متن خبر

بله، Threads یک برنامه راستی‌آزمایی را اجرا می‌کند، اما سیستم به‌طور کامل راه‌اندازی نشده است.

بله، Threads یک برنامه راستی‌آزمایی را اجرا می‌کند، اما سیستم به‌طور کامل راه‌اندازی نشده است.

شناسهٔ خبر: 451194 -




Threads، سرویس مشابه توییتر متا و رقیب X، ممکن است خود را از سیاست دور کند، اما این بدان معنا نیست که تلاشی برای مقابله با اطلاعات نادرست که در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شود – به‌ویژه در آستانه انتخابات ملی – نخواهد بود. پس از گزارش‌های کاربران از بررسی‌های واقعی در شبکه، این شرکت تأیید کرد که با سازمان‌های حقیقت‌سنجی برای رسیدگی به اطلاعات نادرست منتشر شده در Threads درگیر است، اما تا کنون به طور کامل تحلیل مستقیم محتوای Threads را انجام نداده است.

متا در دسامبر اعلام کرده بود که در اوایل سال 2024 شرکای حقیقت‌سنجی آن می‌توانند محتوای نادرست را مستقیماً در Threads تحلیل و رتبه‌بندی کنند. در این بین، متا فقط توانست حقایق موجود را با محتوای تقریباً یکسان در Threads مطابقت دهد. از نظر گزارش‌های کاربران از تحلیل واقعیت که اکنون در Threads ظاهر می‌شود، این یک مورد رتبه‌بندی منطبق است، نه تحلیل مستقیم واقعی محتوای Threads که مردم می‌بینند.

این شرکت تایید کرد که این مورد بوده است و به TechCrunch بيان کرد که هنوز توانایی بررسی‌کنندگان واقعیت را برای رتبه‌بندی مستقیم محتوا در Threads نهایی نکرده است، اما به زودی این کار را انجام خواهد داد.


کاربران موضوعات متوجه شده بودند که برچسب‌های هشدار بر روی پست‌ها ظاهر می‌شوند – در یک مورد، هم به‌عنوان یک ویدیوی بینابینی روی یک ویدیوی نادرست تولید شده توسط هوش مصنوعی و هم به‌عنوان یک پاپ‌آپ که از پایین صفحه ظاهر می‌شود.

پیام اخطار «اطلاعات نادرست» را می‌خواند و به دنبال آن توضیح می‌دهد که «همان اطلاعات نادرست در رشته‌ای دیگر توسط حقیقت‌شناسان تحلیل شده است. ممکن است تفاوت های کوچکی وجود داشته باشد.» همچنین سپس اشاره کرد که «واقعیت‌سنجی‌های مستقل می‌گویند که این اطلاعات هیچ پایه‌ای در واقعیت ندارد» و اسنادی را که منابع راست‌سنجی به این نتیجه رسیده‌اند، نشان می‌دهد.

در زیر این، کاربران می‌توانند نام سازمان‌های حقیقت‌سنجی و نتیجه‌گیری منابع را بخوانند - به عنوان مثال "نادرست" - همراه با اطلاعات اضافی در مورد محتوا و دلیل نادرست بودن آن.

اعتبار تصویر: اسکرین شات از Threads

یکی از نمونه های این تحلیل واقعیت را می توان در اینجا در Threads مشاهده کرد. این مربوط به ویدیویی است که در چت های تلگرامی منتشر شده بود که ادعا می شود از یک پخش فرانس 24 است. با این حال، این ویدئو هرگز پخش و یا حتی ساخته نشده بود - هر دو سازمان های راستی آزمایی می گویند که این ویدئو توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

در آزمایش‌های ما، تحلیل حقایق در ابتدا پست Threads را با ویدیو پنهان کرد، اما دکمه «مشاهده پست» را برای کلیک کردن و مشاهده آن ارائه داد. اگر می‌خواهید بدانید چرا برای اطلاعات نادرست پنهان شده است، می‌توانید به صورت اختیاری روی «ببینید چرا» ضربه بزنید. با این حال، این ویژگی کمی توسعه نیافته به نظر می‌رسد، زیرا پیوندهای وب‌سایت‌های راستی‌آزمایی فقط روی موبایل کار می‌کردند، نه دسک‌تاپ، و هشدار اطلاعاتی زیر ویدیو، پس از مشاهده، در متن کوچکی بود که به راحتی می‌توان آن را از دست داد.

اعتبار تصویر: اسکرین شات موضوعات

اگرچه قابلیت‌های کامل تحلیل حقایق هنوز در Threads منتشر نشده است، اما وقتی این ویژگی انجام شود Threads را از رقیب X خود متمایز می‌کند، جایی که بررسی‌های واقعیت اکنون عمدتاً از طریق جمع‌سپاری مدیریت می‌شوند. با X's Community Notes (که در ابتدا Birdwatch نامیده می شد، زمانی که شرکت به نام توییتر شناخته می شد)، داوطلبان مستقل پست ها را تحلیل می کنند و زمینه یا اصلاحات اضافی را اضافه می کنند. سپس الگوریتم سیستم تلاش می‌کند تا بین افرادی که معمولاً دیدگاه‌های مشابهی ندارند، اجماع پیدا کند. اگر هر دو طرف توافق کنند که تحلیل واقعیت تضمین شود، یادداشت انجمن فعال می شود. در همین حال، وب سایت این شرکت توضیح می دهد که تیم X نمی تواند یادداشت ها را ویرایش یا تغییر دهد. در عوض، X فقط در مورد پست هایی که قوانین، شرایط یا خط مشی رازداری آن را نقض می کنند، اقدام می کند.

ایلان ماسک از زمان خرید این شرکت در سال 2022 از استفاده از یادداشت های اجتماعی دفاع کرده است، زیرا معتقد است که تیم سابق توییتر به دلیل سوگیری و سانسور جناح چپ مقصر است. با این حال، یک گزارش ProPublica نشان داد که یادداشت های انجمن هنوز به اندازه کافی برای رسیدگی به اطلاعات نادرست منتشر شده در X در مورد جنگ اسرائیل و حماس مقیاس نشده است. علاوه بر این، ادعاهای رفع‌شده اغلب توسط حساب‌های تأییدشده با چک‌های آبی پخش می‌شوند که به آنها بیشتر دیده می‌شود.

متا به وضوح رویکرد محتاطانه تری به اخبار و احتمال اطلاعات نادرست دارد.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام سال گذشته بيان کرد که Threads اخبار را در پلتفرم خود «تقویت نمی‌کند» و باعث ناراحتی روزنامه‌نگاران و مصرف‌کنندگان اخباری می‌شود که به دنبال جایگزینی برای توییتر هستند. این شرکت همچنین به این وعده ها در هفته گذشته عمل کرد، زمانی که اعلام کرد دیگر به طور فعال محتوای سیاسی را در توصیه های خود در سراسر Threads و Instagram نشان نمی دهد. اخبار و سیاست ممکن است همچنان در ویژگی روندهای جدید برنامه، "موضوعات امروز" ظاهر شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است