متن خبر

بندر سیاتل و فرودگاه Sea-Tac مورد حمله سایبری احتمالی قرار گرفتند

بندر سیاتل و فرودگاه Sea-Tac مورد حمله سایبری احتمالی قرار گرفتند

شناسهٔ خبر: 713826 -




انگشتان شخص روی صفحه‌کلید تایپ می‌کنند، با صفحه‌ای امنیتی دیجیتال <a href= که روی آن قفلی روی آن قرار گرفته است. " srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/5fz9SMYxWbv44jFVcD4vmd-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/5fz9SMYxWbv44jFVcD4vmd-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/5fz9SMYxWbv44jFVcD4vmd-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/5fz9SMYxWbv44jFVcD4vmd-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/5fz9SMYxWbv44jFVcD4vmd-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/5fz9SMYxWbv44jFVcD4vmd-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/5fz9SMYxWbv44jFVcD4vmd-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/5fz9SMYxWbv44jFVcD4vmd.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
(اعتبار تصویر: Shutterstock / Thapana_Studio)

بندر سیاتل، یک آژانس دولتی ایالات متحده که بر بندر دریایی سیاتل و همچنین فرودگاه بین‌المللی سیاتل-تاکوما (در میان سایرین) نظارت می‌کند، در آخر هفته مورد حمله سایبری قرار گرفت که عملیات آن را فلج کرد و بخش‌هایی از زیرساخت‌های آن را آفلاین کرد.

به نظر نمی رسد عملیات امنیتی تحت تأثیر قرار گیرد، اما از آنجایی که این حادثه دارای نشانه های حمله باج افزار است، ممکن است داده های حساس در معرض خطر باشند.

در اوایل صبح شنبه، حساب بندر سیاتل ایکس اعلام کرد که با قطعی اینترنت و سیستم های وب مواجه شده است، "که بر برخی از سیستم های فرودگاه تاثیر می گذارد." این شرکت به مسافران هوایی گفته است که برای آخرین اطلاعات مربوط به پروازهای خود با خطوط هوایی خود تماس بگیرند.

قطعی مداوم

این شرکت در این تاپیک گفت: «اوایل صبح امروز، بندر سیاتل با قطعی‌های سیستمی مواجه شد که نشان‌دهنده یک حمله سایبری احتمالی است. بندر سیستم های حیاتی را ایزوله کرده و در حال کار برای بازگرداندن خدمات کامل است و زمان تخمینی برای بازگشت ندارد.

یک روز بعد، این شرکت بيان کرد که قطع سیستم همچنان ادامه دارد، زیرا تیم‌های امنیت سایبری «به پیشرفت خود در بازگشت سیستم‌ها به عملکرد عادی ادامه می‌دهند». مهلتی داده نشد.

این واقعیت که درمان این حمله روزها طول می کشد، و این واقعیت که سازمان مجبور شد بخش هایی از زیرساخت خود را تعطیل کند، همه نشان دهنده این است که این یک حمله باج افزار است. با این حال هنوز هیچ تاییدی وجود ندارد. با این حال، در حملات باج افزار، هکرها همچنین داده های حساس را از سیستم های آسیب دیده سرقت می کنند که با توجه به ماهیت عملیات در بندر سیاتل، می تواند کاملا مخرب باشد.

تاکنون سازمان‌های مجاور هیچ اختلالی را در نتیجه این حمله مشاهده نکرده‌اند. خطوط هوایی آلاسکا به Geekwire بيان کرد که قادر است برنامه کامل خود را در آخر هفته انجام دهد، در حالی که اداره امنیت حمل و نقل (TSA) هیچ تاثیری بر عملیات امنیتی ندیده است.

به این نشریه گفت: "هیچ تاثیری بر عملیات TSA در ایست بازرسی امنیتی وجود ندارد و TSA به تحلیل مسافران با استفاده از رویه‌های قوی خود ادامه می‌دهد."

در زمان انتشار، هیچ یک از اپراتورهای باج افزار (یا هیچ گروه دیگری) مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت یا اطلاعاتی را فاش ن کرد.

از طریق TechCrunch

بیشتر از TechRadar Pro

Sead یک روزنامه‌نگار آزاد کارکشته در سارایوو، بوسنی و هرزگوین است. او در مورد IT (ابر، اینترنت اشیا، 5G، VPN) و امنیت سایبری (باج افزار، نقض داده ها، قوانین و مقررات) می نویسد. او در طول بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای خود برای رسانه های متعددی از جمله الجزیره بالکان نوشته است. او همچنین چندین ماژول در زمینه نوشتن محتوا برای Represent Communications برگزار کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است