متن خبر

بسیاری از شرکت ها تخلفات را به مقامات مربوطه گزارش نمی کنند

بسیاری از شرکت ها تخلفات را به مقامات مربوطه گزارش نمی کنند

شناسهٔ خبر: 437780 -




تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها در گزارش حملات سایبری و نقض‌هایی که متحمل می‌شوند، چه در داخل و چه در خارج، بسیار ناگوار هستند.

تحقیقات انجام شده توسط Keeper Security نشان داد که تقریباً نیمی (۴۸٪) از رهبران فناوری اطلاعات و امنیت مورد تحلیل که یک حادثه امنیت سایبری را تجربه کرده‌اند، آن را به مقامات مربوطه گزارش نکرده‌اند.

علاوه بر این، ۴۱ درصد از چنین حملاتی به رهبری خود شرکت گزارش نشده است.

"ترس از عواقب"

تحلیل بلایای امنیت سایبری: گزارش و افشای رویداد همچنین نشان داد که تقریباً سه چهارم (۷۴٪) پاسخ دهندگان نگران یک فاجعه امنیت سایبری هستند که بر سازمان آنها تأثیر منفی می گذارد و ۴۰٪ قبلاً این موضوع را تجربه کرده بودند.

75 درصد دیگر از کسانی که به عدم گزارش یک حادثه اعتراف کردند، گفتند که احساس گناه می‌کنند، و بیشتر آنها (۴۳ درصد) «ترس از عواقب» را دلیل این موضوع می‌دانند. آسیب به شهرت شرکت یکی از مهمترین موارد بود.

تأثیرات مالی منفی (۴۰%) دلیل دیگری برای عدم ارائه گزارش بود، همانطور که غیرضروری تلقی شد (۳۶%)، یا به سادگی فراموش کردن (۳۲%) برای گزارش آن.

۲۲ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی همچنین گفتند که "هیچ سیستمی" برای گزارش تخلفات به دیگران در شرکت وجود ندارد، ۲۵٪ فکر می کردند که رهبری اهمیتی نمی دهد اگر چنین اتفاقی بیفتد، و ۲۳٪ دیگر فکر می کردند که حتی اگر چنین تخلفی رخ دهد، پاسخی نخواهند داد. یکی به آنها گزارش شد.

دارن گوچیون، مدیر عامل Keeper Security بیان کرد که این تحقیق نشان می‌دهد که سازمان‌ها باید تغییرات فرهنگی مهمی در مورد امنیت سایبری ایجاد کنند، که یک مسئولیت مشترک است.

وی گفت : "پاسخگویی از بالاترین سطح شروع می شود و رهبری باید فرهنگ سازمانی ایجاد کند که گزارش حوادث امنیت سایبری را در اولویت قرار دهد، در غیر این صورت آنها خود را در برابر مسئولیت های قانونی و جریمه های مالی پرهزینه باز می کنند و کارمندان، مشتریان، ذینفعان و شرکا را در معرض خطر قرار می دهند. ”

خطر حملات سایبری و نفوذ هرگز بالاتر از این نبوده است و به لطف ظهور ابزارهای پیشرفته مانند هوش مصنوعی مولد، پیچیدگی انواع حملات نیز در حال افزایش است.

حملات باج‌افزار و آلودگی‌های بدافزار امروزه برای تجارت بسیار رایج هستند، که هر دو به شدت امنیت و داده‌های خود و مشتریانشان را به خطر می‌اندازند. Keeper Security سازمان ها را تشویق می کند که هنگام گزارش جرایم سایبری شفاف و صادق باشند.

اطلاعات بیشتر از TECHRADAR PRO

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است