متن خبر

بریتانیا تحقیقات ضد انحصاری را در مورد ادغام 19 میلیارد دلاری Vodafone / Three آغاز کرد

بریتانیا تحقیقات ضد انحصاری را در مورد ادغام 19 میلیارد دلاری Vodafone / Three آغاز کرد

شناسهٔ خبر: 445807 -




سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) در حال انجام تحقیقات رسمی در مورد ادغام پیشنهادی بین وودافون و Three UK است.

از آنجایی که سرمایه گذاری مشترک 15 میلیارد پوندی (19 میلیارد دلاری) شبکه های تلفن همراه دارای زیرساخت اصلی بریتانیا را از چهار به سه شبکه (دو شبکه دیگر EE و O2) کاهش می دهد (دو شبکه دیگر EE و O2 هستند) به سختی تعجب آور است. تا پایان سال 2024 تا قرارداد منعقد شود. این حدود 18 ماه از زمانی است که آنها برای اولین بار برنامه های خود را در ژوئن فاش کردند.

سارا کاردل، مدیر اجرایی CMA در بیانیه‌ای گفت: «این قرارداد دو بازیگر اصلی در بازار مخابرات بریتانیا را که برای میلیون‌ها مشتری روزمره، کسب‌وکار و اقتصاد گسترده‌تر حیاتی است، گرد هم می‌آورد». CMA ارزیابی خواهد کرد که چگونه این پیوند بین شبکه‌های رقیب می‌تواند بر رقابت تأثیر بگذارد قبل از تصمیم‌گیری در مراحل بعدی.»

فاز 1

اخبار امروز شروع تحقیقاتی به نام مرحله 1 را نشان می دهد که شامل ارزیابی اینکه آیا یک ادغام پیشنهادی باعث ایجاد "کاهش قابل توجه رقابت" می شود، در حالی که داده های کلیدی از طرف های درگیر، رقبا، مشتریان و سایر موارد را جمع آوری می کند، می باشد. سهامداران. این مرحله تجزیه و تحلیل اولیه بازار می تواند تا 40 روز طول بکشد، پس از آن معامله ممکن است به یک تحلیل عمیق تر "فاز 2" ادامه دهد که می تواند شش ماه دیگر ادامه یابد - از این رو چرا Vodafone و Three به خود اجازه دادند تا سال 2024 برای معامله باید چراغ سبز شود.

تام اسمیت، مدیر حقوقی سابق CMA که اکنون شریک شرکت حقوقی Geradin Partners مستقر در لندن است، به TechCrunch توضیح داد: "مطمئن بود که CMA یک تحقیقات رسمی را آغاز خواهد کرد - همچنین مطمئناً به تحقیقات کامل فاز 2 ادامه خواهد داد." . این بدان معناست که ما باید منتظر تصمیم نهایی CMA در پاییز باشیم.

سه در واقع در یک تلاش شکست خورده قبلی برای خرید شرکت داشتند، زمانی که شرکت مادرش Hutchison سعی کرد O2 را در یک معامله 10.25 میلیارد پوندی خریداری کند - این توسط تنظیم کننده های اتحادیه اروپا متوقف شد، اگرچه این معامله دوباره در سال 2022 زمانی که یک دادگاه اروپایی مطرح شد. مشاور پیشنهاد داد که حکم اولیه دادگاه باید رد شود. کاملاً مشخص نیست که چگونه ممکن است این آخرین تلاش برای ادغام تأثیر بگذارد، اما اسمیت معتقد است که این معامله به همان اندازه مرده است، صرف نظر از اینکه هر دادگاهی ممکن است بعداً چه چیزی پیدا کند.

اسمیت گفت: «ادغام قبلی Three/O2 هنوز از نظر فنی در دادگاه های اتحادیه اروپا در حال انجام است، اما این معامله مدت هاست که در واقعیت مرده است. قرارداد فعلی در هر صورت بر اساس شایستگی خود تحلیل خواهد شد.»

با تحلیل ادغام کامل فاز 2 که در اینجا نتیجه محتمل است، این وظیفه وودافون و سه خواهد بود که CMA را متقاعد کنند که مزایای آن بیشتر از کاهش رقابت است.

احمد ایسام، مدیرعامل وودافون بریتانیا در بیانیه‌ای گفت: «ما قویاً معتقدیم که ادغام پیشنهادی وودافون و سه با ایجاد یک تجارت ترکیبی با منابع بیشتر برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها برای رقابت بهتر با دو بازیگر بزرگ‌تر همگرا، رقابت را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. تعهد ما به سرمایه گذاری 11 میلیارد پوندی، ظرفیتی را برای پاسخگویی به رشد تصاعدی تقاضا برای داده ایجاد می کند و به گسترش 5G پیشرفته در سراسر بریتانیا سرعت می بخشد و مزایایی را برای مصرف کنندگان و کسب و کارها در سراسر کشور به ارمغان می آورد.

امنیت ملی

شایان ذکر است که در واقع یک جنبه نظارتی اضافی برای این معامله فراتر از نگرانی های رقابتی وجود دارد. روز چهارشنبه، دفتر کابینه بریتانیا بيان کرد که 14.6 درصد از سهامی که گروه مخابراتی امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) به نام e&fone در وودافون نگهداری می‌کند، می‌تواند خطری برای امنیت ملی ایجاد کند و دستور داد کمیته‌ای امنیتی در وودافون ایجاد شود تا بر کار حساس نظارت کند. که Vodafone و گروه آن اجرا می کنند که بر امنیت ملی بریتانیا تأثیر دارد یا به آن احترام می گذارد.

در همین حال، Three متعلق به CK Hutchison Holdings است، یک شرکت مستقر در هنگ کنگ که مشمول قانون امنیت ملی است که توسط چین در سال 2020 معرفی شد.

مدتی است که مشخص شده است که ادغام پیشنهادی با توجه به پیوندهای سه با چین از طریق مالکیت آن در هنگ کنگ - و تأثیر قانون امنیت ملی چین در هنگ کنگ، یک بعد نظارتی اضافی تحت قانون امنیت ملی و سرمایه گذاری نیز خواهد داشت. الکس هافنر، شریک رقابتی در شرکت حقوقی فلد گیت بریتانیا، در بیانیه ای گفت. این موضوع مربوط به سهام اخیر 14.6 درصدی شرکت امارات متحده عربی e& در Vodafone است که قبلاً تحت بازبینی امنیتی توسط دولت بریتانیا تحت قانون قرار گرفته است، به این معنی است که طرف‌های ادغام شده اکنون با نظارت دولتی و نظارتی در سطح بالایی از قرارداد مواجه هستند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است