متن خبر

با TypeScript و Kaboom.js یک Kirby Clone را کد کنید

با TypeScript و Kaboom.js یک Kirby Clone را کد کنید

شناسهٔ خبر: 467008 -




اگر در حال یادگیری برنامه نویسی هستید، باید سرگرم کننده باشد!

ما به تازگی یک دوره ویدیویی را در کانال YouTube freeCodeCamp.org ارسال کردیم که شما را در فرآیند ایجاد یک کلون بازی Kirby با استفاده از TypeScript و Kaboom.js راهنمایی می کند. JSLegendDev این دوره را ایجاد کرد.

TypeScript ابر مجموعه ای از جاوا اسکریپت است که تایپ استاتیک اختیاری و سایر ویژگی ها را برای بهبود تجربه توسعه اضافه می کند. این برنامه برای کمک به توسعه‌دهندگان برای تشخیص زودهنگام خطاها و بهبود قابلیت نگهداری کد طراحی شده است، که آن را به یک انتخاب محبوب برای برنامه‌های بزرگ و پیچیده تبدیل می‌کند.

Kaboom.js یک کتابخانه جاوا اسکریپت برای ایجاد بازی ها و تجربه های تعاملی است. این یک API ساده و شهودی برای انجام وظایفی مانند رندر، مدیریت ورودی و فیزیک ارائه می‌کند که آن را برای مبتدیان و توسعه‌دهندگان با تجربه عالی می‌کند. Kaboom.js در بالای کتابخانه محبوب Pixi.js ساخته شده است و بسیاری از ویژگی ها و ابزارهای مفید را برای توسعه بازی اضافه می کند.

Kirby Suck GIF - Kirby Suck Kirby Vacuum GIF

در اینجا بخش های ارائه شده در این دوره آمده است.

معرفی و راه اندازی
در این بخش مقدماتی، اصول اولیه راه اندازی محیط توسعه خود، از جمله نصب ابزارها و چارچوب های لازم را خواهید آموخت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک پروژه Kaboom.js جدید ایجاد کنید و با نحو و ساختار TypeScript آشنا شوید.

بارگیری دارایی ها
نحوه بارگیری و مدیریت دارایی هایی مانند تصاویر، صداها و فونت ها را در بازی خود کشف کنید. شما بهترین شیوه ها را برای سازماندهی و بهینه سازی دارایی های خود برای یک تجربه بازی بدون درز یاد خواهید گرفت.

ترسیم سطح در کاشی
با Tiled، یک ویرایشگر سطح محبوب، تجربه عملی داشته باشید و یاد بگیرید که چگونه سطوح جذابی را برای بازی خود طراحی و ایجاد کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه سطوح خود را صادر کنید و آنها را در پروژه Kaboom.js خود ادغام کنید.

ایجاد صحنه سطح
در این بخش، یاد خواهید گرفت که چگونه با ایجاد یک صحنه سطح در Kaboom.js، سطح خود را زنده کنید. این دوره موضوعاتی مانند مدیریت صحنه، لایه بندی و رندر را پوشش می دهد.

پیاده سازی منطق برای نمایش سطح
با یادگیری نحوه پیاده سازی منطق برای نمایش سطح خود، بازی خود را به سطح بعدی ببرید. این دوره موضوعاتی مانند کنترل دوربین، اسکرول و تحلیل کرانه ها را پوشش می دهد.

پیاده سازی منطق برای بازیکن و دشمنان
با اجرای منطق بازیکن و دشمن، کمی هیجان به بازی خود اضافه کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه حرکات بازیکن، هوش مصنوعی دشمن و تشخیص برخورد را ایجاد کنید.

نتیجه
در پایان این دوره، شما یک بازی کلون کربی کاملاً کاربردی خواهید داشت. JSLegendDev نکات کلیدی را خلاصه می کند و منابعی را برای یادگیری و توسعه بیشتر فراهم می کند.

پاداش: چگونه بازی خود را صادر کنیم
آیا می خواهید بازی خود را با جهان به اشتراک بگذارید؟ در این بخش جایزه، دوره فرآیند صادرات بازی شما به پلتفرم های مختلف از جمله وب، دسکتاپ و موبایل را پوشش می دهد.

این فرصت خارق العاده برای یادگیری ساخت بازی با TypeScript و Kaboom.js را از دست ندهید. دوره کامل را در کانال YouTube freeCodeCamp.org تماشا کنید (تماشای 2 ساعته).

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است