متن خبر

برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان رقیبی برای بلوتوث و وای‌فای ایجاد کرده‌اند – این دلیلی است که شما باید نگران باشید.

برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان رقیبی برای بلوتوث و وای‌فای ایجاد کرده‌اند – این دلیلی است که شما باید نگران باشید.

شناسهٔ خبر: 436934 -




اولین محصولاتی که از Nearlink - یک پروتکل انقلابی نسل بعدی بی‌سیم - استفاده می‌کنند، به بازار می‌آیند و هوآوی پیشتاز این هزینه است.

Huawei Mate 60 ، MatePad Pro 13.2 و Freebuds Pro این شرکت جزو اولین دستگاه‌هایی هستند که با استاندارد Nearlink عرضه می‌شوند، که هوآوی به عنوان رقیب بسیار سریع‌تر و موثرتری برای بلوتوث و وای‌فای از آن دفاع می‌کند.

به گفته هوآوی سنترال ، Nearlink که در رویداد HDC 2023 خود در ماه آگوست معرفی شد، با حداکثر استفاده از فناوری‌های بی‌سیم موجود، از جمله بلوتوث و وای‌فای، کار می‌کند.

این مزایا شامل ۶۰ درصد مصرف انرژی کمتر، شش برابر سرعت انتقال داده و پشتیبانی تقریباً ده برابر اتصالات دستگاه است.

این استاندارد به گونه ای طراحی شده است که تأخیر را از بین ببرد (تأخیر ۱/۳۰ میلی ثانیه را ارائه می دهد) در حالی که پهنای باند بالایی را برای بوت ارائه می دهد.

هواوی نه تنها آخرین دستگاه‌های خود را با Nearlink بارگذاری می‌کند، بلکه کنسرسیومی متشکل از ۳۰۰ شرکت فناوری را برای ایجاد استاندارد - همه چینی‌ها به غیر از Mediatek و St Gobain - برای ادغام استاندارد در محصولات خود رهبری می‌کند.

این گروه شامل طیف گسترده ای از شرکت ها از بخش هایی مانند خودرو، AV، لوازم خانگی و همچنین الکترونیک است و به طور خاص شامل Lenovo، Hisense، Honor و غیره می شود.

هیچ نام اصلی ایالات متحده از جمله اینتل، کوالکام، AMD یا انویدیا در آن گنجانده نشده است، که منجر به احتمال بسیار واقعی این فناوری در چین می شود و بقیه جهان را پشت سر می گذارد.

با این حال، جایگزین‌هایی وجود دارد، از جمله فناوری فوق‌باند (UWB) که اپل برای دستگاه‌های خود، از جمله سری جدید آیفون ۱۵ در حال توسعه است.

اگرچه ایالات متحده هواوی را در فهرست سیاه قرار داده است، اما همچنان یک بازیگر مهم در بازار فناوری جهانی است.

یک پروتکل بی سیم فقط در چین که فقط توسط شرکت های چینی - به رهبری هواوی - ساخته و توسعه یافته است - ممکن است منجر به شکل موازی شبکه ای شود که تحلیل آن غیرممکن است - به خصوص وقتی صحبت از شکل دادن به چگونگی بهبود استاندارد در طول زمان می شود و این به چه معن است. کاربران و مشاغل

بیشتر از TechRadar Pro

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است