متن خبر

برنامه های سینوپسیس برای خرید Ansys به قیمت 35 میلیارد دلار در رادار نظارتی بریتانیا قرار دارد.

برنامه های سینوپسیس برای خرید Ansys به قیمت 35 میلیارد دلار در رادار نظارتی بریتانیا قرار دارد.

شناسهٔ خبر: 691696 -




رگولاتور ضد انحصار بریتانیا تأیید کرده است که در حال انجام تحقیقات اولیه در مورد برنامه های Synopsys برای خرید Ansys است.

سازمان رقابت و بازار (CMA) یک «دعوت برای اظهار نظر» باز کرده است، به این معنی که هر ذینفع یا طرف ذینفع می‌تواند اعتراض خود را نسبت به معامله ثبت کند، پس از آن تنظیم‌کننده تصمیم می‌گیرد که آیا تحقیقات را به یک تحقیق رسمی ادغام برساند یا خیر. CMA هیچ مهلتی برای ارسال نظرات ارائه نکرده است.

سازنده نرم‌افزار طراحی تراشه Synopsys در ماه ژانویه برنامه‌های خود را برای خرید Ansys، توسعه‌دهنده نرم‌افزار شبیه‌سازی که به مهندسان کمک می‌کند تا رفتار فیزیکی محصولات (مثلا تراشه‌ها) را برای ارزیابی عملکرد واقعی آن‌ها در دنیای واقعی مدل‌سازی و تجزیه و تحلیل کنند، در معامله‌ای به ارزش 35 میلیارد دلار فاش کرد.

گرد هم آمدن این شرکت‌ها یک نیروگاه طراحی و شبیه‌سازی تراشه جامع ایجاد می‌کند که می‌تواند با کاهش نرخ شکست در طول فرآیند طراحی، فرآیندهای توسعه کارآمدتری ایجاد کند. با این حال، چنین ادغامی می تواند یک بازیکن مسلط را ایجاد کند که تمام جنبه های فرآیند طراحی تراشه را در بر می گیرد، پس رقبای که چنین ترکیبی را ارائه نمی دهند، خفه می کند.

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در حال تحلیل این معامله است، اگرچه هنوز هیچ اقدام دیگری را تایید نکرده است، و گزارش ها حاکی از آن است که رقبا و مشتریان سینوپسیس و انسیس بر کمیسیون اروپا (EC) برای انجام اقدام فشار می آورند.

انتظار داریم که SAMR چین نیز این قرارداد را مورد تحلیل قرار دهد - سینوپسیس روابط طولانی‌مدتی با چین دارد، جایی که حتی با اعمال تحریم‌های هوآوی موفقیت چشمگیری داشته است و انسیس نیز حضور چشمگیری در چین دارد.

با توجه به CMA در حال حاضر، به نظر می رسد که Synopsys و Ansys - هر دو شرکت سهامی عام با ارزش بازار مجموع 100 میلیارد دلار - ممکن است تا رسیدن به خط پایان این معامله راه طولانی را طی کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است