متن خبر

برنامه‌های جدید Final Cut Pro اپل، آی‌پد را به یک استودیوی چند‌کم زنده چشمگیر تبدیل می‌کند

برنامه‌های جدید Final Cut Pro اپل، آی‌پد را به یک استودیوی چند‌کم زنده چشمگیر تبدیل می‌کند

شناسهٔ خبر: 469925 -




به روز رسانی Final Cut Pro در iPad و Mac
(اعتبار تصویر: اپل)

در Let Loose 2024 ، اپل تغییرات بزرگی را در نرم افزار Final Cut خود نشان داد، تغییراتی که به طور موثر آی پد شما را به یک استودیوی تولید کوچک تبدیل می کند. در میان این موارد، راه‌اندازی Final Cut Pro برای iPad 2 است. این یک ارتقای مستقیم به برنامه فعلی است که قادر به استفاده کامل از چیپست جدید M4 است. به گفته این شرکت ، می‌تواند ویدیوها را تا دو برابر سریع‌تر از Final Cut Pro که روی آی‌پد M1 اجرا می‌شود، رندر کند.

اپل همچنین قابلیتی به نام Live Multicam را معرفی کرده است. این به کاربران این امکان را می‌دهد تا تبلت خود را همزمان به چهار آیفون یا آی‌پد مختلف متصل کرده و یک فید ویدیویی را از همه منابع به‌طور هم‌زمان تماشا کنند. حتی می‌توانید «نور، فوکوس، [و] زوم» هر فید زنده را مستقیماً از iPad اصلی خود تنظیم کنید.

با نگاهی به ویدیوی نمایشی اپل ، انتخاب یک منبع، فیلم را گسترش می‌دهد تا کل صفحه را پر کند و سپس می‌توانید تنظیمات لازم را انجام دهید. ضربه زدن روی نماد Minimize در گوشه سمت راست پایین به سازندگان اجازه می‌دهد به نمای چهار تقسیم‌شده بازگردند. اپل بیان می‌کند که پیش‌نمایش‌های دستگاه‌های خارجی به Final Cut Pro ارسال می‌شوند تا بتوانید به سرعت ویرایش را شروع کنید.

ارتقاهای تاثیرگذار

شما نمی توانید آیفون خود را با استفاده از برنامه دوربین معمولی که از تنظیمات پشتیبانی نمی کند، به استودیوی چند کم متصل کنید. کاربران در عوض باید اپلیکیشن جدیدی به نام Final Cut Camera را روی دستگاه تلفن همراه خود نصب کنند. علاوه بر سازگاری Live Multicam، اپل او میگوید که می‌توانید تنظیماتی مانند تعادل رنگ سفید، سرعت شاتر و موارد دیگر را برای به دست آوردن ضبط‌های حرفه‌ای تغییر دهید. رابط روی صفحه حتی به فیلمبرداران این امکان را می دهد که فیلم خود را از طریق ابزار الگوی راه راه گورخر و سنج صدا نظارت کنند.

دوربین فاینال کات

(اعتبار تصویر: اپل)

با بازگشت به به روز رسانی Final Cut Pro، ویژگی های مهم دیگری نیز وجود دارد که هنوز به آنها اشاره نکرده ایم. این پلت فرم "اکنون از پروژه های خارجی پشتیبانی می کند". این بدان معنی است که می توانید یک پروژه ویدیویی را روی درایو "یک حافظه خارجی" بدون از بین بردن فضای iPad وارد کنید و رسانه را وارد کنید. اپل همچنین ابزارهای سفارشی‌سازی بیشتری را به نرم‌افزار اضافه می‌کند، مانند ۱۲ پیش‌تنظیم درجه‌بندی رنگ اضافی و پس‌زمینه‌های پویاتر.

Final Cut Pro برای Mac نیز قرار است ارتقاء قابل توجهی دریافت کند. اگرچه از چهار فید ویدیوی آیفون پشتیبانی نمی کند، نسخه 10.8 چندین ابزار را معرفی می کند. برای مثال، Enhance Light and Color راهی سریع برای بهبود تعادل رنگ و کنتراست در یک کلیپ در میان چیزهای دیگر ارائه می دهد. کاربران همچنین می‌توانند برای شناسایی آسان، جلوه‌های ویدیویی و تصحیح رنگ‌ها را یک نام سفارشی بگذارند. این یک بازسازی کامل نیست، اما این تغییرات تا حدودی سردرد ویرایش ویدیو را از بین می برد.

Final Cut Pro در مک نسخه 10.8

(اعتبار تصویر: اپل)

دسترسی

تاریخ در دسترس بودن برای این سه محصول متفاوت است. Final Cut Pro برای iPad 2 در بهار امسال عرضه می شود و "به روز رسانی رایگان برای کاربران فعلی" خواهد بود. برای بقیه، 5 دلار / 5 پوند / 8 دلار استرالیا در ماه یا 50 دلار / 50 پوند / 60 دلار استرالیا در سال برای دسترسی خواهد بود. Final Cut Camera نیز قرار است در بهار منتشر شود و برای همه رایگان خواهد بود. Final Cut Pro برای Mac 10.8 یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های رایگان برای کاربران موجود است. در فروشگاه Mac App، 300 دلار / 300 پوند / 500 دلار استرالیا هزینه دارد.

اگر از تغییرات Final Cut Pro کاملاً بی اطلاع بودید، شما را سرزنش نمی کنیم زیرا اخبار جدید iPad اپل تحت الشعاع قرار گرفته است. در مورد آن، راهنمای TechRadar را در مورد محل پیش‌سفارش تبلت‌های iPad Pro و Air 2024 اپل تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است