متن خبر

بعد از موشک ها و فضاپیماها، مرز بعدی Rocket Lab می تواند برنامه های کاربردی باشد

بعد از موشک ها و فضاپیماها، مرز بعدی Rocket Lab می تواند برنامه های کاربردی باشد

شناسهٔ خبر: 451013 -




یکی از مدیران اجرایی این هفته بيان کرد که آزمایشگاه راکت در حال تحلیل کاربردهای احتمالی برای یک صورت فلکی ماهواره ای است که آنها می توانند در داخل خود بسازند، پرتاب کنند و مانند کسب و کار Starlink اسپیس ایکس، به عنوان راهی برای ایجاد درآمد مکرر باشند.

آدام اسپایس، مدیر مالی شرکت Rocket Lab گفت: «اگر به جایی که در نهایت می‌خواهیم برویم نگاه می‌کنیم، از بسیاری جهات می‌خواهیم کاری را که [SpaceX] با موفقیت انجام داده است، تقلید کنیم، که راه آن‌ها به سمت بازار برنامه‌ها است. » اسپیس ایکس پهنای باند مصرفی و سایر برنامه های کاربردی در Starlink را برای کاربرد لنگر در فضا انتخاب کرده است. ما در حال ارزیابی بسیاری از فرصت‌های کاربردی صورت فلکی هستیم.»

او گفت: «در نهایت، ما پایان به انتها را نه تنها به عنوان ساخت و راه‌اندازی، بلکه ساخت، راه‌اندازی، بهره‌برداری و ایجاد جریان درآمدی تکرارشونده از ارتباط با مشتری نهایی می‌دانیم.»

Rocket Lab قبلاً برای تبدیل شدن به یک شرکت فضایی با خدمات کامل گام‌های بلندی برداشته است: این شرکت موشک کوچک الکترون خود را برای مشتریان تجاری و دفاعی پرواز می‌دهد. در حال توسعه یک موشک نوترون بزرگتر است که از نظر اندازه و ظرفیت محموله شبیه به فالکون 9 اسپیس ایکس است که برای اولین بار در پایان سال جاری در مسیر پرواز قرار دارد. و یک تجارت پررونق سیستم‌های فضایی را اداره می‌کند که شامل محصولاتی از اتوبوس‌های ماهواره‌ای کامل گرفته تا اجزای فضاپیما، مانند پانل‌های خورشیدی و چرخ‌های واکنش است.

نظرات اسپایس که در 45مین کنفرانس سالانه هوافضا و دفاع TD Cowen در 14 فوریه بیان شد، نشان می دهد که این شرکت به دنبال توسعه عمودی حتی بیشتر است.

در ماه‌های اخیر، Rocket Lab همچنین کار خود را با سازمان‌های دولتی ایالات متحده گسترش داده است، که اصلی ترین آن در برنده شدن قرارداد 515 میلیون دلاری برای ساخت 18 ماهواره برای آژانس توسعه فضایی است. این شرکت از یکپارچگی عمودی خود برای به ثمر رساندن آن قرارداد استفاده کرد و به عنوان بخشی از آن قرارداد، تمام بخش های حیاتی اتوبوس ماهواره ای را خواهد ساخت. اسپایس گفت، جایی که Rocket Lab بیشترین اتکا به تامین کنندگان شخص ثالث را دارد مربوط به قسمت محموله فضاپیما است.

اما این شرکت می خواهد این شکاف را نیز کاهش دهد. در اوایل این ماه، Rocket Lab اعلام کرد که عرضه اسکناس قابل تبدیل 355 میلیون دلاری را بسته است، و Spice بيان کرد که بودجه جدید شرکت را قادر می‌سازد تا «به‌طور غیرارگانیک راه خود را به سمت قابلیت‌های محموله بیشتر کار کند».

این به معنای خریدهای بیشتر است. Rocket Lab قبلاً چهار خرید را برای ایجاد قابلیت های end-to-end خود انجام داده است، اما Spice به صراحت بيان کرد که این شرکت به دنبال موارد بیشتری است.

او توضیح داد: «در حال حاضر زمان خوبی برای خرید است، زیرا توانایی افزایش سرمایه برای اکثر شرکت‌ها بسیار، بسیار، بسیار چالش برانگیز است. " پس ما در حال مشاهده برخی فرصت های واقعی هستیم [...] دارایی های مضطرب دیگری را می بینیم که فناوری با کیفیتی هستند که می توانیم به مجموعه خود اضافه کنیم."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است