7 از کنسول های نسل آخر و کنونی به آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس مجهز به A17 Pro و آی پدهای دارای تراشه های سری M منتقل شدند. ، این بازی ها به سختی موفق شده اند. داده‌های Appfigures نشان می‌دهد که با بارگیری و درآمد، این عناوین سه‌گانه A در مقایسه با بازی‌های ساده‌تر موبایلی بومی مبتنی بر مدل‌های رایگان بازی کم رنگ می‌شوند.

اکنون، من یک روزنامه‌نگار فناوری هستم، نه یک توسعه‌دهنده یا استراتژیست تجاری، اما می‌توانستم این را از یک مایل کشور دورتر پیش‌بینی کنم.

من فکر می‌کنم واقعاً قابل توجه است که یک آیفون باریک می‌تواند بازی‌های کنسول مدرن را اجرا کند – البته نه با حداکثر گرافیک – که معمولاً برای کار کردن به یک مستطیل شبه سخت‌افزار اختصاصی بازی نیاز دارد. این نشان می‌دهد که اپل می‌تواند تراشه‌های داخلی چشمگیری تولید کند که میله بالایی را برای عملکرد و پردازش گرافیکی ایجاد می‌کند، حتی برای تعقیب تراشه‌هایی مانند کوالکام و تراشه‌های پرچمدار Snapdragon Gen 8.

یک زمان و یک مکان

با این حال، حتی به‌عنوان کسی که از بازی‌ها لذت می‌برد – من یک PS5 ، Xbox Series X و یک کامپیوتر احمقانه قدرتمند دارم – من از بازی با کیفیت کنسول در گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها متقاعد نشده‌ام.

اولین مشکل این است که این بازی‌های سه‌گانه برای بازی به یک کنترلر یا لوازم جانبی کنترلر نیاز دارند، و این فقط یک هزینه اضافی نیست – چه بخواهید یک گیره برای نگه داشتن گوشی بخرید، یک کنترلر بی‌سیم Xbox یا چیزی شبیه به آن Razer Kishi - همچنین یک سطح اضافی از faff است. در خانه می توانم به سادگی به یکی از کنسول های بازی اختصاصی مراجعه کنم. هنگام رفت و آمد، آخرین کاری که می‌خواهم انجام دهم این است که سعی کنم یک کنترلر را به تلفن خود وصل کنم در حالی که افراد دیگر در حال حرکت هستند.

علاوه بر این، اگر می‌خواهم یک تجربه بازی دستی مناسب داشته باشم، به احتمال زیاد به سمت Nintendo Switch یا Steam Deck Valve می‌روم – دومی با آنچه می‌تواند اجرا کند مرا تحت تأثیر قرار می‌دهد.

و نکته دوم این است که تلفن های هوشمند در حال حاضر سنگر بازی های معمولی و ساده هستند. به طور کلی، من از iPhone یا iPad خود برای انجام بازی های ساده ای استفاده می کنم که به راحتی از طریق صفحه لمسی و اغلب با یک دست کنترل می شوند. Plants vs Zombies، FLT: Faster Than Light، و Bleak Sword به ذهن می رسند.

(اعتبار تصویر: آینده)

اگر در سفر یا رفت‌وآمد بازی می‌کنم، تمایل دارم به بازی‌هایی بچسبم که استفاده از آن‌ها آسان است و من را غرق در یک تنظیم یا کار می‌کند نه نیاز به اقدامات دقیق یا حرکت و نگاه همزمان. به این ترتیب، اگر کسی به من نیاز داشته باشد که هنگام استفاده از امکانات هواپیما از صندلی خود خارج شوم، جریان بازی من به شدت تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

فقط به افرادی که در رفت و آمدهایم از شرق لندن به مرکز شهر به اطراف نگاه می کنند، افرادی را می بینم که با تلفن های خود بازی می کنند، فقط اینها عناوین با کیفیت کنسول نیستند بلکه عناوینی مانند Candy Crush Saga خواهند بود.

