متن خبر

به‌روزرسانی ChromeOS به شما امکان می‌دهد کنترل کنید کدام برنامه‌ها می‌توانند موقعیت مکانی شما را ببینند

به‌روزرسانی ChromeOS به شما امکان می‌دهد کنترل کنید کدام برنامه‌ها می‌توانند موقعیت مکانی شما را ببینند

شناسهٔ خبر: 459114 -




نشان‌واره کروم در پشت کروم‌بوک با مردی خارج <a href= از تمرکز روی آن کار می‌کند" class=" block-image-ads hero-image" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Wy92VqXPAf4XA4qBc9hGH-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Wy92VqXPAf4XA4qBc9hGH-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Wy92VqXPAf4XA4qBc9hGH-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Wy92VqXPAf4XA4qBc9hGH-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Wy92VqXPAf4XA4qBc9hGH-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Wy92VqXPAf4XA4qBc9hGH-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Wy92VqXPAf4XA4qBc9hGH-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Wy92VqXPAf4XA4qBc9hGH.jpg">
(اعتبار تصویر: کنستانتین ساووسیا / Shutterstock)

ChromeOS قرار است در به‌روزرسانی‌های آینده برخی ابزارهای حریم خصوصی جدید را دریافت کند، و مهمترین آنها توانایی کنترل تنظیمات حریم خصوصی مکان Chromebook شما است. طبق پستی در وبلاگ Google Cloud ، این ویژگی گسترش کنترل‌های حریم خصوصی است که این شرکت سال گذشته اضافه کرد. آنها به ضامن میکروفون و دوربین از آوریل گذشته اشاره می کنند. گوگل واقعاً جزئیات زیادی را در پست خود ارائه نکرده است، اما 9To5Google به یک فرو رفتن عمیق اخیر کمک کرد.

این سایت بیان می‌کند که می‌توانید تعیین کنید کدام برنامه‌ها و سرویس‌های سیستمی روی لپ‌تاپ شما «به موقعیت جغرافیایی شما دسترسی دارند»، که تقریباً ناشناس ماندن است. این کامل نیست. این نشریه توضیح می‌دهد که این ابزار «به‌طور خاص سرویس‌های مکان Google را غیرفعال می‌کند»، با این حال هنوز هم ممکن است یک برنامه یا وب‌سایت با نگاه کردن به آدرس IP، ایده‌ای از جایی که در حال حاضر در آن هستید داشته باشد.

ابزارهای جدید حفظ حریم خصوصی ChromeOS

(اعتبار تصویر: گوگل)

کنترل‌های مکان جغرافیایی در ChromeOS وجود دارد ، اما محدود به خود مرورگر Chrome است. نرم‌افزار روی دستگاه هنوز برای جمع‌آوری اطلاعات شما رایگان است، مگر اینکه وارد برنامه‌ای شوید و ابزار مربوطه را به صورت دستی غیرفعال کنید. این به روز رسانی روند انجام را آسان تر می کند. دیگر خبری از مدیریت خرد نیست.

کنترل‌های حریم خصوصی دوربین، میکروفون و مکان

در کنار ارتقای حریم خصوصی، ChromeOS همچنین دوربین، میکروفون و کنترل های موقعیت جغرافیایی گرانول بیشتری را معرفی خواهد کرد. برای برنامه‌های خاصی مانند اینستاگرام، می‌توانید تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید با سخت‌افزارتان تعامل داشته باشد. دسترسی به میکروفون Chromebook می‌تواند کاملاً رد شود، برای تعامل رایگان یا چیزی در این بین مجاز باشد. به عنوان مثال، اینستاگرام می تواند به یک وب کم متصل شود، اما تنها زمانی که شما، کاربر، فعالانه از شبکه اجتماعی استفاده می کنید. در غیر این صورت، اتصال مسدود می شود.

بیشتر بخوانید

دیجیاتو 1970-01-01 03:00:00


وبلاگ Google Cloud به آپشن های دیگری اشاره می‌کند که در حال توسعه هستند، اما آنها بیشتر به مشتریان سازمانی مربوط می‌شوند. نه کاربران روزمره در مورد بازیابی اطلاعات محلی و همچنین گسترش خط مشی جلوگیری از از دست دادن اطلاعات گوگل صحبت می کند.

یکی از نمایندگان شرکت به ما بيان کرد که وصله موقعیت جغرافیایی در نیمه اول سال 2024 در تمام کروم‌بوک‌ها منتشر می‌شود – پس امیدواریم تا قبل از پایان ژوئن.

برای یافتن ابزارهای جدید، ابتدا باید منوی تنظیمات را اجرا کنید، سپس به تب امنیت و حریم خصوصی بروید. آنها تحت کنترل های حریم خصوصی خواهند بود. یا به عنوان جایگزین، می توانید به یک برنامه خاص در تنظیمات بروید و برگه مجوزها را گسترش دهید. کنترل ها را نیز می توان در آنجا یافت.

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ جدید هستید، فهرست TechRadar از بهترین Chromebook برای سال 2024 را تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است