متن خبر

بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4 فاش شد؛ 46 درصد قدرتمندتر از نسل قبل

بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4 فاش شد؛ 46 درصد قدرتمندتر از نسل قبل

شناسهٔ خبر: 446369 -




عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام از طریق بنچ‌مارک گیک‌بنچ 6 آزمایش شده است که طبق نتایج آن، این چیپست در آزمون تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای از نسل قبلی خود، یعنی اسنپدرا‌گون 8 ‌نسل 3 بهتر عمل کرده است. همچنین کوالکام با این چیپست ظاهراً می‌تواند به رقابت با چیپ M3 اپل بپردازد.

براساس نتایج ارائه‌شده توسط گیک‌بنچ 6، اسنپدراگون 8 نسل 4 در آزمون تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای به ترتیب امتیازات 2845 و 10628 را به دست آورده است. پس در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3 که در گلکسی S24 اولترا امتیاز 7249 را به دست آورده، چیپست جدید در تست چندهسته‌ای 46 درصد سریع‌تر است.

یکی از دلایلی که ظاهراً باعث‌شده اسنپدراگون 8 نسل 4 چنین امتیازاتی را با وجود پیکربندی «2 + 6» هسته‌ای خود کسب کند، این است که طبق شایعات، این چیپست فقط از هسته‌های عملکردی سفارشی Phoenix بهره خواهد برد. به نظر می‌رسد که مانند دایمنسیتی 9300، اسنپدر‌اگون 8 نسل 4 نیز هسته‌های کم‌مصرف خود را کنار خواهد گذاشت تا عملکرد آن حتی با وجود مصرف انرژی بیشتر، ارتقا پیدا کند.

البته ناگفته نماند که طبق شایعات، این چیپ براساس فرایند 3 نانومتری TSMC تولید خواهد شد، پس راندمان بهبودیافته این لیتوگرافی می‌تواند تأثیرات نامطلوب کنارگذاشتن هسته‌های کارآمد را جبران کند.

اسنپدراگون 8 نسل 4 در مقابل M3

طبق نتیجه بنچمارک Antutu بالا، مک بوک پرو دارای چیپ M3 در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز 2985 و در آزمون چند‌هسته‌ای امتیاز 10762 را دریافت کرده است. پس عملکرد چیپ اپل، حداقل براساس اطلاعات بنچمارک‌ها به‌سختی فراتر از اسنپدر‌اگون 8‌ نسل‌ 4 می‌رود که این موضوع نشان می‌دهد تصمیم کوالکام برای استفاده از طراحی CPU سفارشی حرکت درستی بوده است، حتی اگر مجبور شود که اسنپدراگون‌ 8 نسل 4 را با قیمت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود عرضه کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است