متن خبر

برخی از مشتریان کسپرسکی به‌روزرسانی اجباری شگفت‌انگیز نرم‌افزار آنتی‌ویروس جدید را دریافت می‌کنند

برخی از مشتریان کسپرسکی به‌روزرسانی اجباری شگفت‌انگیز نرم‌افزار آنتی‌ویروس جدید را دریافت می‌کنند

شناسهٔ خبر: 761349 -




مشتریان آنتی ویروس کسپرسکی در ایالات متحده در چند روز گذشته متوجه شدند که نرم افزار امنیت سایبری آنها به طور خودکار با یک نرم افزار جدید به نام UltraAV جایگزین شده است. و برخی از مشتریان گفتند که نمی دانستند این اتفاق می افتد.

یکی از کاربران در Reddit نوشت: «از خواب بیدار شدم که Kasperky [sic] کاملاً از سیستم من با Ultra AV و Ultra VPN تازه نصب شده (نه توسط من، فقط به طور خودکار در هنگام خواب) از سیستم من رفته است. دیگران گزارش دادند که تجربه مشابهی در همان موضوع Reddit و همچنین در موضوعات دیگر داشتند.

یکی از نمایندگان فروش که تا همین اواخر محصولات کسپرسکی را قبل از ممنوعیت فروش اخیر می فروخت، به TechCrunch بيان کرد که از اقدام حذف خودکار نرم افزار کسپرسکی و جایگزینی آن با یک آنتی ویروس کاملاً متفاوت، «آزرده» شده است. یک مقام ارشد سابق امنیت سایبری دولت ایالات متحده بيان کرد که این نمونه ای از "خطر بزرگ" ناشی از دسترسی اعطا شده توسط نرم افزار کسپرسکی است.

شایان ذکر است که از سوی دیگر، مشتریان دیگر گزارش دریافت ایمیلی از کسپرسکی درباره انتقال به UltraAV داشتند.

انتقال به UltraAV ماه‌ها پس از تصمیم بی‌سابقه دولت ایالات متحده برای ممنوعیت فروش نرم‌افزار Kaspersky در سراسر ایالات متحده صورت می‌گیرد. در ماه ژوئن، وزارت بازرگانی اعلام کرد که فروش نرم افزار آنتی ویروس از 20 ژوئیه ممنوع می شود. پس از آن، Kaspersky اجازه داشت تا به روز رسانی های امنیتی محدودی را تا 29 سپتامبر به مشتریان ارائه دهد.

در اوایل سپتامبر، Axios گزارش داد که Kaspersky به توافقی دست یافته است تا مشتریان خود را به شرکت امنیت سایبری آمریکایی Pango که مالک UltraAV، یک نرم‌افزار نسبتاً جدید آنتی‌ویروس است، تخلیه کند.

UltraAV صفحه ای در سایت خود دارد که اعلام می کند مشتریان کسپرسکی که از ویندوز استفاده می کنند آنتی ویروس جدید را با اشتراک موجود خود دریافت می کنند و "هیچ اقدامی لازم نیست". مشخص نیست این صفحه چه زمانی منتشر شده است. اولین نسخه از صفحه ذخیره شده در آرشیو اینترنت به 6 سپتامبر برمی گردد.

کسپرسکی نیز انتقال به UltraAV را تایید کرد.

کسپرسکی علاوه بر این با UltraAV همکاری کرده است تا انتقال به محصول خود را تا حد امکان بدون مشکل انجام دهد، به همین دلیل است که در 19 سپتامبر، مشتریان آنتی ویروس کسپرسکی ایالات متحده یک به روز رسانی نرم افزاری دریافت کردند که انتقال به UltraAV را تسهیل می کرد. این به‌روزرسانی تضمین می‌کند که کاربران پس از خروج کسپرسکی از بازار، شکافی در حفاظت را تجربه نخواهند کرد.

نه Pango و نه Kaspersky به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند و به دنبال شفاف‌سازی اینکه آیا همه مشتریان Kaspersky مستقیماً از انتقال مطلع شده‌اند یا خیر.

Avi Fleischer، یکی از مشتریان Kaspersky، به TechCrunch بيان کرد که او نیز از این انتقال شگفت زده شده است.

فلیشر، که همچنین بنیانگذار Technical Difficulties، شرکتی که نمایندگی رسمی کسپرسکی بود، گفت: «من از Kaspersky عصبانی هستم. اساساً، کسپرسکی در رایانه‌های من، محصولات کسپرسکی را حذف نصب کرد و نصب خودکار UltraAV و UltraVPN را روی رایانه‌های من اجرا کرد. آنها باید این گزینه را به من می دادند که UltraAV را بپذیرم یا نه."

فلیشر گفت: «آنها هرگز نباید بدون اجازه صریح نرم افزار را روی رایانه شخصی خود فشار دهند. "شخصا، UltraAV و UltraVPN را بلافاصله حذف کردم."

راب جویس، مدیر سابق امنیت سایبری در آژانس امنیت ملی، در پستی در X گفت: "کاربران "مهاجرت" شدند - نرم افزار حذف شد و یک محصول کاملاً متفاوت به صورت خودکار نصب شد، و گفت که Kaspersky "کنترل کامل شما را در اختیار داشت." ماشین.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است