متن خبر

بنیانگذار Synex که زمانی در مرز با آهنربای 80 پوندی بازداشت شد، در حال ساخت MRI قابل حمل برای آزمایش گلوکز است.

بنیانگذار Synex که زمانی در مرز با آهنربای 80 پوندی بازداشت شد، در حال ساخت MRI قابل حمل برای آزمایش گلوکز است.

شناسهٔ خبر: 759687 -




در سال 2019 بن نشمن بنیانگذار Synex Medical شب را در بازداشت گمرک ایالات متحده گذراند. نشمن سعی کرد توضیح دهد که صرفاً در حال انتقال مواد از بوفالو به تورنتو برای MRI خانگی خود بوده است. اما گمرک با برچسب روی بسته مخالفت کرد: "رزونانس مغناطیسی هسته ای".

نشمن ساعت‌ها را در یک اتاق انتظار روشن گذراند تا اینکه بالاخره آنها را متقاعد کرد که او واقعاً یک دانشمند 18 ساله است که به فناوری MRI علاقه دارد. آنها به او اجازه دادند آهنربای تقریباً 80 پوندی خود را بردارد و او به تورنتو بازگشت. او گفت: «ساعت 3 یا 4 صبح برگشتم و چند ساعت قبل از کلاس خوابیدم.

نشمن که اکنون 24 ساله است، ممکن است خود را در فهرست افراد مشکوک قرار داده باشد، اما او اصرار دارد که ارزشش را داشت: آن یک شب بسیار طولانی بخشی از سفر چند ساله او برای ساخت یک MRI قابل حمل با قابلیت آزمایش گلوکز و سایر مولکول های مهم بود. بدون نیاز به خون گیری امروز، این شرکت یک قدم به این هدف نزدیک‌تر شده است و با اعلام سرمایه‌گذاری ۲۱.۸ میلیون دلاری سری A، با سرمایه‌گذارانی مانند همدست، رادیکال ونچرز، Fundomo و Khosla Ventures. مجموع فروش این شرکت را به بیش از 36 میلیون دلار می رساند که شامل سرمایه اولیه سام آلتمن نیز می شود.

در حال حاضر، نمونه اولیه Synex به اندازه یک توستر است، اگرچه Nashman امیدوار است روزی آن را در کف دست شما قرار دهد. این کار بدین صورت است که ابتدا از MRI ​​برای ایجاد یک تصویر سه بعدی از انگشت برای یافتن بهترین نقطه برای آزمایش استفاده می کند. نشمن گفت، سپس از چیزی به نام طیف‌سنجی تشدید مغناطیسی برای ارسال پالس‌های رادیویی استفاده می‌کند که مولکول‌های مختلف را تحریک می‌کنند. سپس دستگاه سیگنال‌های تمام مولکول‌ها و فیلترها را برای یک مولکول خاص دریافت می‌کند. Synex با آزمایش گلوکز شروع می شود، اما در نهایت مواردی مانند اسیدهای آمینه، لاکتات و کتون ها را ردیابی می کند.

شرکت من را با دایان مورنسی، زنی ساکن ماساچوست که سال ها از دیابت نوع 2 رنج می برد، معرفی کرد. او به من گفت: "من سوراخ هایی در انگشتانم دارم." "این یک موهبت الهی است که دیگر مجبور نباشم [انگشت‌هایم] را تیز کنم."

اما دلیلی وجود دارد که آزمایش غیرتهاجمی گلوکز تجاری نشده است: ردیابی دقیق قند بدون خونگیری دشوار است، و حتی سخت تر است که دستگاه قابل حمل یا مقرون به صرفه باشد. جون جئون، سرمایه گذار در Khosla Ventures با تمرکز بر مراقبت های بهداشتی، گفت: "ما معتقد بودیم که این یک مهتاب مطلق خواهد بود."

جئون هنوز نمونه اولیه نشمن را امتحان نکرده است، اما بيان کرد که اگر نشمن بتواند به وعده هایش عمل کند، "این شرطی بود که ارزش آن را داشت."

وسواس طولانی مدت

نشمن همیشه کنجکاو بود که برای همیشه زندگی کند.

زمانی که حدود 16 سال داشت، مجهز به مطالعات علمی چاپ شده وارد مطب دامپزشکی خود شد. او تصمیم گرفته بود که سگش باید از داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی راپامایسین استفاده کند، دارویی که مورد بحث و گفتگوی علاقه مندان به طول عمر است. دامپزشک نمی دانست نشمن در مورد چه چیزی صحبت می کند. نشمن به یاد می آورد: «او دقیقاً مثل این بود که «این برای من خیلی آزمایشی است».

