متن خبر

با Google Podcasts خداحافظی کنید، تا سال ۲۰۲۴ مجبور خواهید شد از YouTube Music استفاده کنید

با Google Podcasts خداحافظی کنید، تا سال ۲۰۲۴ مجبور خواهید شد از YouTube Music استفاده کنید

شناسهٔ خبر: 437936 -




گوگل اعلام کرد که کاربران برنامه پادکست گوگل در اواخر سال ۲۰۲۴ به عنوان بخشی از تلاش های گسترده تر خود برای انتقال کاربران و شنوندگان به برنامه همه کاره جدید خود، باید به YouTube Music مهاجرت کنند.

گوگل قبلاً قصد خود را برای کمک به سازندگان پادکست از طریق سرویس YouTube خود ابراز کرده بود، با برنامه‌هایی که در اوایل مارس ۲۰۲۲ فاش شده بود. این شامل یک بخش پادکست اختصاصی در سایت ویدئو و پخش است که با تصاویر کوچک، مهرهای زمانی و فهرست های پخش مختلف کامل می شود. همچنین امکان ادغام فیدهای RSS پادکست وجود دارد، از جمله اینکه کاربران می توانند فیدهای خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ در YouTube آپلود کنند.

به گزارش TechCrunch ، به منظور تسهیل انتقال، گوگل اعلام کرد که YouTube Music را «با آپشن های متمرکز بر کشف، اجتماع، و جابه‌جایی بین پادکست‌های صوتی و ویدیویی بیشتر به مقصدی برای طرفداران پادکست تبدیل می‌کند». این مشابه تلاش‌های خود Spotify برای پشتیبانی از پادکست‌های ویدیویی است که در سال ۲۰۲۲ آغاز شد.

این به نظر تکرار اتفاقی است که برای «موسیقی Google Play» افتاد، که برای همیشه در دسامبر ۲۰۲۰ به نفع YouTube Music تعطیل شد. قبل از بسته شدن برنامه قدیمی، کاربران یک پنجره محدود برای انتقال روی آپلودها، خریدها، آهنگ‌ها و آلبوم‌های اضافه شده، فهرست ‌های پخش شخصی و مشترک، موارد پسندیده و دوست نداشتن، ایستگاه‌های انتخاب‌شده و ترجیحات سلیقه شخصی داشتند.

چرا YouTube Music یک سرویس هوشمند و ضد مصرف کننده است

گوگل به وضوح در تلاش است تا یوتیوب را به یکی از بهترین برنامه های اندرویدی موجود در بازار تبدیل کند. اگرچه این فشار برای YouTube Music به نظر من ضد مصرف کننده است، گوگل واضح است که انگیزه های مالی زیادی برای انجام این کار دارد.

به عنوان مثال، ادیسون بیان می‌کند که «حدود ۲۳ درصد از کاربران هفتگی پادکست در ایالات متحده می‌گویند یوتیوب پرکاربردترین سرویس آنهاست در مقابل فقط ۴ درصد برای پادکست Google». منطقی است که آخرین درصد کاربران را به طور کامل به منبع درآمدی برای سرویس جدید خود تبدیل کنیم و با ارائه ویژگی ها و ابزارهای جدید، حرکت مذکور را تا حد امکان جذاب کنیم.

همان ویژگی‌ها و ابزارها می‌توانست در برنامه قبلی ارائه شود، البته۴.

به‌عنوان یک کاربر سابق «موسیقی Google Play»، به یاد دارم که پس از تغییر به یک تلفن جدید متوجه شدم که دیگر نمی‌توانم به آلبوم دیجیتالی که در سال ۲۰۱۱ خریداری کرده‌ام دسترسی داشته باشم، مگر اینکه به YouTube Music تغییر مسیر دهم. اما، برخلاف Play Music، YouTube Music سطح رایگان ندارد، به این معنی که برای دسترسی به محصولی که خریداری کرده‌ام باید به Google پول پرداخت کنم.

مجبور شدن به انتقال به سرویسی که هزینه ای دریافت می کند برای تجارت عالی است اما برای کاربران چندان عالی نیست.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است