متن خبر

بنیانگذار Lordstown Motors استارتاپ جدید خودروهای برقی را با کامیون هایی که قبلا دیده بودیم راه اندازی کرد

بنیانگذار Lordstown Motors استارتاپ جدید خودروهای برقی را با کامیون هایی که قبلا دیده بودیم راه اندازی کرد

شناسهٔ خبر: 444231 -




بنیانگذار برکنار شده استارت‌آپ ورشکسته EV، Lordstown Motors، شرکت جدیدی به نام LandX Motors راه‌اندازی کرده است که همان پیکاپ برقی را که زمانی وعده داده بود تسلا، فورد و جنرال موتورز را شکست دهد، به‌طور برجسته نمایش می‌دهد.

استیو برنز، که خود را «کارآفرین سریالی» می‌نامد، در اواخر سال گذشته بیشتر دارایی‌های باقی‌مانده استارت‌آپ سابق خود را به عنوان بخشی از روند ورشکستگی لردستون، از جمله بخش بزرگی از وانت‌های برقی آن، خرید. در وب‌سایت جدیدی برای LandX Motors، او او میگوید که این شرکت «آینده تحرک» را ترسیم خواهد کرد و ادعا می‌کند که مجموعه کاملی از وسایل نقلیه را بر روی پلتفرمی خواهد ساخت که زیربنای چیزی است که قبلاً Endurance نامیده می‌شد. در حالی که LandX Motors به ​​صراحت به کامیون ها به عنوان Endurance اشاره نمی کند، ویدیویی در وب سایت کامیون های برقی را نشان می دهد که نشان Lordstown را دارند.

فردی که با برنامه های این شرکت آشناست به TechCrunch بيان کرد که این موضوع خیلی به کامیون Endurance مربوط نمی شود، بلکه به پلت فرم، نرم افزار و مهندسی پشت آن مربوط می شود. با این حال، از آنجایی که کامیون‌های Lordstown سابق نقش اصلی را در وب‌سایت و ویدیوی شرکت بازی می‌کنند، مشخص نیست که این طرح چقدر توسعه یافته است.

چیزی که در وب سایت مشخص نشده این است که چگونه برنز قصد دارد برخی از بزرگترین مشکلاتی را که Lordstown Motors هرگز حل نکرده است، برطرف کند. مهمتر از همه، مدیران Lordstown Motors در ماه های قبل از تشکیل پرونده برای محافظت در برابر ورشکستگی گفتند که هزینه ساخت Endurance بسیار بیشتر از قیمت خرده فروشی 60000 دلار است. این شرکت همچنین نمی گوید قصد دارد این کامیون ها را کجا و چگونه بسازد. سخنگوی LandX Motors به ​​ایمیلی پاسخ داد، اما اطلاعات بیشتری ارائه نکرد و از پاسخ دادن به سوالات خودداری کرد.

این اولین بار نیست که برنز یک شرکت خودروهای الکتریکی جدید را با ارتباط با یک شرکت قدیمی راه اندازی می کند. او Lordstown Motors را در سال 2019 پس از ترک یک استارت‌آپ متفاوت خودروهای برقی، Workhorse، تأسیس کرد. او با آن شرکت قراردادی منعقد کرد تا مجوز طرح های یک پروژه پیکاپ تراک را صادر کند که به استقامت تبدیل شد.

او سپس یک کارخانه بسته‌شده جنرال موتورز را در لردستون، اوهایو خریداری کرد و Lordstown Motors را در ادغام با یک شرکت خرید با هدف ویژه در سال 2020 عمومی کرد.

تا اوایل سال 2021، Lordstown Motors به ​​دلیل گمراه کردن سرمایه‌گذاران در طول فرآیند ادغام درباره تعداد سفارش‌هایی که برای Endurance تضمین کرده بود، تحت تحقیقات فدرال قرار داشت. برنز و خولیو رودریگز، مدیر مالی وقت، پس از تحلیل داخلی خود شرکت مشخص شد که آنها در واقع اظهارات گمراه کننده ای کرده اند، استعفا دادند.

این استارت آپ با مشکل مواجه شد و در نهایت کارخانه را به سازنده آیفون فاکسکان فروخت. غول الکترونیکی تایوانی ساخت کامیون های Endurance را در اواخر سال 2022 آغاز کرد، اما آنها به سرعت فراخوان شدند و دو شرکت با هم اختلاف پیدا کردند. Lordstown در ژوئن 2023 درخواست حمایت از ورشکستگی داد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار اخیراً در پرونده های دادگاه اعلام کرد که به دنبال "نقض قوانین فدرال اوراق بهادار" از شرکت 45 میلیون دلار است.

برنز ده ها میلیون دلار از فروش سهام Lordstown در تمام این مدت به دست آورد. اواخر سال گذشته، او دارایی های Lordstown را به قیمت حدود 10 میلیون دلار از طریق یک شرکت هلدینگ به نام LAS Capital خریداری کرد که در سه استارتاپ دیگر سرمایه گذاری کرده است.

استارت آپ جدید حتی فراتر از کامیون، یک اتحاد مجدد است. از 16 کارمندی که LandX Motors را به عنوان کارفرمای خود در LinkedIn فهرست کرده اند، 13 نفر از آنها قبلاً در Lordstown Motors کار می کردند. Duane Hughes، مدیر اجرایی که در سال 2019 جایگزین Burns at Workhorse شد (و در سال 2021 در بحبوحه مشکلات خود استارت‌آپ جایگزین شد)، در مدارک ثبت شده در ایالت میشیگان قرار دارد. (خولیو رودریگز همچنین اکنون مدیر مالی LAS Capital است. )

من در آن زمان به آنچه در لردستاون ساخته‌ایم ایمان داشتم، و امروز حتی بیشتر از آن ایمان دارم. به همین دلیل است که من دارایی‌ها را پس گرفتم و بیشتر تیم مهندسی را دوباره استخدام کردم.» برنز در دسامبر به Autoweek گفت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است