امتناع دامپزشک او را منصرف ن کرد. او خندید: «بعداً، پدر و مادرم را سوار کردم و آن را سوار کردم. "راستش، من فکر می کنم همه چیز باید روی آن باشد."

این اولین آزمایش از چندین خودآزمایی طول عمر بود. نشمن برای مدت کوتاهی داروی دیابت آرکاربوس را مصرف کرد، هزاران دارو را برای یک اسکن کامل بدن Prenuvo آماده کرد، و مانند بسیاری از افراد قبل از خود در سیلیکون ولی، یک دستگاه نظارت مداوم قند خون را به دست گرفت. وسواس سلامتی او همزمان با شیفتگی به فیزیک بود - به ویژه علم "ظریف" پشت MRI ها، و اینکه آنها چقدر می توانند در مورد بدن انسان فاش کنند.

در 17 سالگی، او موادی را به صورت آنلاین سفارش داده بود تا یک MRI موقت در اتاق خوابش بسازد (او گفت: واقعاً مزخرف بود). در 18 سالگی، او یک دوره کارآموزی روی تصویربرداری مغز در بیمارستان Mount Sinai در تورنتو گذراند و در دانشگاه تورنتو برای علوم مهندسی ثبت نام کرد. او گفت: «فکر می‌کنم احتمالاً رکورد بیشترین MRI را دارم. "من احتمالاً در این مرحله 1000 بار انگشت خود را اسکن کرده ام."

او متوجه شد که فناوری ام‌آر‌آی می‌تواند هک نهایی طول عمر باشد و اطلاعات بیشتری در مورد بدنش نسبت به حلقه‌های Oura Ring یا Whoop به او می‌دهد. او ابتدا رویاهای خود را به آلتمن فروخت که در سال 2019 با او آشنا شد و سپس پیتر تیل را فروخت و در سال 2021 بورسیه Thiel را دریافت کرد.

نشمن ممکن است اربابان سیلیکون ولی را در کنار خود داشته باشد، اما او همچنان در حال ورود به فضایی بسیار شلوغ با رقابت با سرمایه خوبی است. استارت‌آپ‌هایی مانند Know Labs و DiaMonTech مستقر در برلین هر دو محصولات غیرتهاجمی خود را می‌سازند. طبق گزارش ها، اپل بی سر و صدا بر روی یک مانیتور غیرتهاجمی قند کار می کند و گوگل نیز یک بار قبل از توقف پروژه در سال 2018، سعی کرد لنز تماسی پایش گلوکز خود را بسازد.

Synex Medical از اینجا با یک نبرد سخت روبرو است. این شرکت باید آزمایش‌های بالینی دقیقی را انجام دهد تا به FDA ثابت کند که دستگاه آن می‌تواند مولکول‌های گلوکز را به دقت جدا کند. همچنین این سوال وجود دارد که آیا Nashman واقعاً می تواند فناوری را به اندازه قابل حمل برساند یا خیر. مورنسی گفت، در غیر این صورت، "این خیلی مفید نخواهد بود." بیرون از خانه هیچ سودی برای ما ندارد.»

اما بیایید بگوییم نشمن همه اینها را میخکوب می کند. بیایید بگوییم Synex در آزمایشات مورد تایید FDA خود به اوج می رسد و با موفقیت توستر فلزی فعلی خود را به چیزی که در کف دست شما قرار می گیرد کوچک می کند. به گفته Jeon، سرمایه‌گذار Khosla، این هنوز در صنعت مراقبت‌های بهداشتی که مدت‌ها برای مقرون‌به‌صرفه‌سازی فناوری جدید تلاش می‌کند، آغاز به کار خواهد کرد. جئون گفت: «زیرساخت‌ها و بازپرداخت خوبی وجود ندارد که به همه بیماران امکان دسترسی به این فناوری را بدهد.

برای نشمن، شانس زندگی طولانی تر ارزش دارد که زندگی خود را وقف آن کند. من می‌خواهم بدانم بدنم دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد. می‌خواهم بدانم والدینم به چه چیزی نیاز دارند.» فناوری مانند این فقط برای آغاز عصر پزشکی پیش بینی کننده مورد نیاز است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است