متن خبر

با Three.js یک گالری هنری سه بعدی بسازید

با Three.js یک گالری هنری سه بعدی بسازید

شناسهٔ خبر: 456431 -




تجربه های وب سه بعدی می توانند رابط های کاربری جذاب و تعاملی را ارائه دهند. و یکی از بهترین کتابخانه های جاوا اسکریپت برای ایجاد این تجربیات Three.js است.

ما فقط یک دوره جامع Three.js را در کانال YouTube freeCodeCamp.org ارائه کردیم. این دوره برای راهنمایی شما در فرآیند ساخت یک گالری هنری سه بعدی تعاملی از ابتدا با استفاده از Three.js طراحی شده است. امیلیان کاسمی این دوره را ایجاد کرد.

درک Three.js

Three.js یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که به توسعه دهندگان وب اجازه می دهد تا گرافیک های سه بعدی دقیق و تعاملی ایجاد کنند که بدون نیاز به هیچ پلاگین تخصصی در مرورگرهای وب به راحتی اجرا شوند. در اینجا، ما عمیق‌تر به جنبه‌های Three.js می‌پردازیم، اجزای اصلی آن، نحوه ارتباط آن با WebGL و آپشن های مختلفی که آن را به ابزاری ضروری برای توسعه وب سه‌بعدی تبدیل می‌کند را تحلیل می‌کنیم.

Three.js پیچیدگی WebGL خام را خلاصه می‌کند و مجموعه‌ای از APIها را ارائه می‌دهد. در اینجا برخی از مؤلفه های اصلی که اغلب در Three.js با آنها کار می کنید آورده شده است:

صحنه ها: نقطه شروع هر برنامه Three.js، صحنه به عنوان ظرفی عمل می کند که در آن اشیا، نورها، دوربین ها و سایر عناصر لازم برای دنیای سه بعدی خود را قرار می دهید.

دوربین ها: دوربین ها در تعیین نحوه مشاهده صحنه شما نقش اساسی دارند. Three.js انواع دوربین‌های مختلفی مانند دوربین پرسپکتیو و دوربین Orthographic را ارائه می‌کند که هر کدام یک چشم‌انداز منحصر به فرد و مورد استفاده را ارائه می‌دهند.

رندرها: رندر صحنه و دوربین را می گیرد و آنها را پردازش می کند تا محتوای سه بعدی شما را در یک صفحه وب نمایش دهد. WebGLRenderer، یکی از متداول ترین رندرهای مورد استفاده در Three.js، از WebGL برای رندر صحنه ها با شتاب سخت افزاری استفاده می کند.

هندسه: این شکل اجسامی را که می‌سازید مشخص می‌کند. Three.js شامل مجموعه‌ای از هندسه‌های از پیش تعریف‌شده مانند BoxGeometry، SphereGeometry و موارد دیگر است که می‌توانید از آنها برای ایجاد سریع اشکال استاندارد استفاده کنید.

مواد: مواد ظاهر اشیاء شما را مشخص می کنند. چه رنگ، نحوه تعامل آن با نور یا بافت، مواد به اشیاء شما شخصیت و واقع گرایی می دهند.

بافت ها: بافت ها به شما این امکان را می دهند که پیچیدگی و جزئیات را به مواد خود اضافه کنید و ظاهر واقعی تری به اشیا می بخشد. شما می توانید از تصاویر یا بافت های پویا استفاده کنید تا کیفیت بصری مدل های سه بعدی خود را افزایش دهید.

نورها: نورها به صحنه های شما عمق و واقع گرایی می دهند. Three.js انواع مختلفی از نورها را ارائه می دهد، مانند AmbientLight، PointLight، DirectionalLight و غیره، که هر کدام به طور متفاوتی در نحوه نورپردازی صحنه شما نقش دارند.

Three.js در هسته خود بر روی WebGL ساخته شده است، یک استاندارد وب که به مرورگرها اجازه می دهد تا گرافیک های سه بعدی تعاملی را ارائه دهند. WebGL قدرتمند اما پیچیده است و به دلیل ماهیت سطح پایین آن، شامل یک منحنی یادگیری شیب دار است. Three.js یک انتزاع دوستانه ارائه می دهد و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از قدرت WebGL بدون گرفتار شدن در پیچیدگی های آن استفاده کنند. این انتزاع توسعه دهندگان را قادر می سازد تا به جای جزئیات فنی برنامه نویسی WebGL، بر جنبه های خلاقانه طراحی سه بعدی تمرکز کنند.

