متن خبر

بعد از CPU جدید اینتل با قیمت کمتر؟ شانس خود را با گاچاپون ژاپنی امتحان کنید

بعد از CPU جدید اینتل با قیمت کمتر؟ شانس خود را با گاچاپون ژاپنی امتحان کنید

شناسهٔ خبر: 467449 -




دستگاه کپسول CPU همانطور <a href= که در اوزاکا، ژاپن یافت می شود" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LEvggopXpdMmPFmyrdFEhn-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LEvggopXpdMmPFmyrdFEhn-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LEvggopXpdMmPFmyrdFEhn-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LEvggopXpdMmPFmyrdFEhn-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LEvggopXpdMmPFmyrdFEhn-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LEvggopXpdMmPFmyrdFEhn-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LEvggopXpdMmPFmyrdFEhn-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LEvggopXpdMmPFmyrdFEhn.jpg">
(اعتبار تصویر: さわらさん / Cluster140)

یک Gatchapon در ژاپن کشف شده است که CPUهای اینتل را با قیمتی کمتر از 500 ین (3 دلار) با نتایج متفاوت عرضه می کند.

این ویدیو یک کاربر کنجکاو را در بازدید از PC Ones، یک فروشگاه محاسباتی واقع در اوزاکا، ژاپن به نمایش می گذارد. فقط با 500 ین، می توانید دسته را بچرخانید و به جای یک اسباب بازی پلاستیکی، یک پردازنده اینتل بیرون می آید که ممکن است کاملاً کار کند.

در حال حاضر، همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، قرار نیست دقیقاً چند دلار بپردازید و یکی از بهترین پردازنده های موجود در بازار را دریافت کنید. این کلیپ نشان می دهد که به جای گوی پلاستیکی Intel Core i7-8700 قرار داشت که بر روی سوکت LGA 1151 ساخته شده بود و در سال 2017 منتشر شد.

به جز اینکه یک چیز جدید نیست، شگفت‌انگیزترین این واقعیت است که پردازنده i7 قدیمی‌تر در واقع به گونه‌ای کار می‌کند که گیرنده خوش شانس می‌توانست آن را در یک دستگاه آزمایشی موقت روشن کند و بایوس را راه‌اندازی کند. وقتی کمتر از قیمت یک فنجان قهوه برای یک CPU خرج می کنید، واقعاً نمی توانید از یک CPU بیشتر درخواست کنید.

پس از مدتی عیب‌یابی، آن‌ها توانستند ویندوز 10 را نصب کنند و سپس از طریق Cinebench R23 در بنچمارک‌های مصنوعی شرکت کنند که نشان می‌دهد تراشه با ظرفیت کمتری کار می‌کند. در حالی که CPU دارای 6 هسته و 12 رشته است، تصویر صفحه Task Manager نشان می دهد که تنها پنج هسته با 10 رشته در حال استفاده هستند که احتمالاً از آسیب های از قبل موجود است.

روش‌های خلاقانه‌تر برای بازیافت سخت‌افزار

در حالی که این گاچاپون تنها ماشین خودکار غیرمعمول در ژاپن یا منطقه نیست، اما روشی خلاقانه برای از بین بردن سخت‌افزارهای قدیمی‌تر بدون مراجعه به محل دفن زباله را نشان می‌دهد.

دقیقاً مشخص نیست که چه چیپ‌ست‌هایی در دیسپنسر موجود است، اما ما می‌خواهیم شرط‌بندی کنیم که i7 یا i9 قدیمی‌تر در بالاترین سطح داخلی قرار دارند. به احتمال زیاد، هنگامی که دسته را میل لنگ می زنید، می توانید یک چیپست قدیمی دریافت کنید که هیچ عملکردی ندارد.

اما این چیزی است که گاچاپون در مورد آن است. چند دلار بگذارید و هرگز نمی دانید چه چیزی می توانید برنده شوید. اگر برای ارتقای بعدی خود در تنگنای نقدی قرار گرفتید و اتفاقاً در ژاپن هستید، می توانید پردازنده ای را برای خود به ارمغان بیاورید که معمولاً حدود 200 دلار به فروش می رسد، که اصلاً یک قمار بد نیست.

این دستگاه کپسول پردازنده یک استثنا است از آنچه که معمولاً برای سخت‌افزارهای قدیمی که دور ریخته می‌شوند اتفاق می‌افتد، و گیمیفیکیشن تجهیزات قدیمی می‌تواند راهی برای کاهش مقدار سیلیکونی باشد که می‌بینیم، به خصوص اگر احتمال آن وجود داشته باشد. می تواند در داخل یک ساخت بودجه ادامه دهد. خرده فروشان آمریکایی مانند MicroCenter می توانند یک یا دو چیز از این عملیات بیاموزند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

آلکسا مک لافلین یک سخت افزار نویس با تجربه است. او قبلاً تا سپتامبر 2023 ویراستار سخت‌افزار TechRadar Gaming بود. در این مدت، او به دنبال راهنمای خرید بود و نظرات سخت‌افزاری، اخبار و ویژگی‌ها را نوشت. او همچنین با محتوای سخت افزاری مانند PC Gamer، Trusted Reviews، Dexerto، Expert Reviews و Android Central همکاری کرده است. هنگامی که او کار نمی کند، اغلب او را در موش پیت ها در کنسرت ها و جشنواره های متال یا در حال گوش دادن به موسیقی سیاه و دث متال جدیدی که در آن هفته عرضه شده است، می بینید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است