به همین ترتیب، بازی‌هایی مانند Call of Duty Mobile، اقدامات هولناک و نیاز به استفاده از یک کنترل‌کننده مجازی را ارائه می‌دهند، اما آنها برای استفاده از تلفن‌های بومی ساخته شده‌اند و به جای پورت بودن، برای پلتفرم‌های موبایل بهینه‌سازی شده‌اند. آنها همچنین به جای یک کمپین طولانی که باید به آن متعهد شوید، حملات سریع سرگرم کننده را ارائه می دهند.

علاوه بر این، اپل ممکن است در حال مقابله با بازی از دو طرف متفاوت باشد. در حالی که جدیدترین آیفون‌های Pro می‌توانند پورت‌های بازی‌های منتخب سه‌گانه A را اجرا کنند، Apple Arcade بازی‌های سفارشی را ارائه می‌دهد که عمدتاً برای استفاده از تلفن همراه طراحی شده‌اند که در پلتفرم‌های دیگر یافت نمی‌شوند. اگر قرار بود هر بازی اختصاصی را روی آیفون یا آیپد خود انجام دهم، عناوین Arcade را به جای پورت ها یا حتی بازی های موبایلی بومی که هم از iOS و هم اندروید عبور می کنند، انتخاب می کردم.

بازی طولانی تر

آیا همه اینها به این معنی نیست که من فکر می کنم اپل نباید با پورت های بازی Triple-A برای iOS و iPadOS زحمت بکشد؟ نه اصلا.

اپل پول کافی برای ساخت یک اکوسیستم بازی موبایلی را دارد که بازی‌های پیشرفته و کم‌تقاضا را از نظر گرافیک، پیچیدگی و ترکیب ارائه می‌کند. و در حالی که A17 Pro در حال حاضر تنها به دو مدل آیفون 15 محدود شده است، قدرت این تراشه مطمئناً در آیفون‌های آینده، یعنی آیفون 16، جریان خواهد یافت.

این باید تعداد افرادی را که به تلفن‌هایی دسترسی دارند که می‌توانند این پورت‌های کنسول را اجرا کنند، افزایش می‌دهد، پس دامنه بازی‌های سه‌گانه در گوشی‌های هوشمند باز می‌شود.

من شک دارم که بازی های موبایل را به طور کلی متحول کند. با این حال، می‌تواند تعداد زیادی از کاربران را افزایش دهد که ممکن است نیازی به تکیه بر بهترین تلفن‌های بازی برای تجربه بازی با موبایل با کیفیت بالا نداشته باشند.

در نهایت، من احساس می‌کنم بازی‌های سه‌گانه در آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس بیشتر یک نسخه نمایشی فناوری برای اپل برای نشان دادن قدرت A17 Pro بود. بحث هایی در مورد اینکه آیا چنین قدرتی در یک گوشی مورد نیاز است وجود دارد، اما حداقل تا حدودی آینده آیفون ها را تضمین می کند.

و برای من جالب است که اپل در مرحله بعدی چه کاری می تواند با بازی انجام دهد. تمام این قدرت می تواند برخی از بازی های واقعا هوشمند Apple Arcade را تولید کند، به عنوان مثال، بازی هایی که خیره کننده به نظر می رسند اما به طور بومی برای گوشی های هوشمند ساخته شده اند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر مدیریت، محاسبات موبایل

Roland Moore-Colyer مدیر ویرایشگر TechRadar با تمرکز بر روی تلفن‌ها و تبلت‌ها است، اما علاقه عمومی به همه چیزهای فناوری، به‌ویژه مواردی که داستان خوبی در پشت آنها وجود دارد. او همچنین می‌تواند در مورد بازی‌ها، رایانه‌ها، و ماشین‌ها بنویسد و از اجرای روزانه TechRadar پشتیبانی کند. وقتی سر میزش نیست، رولاند را می‌توان در حال پرسه زدن در لندن، اغلب با کنجکاوی در چهره‌اش و بینی برای بازارهای غذا پیدا کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است