Three.js با ارائه یک رابط کاربر پسند، مجموعه ای قوی از ویژگی ها و یک جامعه پشتیبانی، توسعه دهندگان را با ابزارهایی که برای زنده کردن دیدگاه های سه بعدی خود در وب نیاز دارند، مجهز می کند.

تحلیل اجمالی دوره

این دوره آموزشی Three.js برای کمک به توسعه دهندگان مبتدی و با تجربه که به دنبال گسترش مجموعه مهارت های خود در حوزه توسعه وب سه بعدی هستند ایجاد شده است. در اینجا چیزی است که می توانید انتظار یادگیری داشته باشید:

خلق صحنه

این دوره با اصول Three.js شروع می شود و با ایجاد صحنه شروع می شود. شما یاد خواهید گرفت که چگونه اجزای ضروری یک برنامه Three.js را تنظیم کنید و فضایی را که اشیاء سه بعدی شما در آن زندگی می کنند و با هم تعامل دارند را مشخص کنید.

راه اندازی دوربین

درک تنظیمات دوربین برای تعریف منظری که کاربران از آن جهان سه بعدی شما را مشاهده خواهند کرد، بسیار مهم است. این بخش پیکربندی های مختلف دوربین را پوشش می دهد و به شما کمک می کند تا تنظیمات دوربین مناسب را برای پروژه خود انتخاب و اجرا کنید.

توسعه رندر

رندر فرآیند تولید یک تصویر واقعی از یک مدل دو بعدی یا سه بعدی است. در این دوره، شما به توسعه رندر می پردازید و یاد می گیرید که چگونه صحنه سه بعدی خود را به طور دقیق در یک مرورگر وب نمایش دهید.

هندسه، مواد و ایجاد بافت

هیچ صحنه سه بعدی بدون اشیا کامل نیست و اینجاست که هندسه، متریال و بافت وارد بازی می شوند. شما نحوه ایجاد اشیاء سه بعدی پیچیده، اعمال مواد مختلف و گفت ن بافت ها برای افزایش جذابیت بصری صحنه خود را تحلیل خواهید کرد.

مش بندی

مش بندی یک فرآیند حیاتی در مدل سازی سه بعدی است که شامل ایجاد یک مش است - مجموعه ای از رئوس، لبه ها و وجه هایی که شکل یک شی سه بعدی را مشخص می کنند. این بخش شما را از طریق فرآیند مش بندی در Three.js راهنمایی می کند.

انیمیشن

صحنه سه بعدی خود را با انیمیشن زنده کنید. بیاموزید که چگونه به اشیاء حرکت اضافه کنید و تجربه های سه بعدی پویا و جذاب برای کاربران ایجاد کنید.

کنترل ها

تعامل کاربر کلید تجربه های سه بعدی همهجانبه است. این دوره نحوه پیاده‌سازی کنترل‌ها را پوشش می‌دهد که به کاربران اجازه می‌دهد با اشیاء سه بعدی تعامل داشته باشند و صحنه را هدایت کنند.

پیکربندی بیدرنگ UI با استفاده از اشکال‌زدای رابط کاربری گرافیکی

صحنه سه بعدی خود را با پیکربندی UI بیدرنگ تنظیم کنید. با استفاده از یک اشکال‌زدای رابط کاربری گرافیکی برای تنظیم جنبه‌های مختلف صحنه و اشیاء خود، تجربه عملی خواهید داشت و اطمینان حاصل می‌کنید که گالری سه‌بعدی شما دقیقاً همانطور که تصور می‌کنید به نظر می‌رسد و عمل می‌کند.

گفت ن پشتیبانی VR

این دوره با یک حمله هیجان انگیز به واقعیت مجازی به پایان می رسد و به شما یاد می دهد که چگونه پشتیبانی VR را به گالری هنری سه بعدی خود اضافه کنید. این به کاربران دارای دستگاه های واقعیت مجازی امکان می دهد کاملاً در دنیایی که شما ایجاد کرده اید غوطه ور شوند.

نتیجه

این دوره یک راهنمای جامع و گام به گام برای تسلط بر Three.js ارائه می دهد. دوره کامل را در کانال YouTube freeCodeCamp.org تماشا کنید (8 ساعت تماشا).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است