متن خبر

بنی بانسال، بنیانگذار Flipkart، هیئت مدیره را ترک می کند

بنی بانسال، بنیانگذار Flipkart، هیئت مدیره را ترک می کند

شناسهٔ خبر: 445995 -




بنی بانسال، بنیانگذار Flipkart، از هیئت مدیره گروه تجارت الکترونیک استعفا داده است. ساچین بانسال، یکی دیگر از بنیانگذاران استارت آپ مستقر در بنگلور، در سال 2018 پس از درگیری با سرمایه گذاران، هیئت مدیره را ترک کرد.

Binny Bansal که حق ماندن در هیئت مدیره Flipkart را تا زمانی که ترجیح می داد برای خود محفوظ داشت، دلیل این حرکت را تضاد منافع با سرمایه گذاری جدید خود عنوان کرد. بانسال اواخر سال گذشته OppDoor، یک استارتاپ تجارت الکترونیک فرامرزی را راه اندازی کرد. بر اساس وب سایت OppDoor راه حل های سرتاسری – از جمله تجزیه و تحلیل ورود به بازار، نقشه برداری تقاضا، مدیریت موجودی، تدارکات فرامرزی و کمک های مالیاتی – به مشاغل ارائه می دهد.

این حرکت همچنین به دنبال فروش کل سهام خود در Flipkart توسط بانسال، که توسط والمارت در سال 2018 به مبلغ 16 میلیارد دلار خریداری شد، در سال های اخیر پیش از عرضه اولیه عمومی سهام مورد انتظار گروه تجارت الکترونیک، که اکنون برای سال 2025 در نظر گرفته شده است، را به فروش رساند. در هیئت مدیره PhonePe، موقعیتی که او حفظ می کند - در سال های اخیر به سرمایه گذار پرکار تبدیل شده است و از تعدادی استارت آپ از جمله PhonePe حمایت می کند.

من به دستاوردهای گروه فلیپ کارت در 16 سال گذشته افتخار می کنم. بانسال در بیانیه‌ای گفت: فلیپ‌کارت در یک موقعیت قوی، با یک تیم رهبری قوی و مسیر روشن رو به جلو قرار دارد، و با این اعتماد به نفس، تصمیم گرفته‌ام کناره‌گیری کنم، زیرا می‌دانم شرکت در دستان توانمندی است.

ساچین بانسال پس از ترک فلیپ کارت، شرکت خدمات مالی ناوی را تأسیس کرد که به دنبال عرضه عمومی است. در سال 2022، ناوی مدارک لازم را برای عرضه اولیه عمومی خود به ثبت رساند، اما پس از بدتر شدن شرایط بازار، از این طرح جلوگیری کرد.

کالیان کریشنامورتی، مدیر اجرایی گروه فلیپ کارت، روز شنبه در بیانیه‌ای گفت: «Flipkart نتیجه یک ایده عالی و کار سخت زیادی است که توسط تیم‌های متعهد به تغییر نحوه خرید در هند ساخته شده است. ما آرزوی بهترین‌ها را برای بنی هنگام شروع سرمایه‌گذاری بعدی خود داریم و از او برای تأثیر عمیقی که بر اکوسیستم خرده‌فروشی هند گذاشته است تشکر می‌کنیم.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است