متن خبر

برنامه تحویل غذای تایلندی Line Man Wongnai IPO را در تایلند، ایالات متحده در سال 2025 وزن می کند

برنامه تحویل غذای تایلندی Line Man Wongnai IPO را در تایلند، ایالات متحده در سال 2025 وزن می کند

شناسهٔ خبر: 470246 -




یود چینسوپاکول، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران این شرکت، در مصاحبه ای اختصاصی با TechCrunch گفت: Line Man Wongnai، یک سرویس تحویل غذای درخواستی در تایلند، در حال تحلیل عرضه اولیه عمومی در صرافی تایلندی یا ایالات متحده در سال 2025 است.

چینسوپاکول بيان کرد که Line Man Wongnai هنوز نهایی نکرده است که در کجا IPO را راه اندازی می کند، اما فهرست دوگانه در تایلند و ایالات متحده خارج از کارت نیست.

این شرکت توسط صندوق سرمایه گذاری مستقل سنگاپور، GIC حمایت می شود. Z Holdings، یک سرمایه گذاری مشترک که توسط سافت بانک و شرکت اینترنتی کره جنوبی، ناور، تشکیل شده است. و BRV آسیا، در میان دیگران. در مجموع بیش از 372 میلیون دلار جمع آوری کرده است و ارزش آن بیش از 1 میلیارد دلار است.

چینسوپاکول گفت: «ما بر ادامه اجرای کسب‌وکار و بازسازی به عنوان اولویت‌های کلیدی قبل از عرضه اولیه اولیه اولیه سهام بالقوه متمرکز هستیم، و به ارزیابی ساختار سرمایه و نیازهای مالی خود، از جمله گزینه‌های مختلف جمع‌آوری سرمایه ادامه خواهیم داد.»

اعتبار تصویر: Line Man Wongnai

وجه تمایز این شرکت، به گفته چینسوپاکول، مشارکت استراتژیک آن با لاین و درک آن از رفتار مشتری، بازرگانان محلی، پرسنل تحویل و محیط نظارتی است.

Wongnai در سال 2010 به عنوان یک پلت فرم تحلیل رستوران شروع به کار کرد. در سال 2020، با Line Man ادغام شد که تحویل غذا و مواد غذایی، سواری بر اساس تقاضا و یک برنامه پیام رسان را ارائه می دهد. سپس در سال 2023، این شرکت Rabbit Line Pay (RLP)، یک پلت فرم پرداخت آنلاین و آفلاین، و FoodStory، یک استارتاپ نقطه فروش تایلندی (POS) را خریداری کرد. این شرکت او میگوید این خریدها باعث تقویت درآمدهای آن و گسترش پایگاه مشتریانش شد.

چینسوپاکول بيان کرد که ادغام با Line Man نقطه عطف مهمی برای Wongnai بود، زیرا Line محبوب‌ترین برنامه پیام‌رسانی تایلند است - بیش از 90 درصد تایلندی‌ها از آن استفاده می‌کنند، این برنامه بیش از 50 میلیون کاربر در کشور دارد. به گفته مدیر عامل، آنچه استارتاپ را از رقبای خود متمایز می کند، توانایی آن در استفاده از پایگاه کاربران گسترده Line است، زیرا بسیاری از کاربران این برنامه پرداخت را از طریق برنامه پرداخت Line پیوند داده شده انتخاب می کنند.

امروزه، این شرکت همه چیز را از تحویل غذا و مواد غذایی و تحلیل رستوران‌ها، تا پلتفرم پرداخت، POS برای بازرگانان، و سوارکاری ارائه می‌دهد - رقبایی مانند Grab در کشور را به چالش می‌کشد.

«تاریخ ما ثابت کرده است که زیرک هستیم و توانایی اجرای M&A استراتژیک را داریم. ما همیشه فرصت‌های سرمایه‌گذاری بالقوه را برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود ارزیابی می‌کنیم، که ممکن است شامل سرمایه‌گذاری بالقوه و/یا M&A در صورت حمایت از اهداف بلندمدت ما باشد. چینسوپاکول گفت: ما بسیار باز هستیم.

مدیرعامل بيان کرد که این شرکت قصد دارد تجارت POS خود را برای بازرگانان و خدمات پرداخت توسعه دهد.

چینسوپاکول گفت: «این دو کسب‌وکار دیگر نسبتاً کوچک‌تر از کسب‌وکار تحویل غذای ما هستند [چون ما دیر وارد شده‌ایم]، پس می‌خواهیم آنها را چندین برابر کنیم. او گفت که این شرکت به سرمایه گذاری در رشد تیم فناوری خود، به ویژه در بخش داده و هوش مصنوعی ادامه خواهد داد.

Line Man Wongnai با رقابت سختی در فضای تحویل غذا در تایلند از Grab سنگاپور و GoTo اندونزی روبرو است که برنامه های فوق العاده خود را دارند و خدمات تجارت الکترونیک را نیز ارائه می دهند.

در حال حاضر، GrabFood با 56% سهم بازار در بازار تحویل غذا در تایلند پیشتاز است و پس از آن Line Man Wongnai با 53% قرار دارد. طبق گزارش Statista، Shopee در رتبه 3 قرار دارد و پس از آن رابینهود Siam Commercial Bank (SBC) در آوریل 2023 قرار دارد.

اتاق رشد در تایلند

چینسوپاکول بيان کرد که ضریب نفوذ غذا و تحویل آنلاین مواد غذایی در تایلند کم است و فضای کافی برای رشد وجود دارد. در فوریه 2024، ضریب نفوذ تحویل غذای آنلاین در تایلند 27.14٪ بود، در حالی که ضریب نفوذ تحویل مواد غذایی 17.34٪ بود.

در مورد خدمات سواری، چینسوپاکول بيان کرد که مردم در تایلند هنوز از خدمات تاکسی درخواستی از طریق برنامه ها استفاده می کنند، اما بازار فقط آنلاین می تواند بزرگتر باشد. طبق آمار Statista، پیش بینی می شود ضریب نفوذ کاربران اپلیکیشن های سواری در بازار امسال به 19.8 درصد برسد.

وقتی از Chinsupakul پرسیده شد که آیا این شرکت قصد دارد به یک برنامه فوق العاده مانند Grab و GoTo تبدیل شود، Chinsupakul بيان کرد که Line Man Wongnai هدف بالاتری دارد. یک برنامه فوق العاده فقط برای مصرف کننده است، اما خدمات Line Man Wongnai هم برای مصرف کنندگان و هم برای بازرگانان است. ما بیشتر ترکیبی از Meituan و WeChat Pay هستیم."

این شرکت می‌خواهد در این مرحله بر بازار تایلند تمرکز کند و قبل از عرضه عمومی به سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی توسعه نمی‌یابد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است