متن خبر

بلک بری به دو شرکت با تمرکز بر امنیت سایبری و اینترنت اشیا تقسیم می شود

بلک بری به دو شرکت با تمرکز بر امنیت سایبری و اینترنت اشیا تقسیم می شود

شناسهٔ خبر: 441089 -




بلک بری اعلام کرده است که قصد دارد بین تجارت های اینترنت اشیا و امنیت سایبری خود مرزی ایجاد کند زیرا به نظر می رسد آنها را به دو نهاد مستقل تبدیل کند.

این شرکت نمادین کانادایی که زمانی به خاطر گوشی‌های هوشمند تجاری‌اش شهرت داشت، بیان کرد که این حرکت منعکس‌کننده «جهت استراتژیک بهینه» شرکت خواهد بود.

هیئت مدیره شرکت و مشاوران آن در اوایل سال جاری اشاره کردند که یک "بازبینی جامع" از پورتفولیوی بلک بری برای "ارزیابی فرصت ها" به امید افزایش ارزش سهامداران و سودآوری شرکت مورد نیاز است.

بلک بری اعلام کرد که قصد دارد به دو قسمت تقسیم شود

یک بیانیه مطبوعاتی تأیید می کند: «هدف اصلی این جداسازی، دنبال کردن عرضه اولیه عمومی فرعی برای تجارت اینترنت اشیا، رهبر بازار برای نرم افزارهای اساسی با کارایی بالا و حیاتی در خودرو و سایر بخش های عمودی، با راه اندازی هدفمند در بازار است. نیمه اول سال مالی آینده.»

بلک بری در ژانویه ۲۰۲۲ پس از اینکه نتوانست با رقبای iOS و اندروید همراهی کند، سیستم عامل های تلفن همراه خود را از کار انداخت و عملاً آن را قطع کرد. این شرکت اکنون یک رهبر خودخوانده در امنیت سایبری است که قرار است به کسب‌وکارها، سازمان‌های دولتی و مؤسسات حیاتی ایمنی در امنیت اینترنت اشیا کمک کند.

مدیر عامل شرکت جان چن گفت: «هر دو کسب و کار اینترنت اشیا و سایبری فناوری و استعدادهای پیشرو دارند و به فرصت‌های بازار بزرگ و رو به رشد می‌پردازند. این ساختار پیشنهادی جدید، هم چابکی عملیاتی و هم توانایی آن‌ها را برای تمرکز بر ارائه راه‌حل‌های استثنایی به مشتریان افزایش می‌دهد.»

بلک بری هنوز اطلاعاتی در مورد بازه زمانی تقسیم یا اینکه آیا و چگونه مشتریان ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند به اشتراک گذاشته نشده است، اما به نظر می رسد سرمایه گذاران از این خبر خوشحال هستند. معاملات پس از پایان معاملات شاهد افزایش حدود ۴ درصدی سهام بود، اگرچه پس از پیشنهاد شرکت سهام خصوصی Veritas Capital برای خرید شرکت در اوایل سال جاری، آنها همچنان پایین هستند.

بیشتر از TechRadar Pro

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است