متن خبر

با پایان کار فضای کاری، جای تعجب است که آیا متا در مورد این شرکت جدی بوده است یا خیر

با پایان کار فضای کاری، جای تعجب است که آیا متا در مورد این شرکت جدی بوده است یا خیر

شناسهٔ خبر: 472099 -




متا، شرکت مادر فیس‌بوک، نسخه سازمانی این شبکه اجتماعی برجسته را در سال 2015 راه‌اندازی کرد. همیشه برای یک شرکت ساخته شده بر روی یک محصول مصرفی که بیشترین درآمد خود را از تبلیغات به دست می‌آورد، سخت به نظر می‌رسید. شرکت، پروژه. شاید بزرگترین شگفتی این باشد که این مدت طولانی ماند.

متا روز سه‌شنبه محصول سازمانی را کنار زد و پرده آزمایش شرکتی را نه سال پس از راه‌اندازی آن پایین آورد. شایان ذکر است که از همان ابتدا تردیدهایی وجود داشت که شرکتی مانند فیس بوک می تواند این کار را انجام دهد. شرکت حیوانی متفاوت از دنیای مصرف کننده است. برای حریم خصوصی و امنیت ارزش قائل است و به مجموعه ای از ابزارهای پشتیبان نیاز دارد که برای شرکت ساخته شده اند.

همانطور که برنت لیری، بنیانگذار و تحلیلگر اصلی CRM Essentials، در راه اندازی گفت، برای فیس بوک انجام چنین جهشی دشوار خواهد بود. او در آن زمان گفت: «فیس‌بوک می‌تواند این کار را انجام دهد، اما ساختن پلتفرمی که انتظارات بسیاری از انواع مختلف تعاملات انسانی را در زمینه تجاری و همچنین شخصی برآورده کند، دشوار است.

نه سال به جلو و لیری می گوید تعجب آور نیست که این محصول تعطیل شود. این تنها نمونه دیگری از یک پلتفرم فناوری مصرف کننده است که نمی تواند با موفقیت وارد فضای فناوری سازمانی شود، اما شما را متعجب می کند که چرا آن ها اینقدر طول کشید تا به نتیجه ای اجتناب ناپذیر برسند، رقابت با شرکت هایی مانند مایکروسافت و Salesforce/Slack،” لیری به TechCrunch گفت.

Ray Wang، بنیانگذار و تحلیلگر اصلی Constellation Research می گوید که در نهایت Workspace یک پروژه جانبی برای بخش مصرف کننده بسیار بزرگتر خانه بود و زمانی که Meta در سال گذشته به حالت کارایی رفت، نوشته برای Workspace روی دیوار بود.

«واقعیت این بود که برای حمایت از یک شرکت، کار CIO در خط است، شغل مدیر عامل در خط است، شغل رئیس منابع انسانی در خط است، و شما یک فروش شرکتی به صورت تصادفی انجام نمی دهید. وانگ به TechCrunch گفت. این به نمایندگان فروش اختصاصی، یک تیم موفقیت مشتری، یک نقشه راه محصولی نیاز دارد که شرکت‌ها بتوانند برای آن بسازند، و وانگ او میگوید که متا آن ساختار سازمانی پشتیبان را ایجاد نکرده است.

با این حال، آلن پلز شارپ، بنیانگذار و تحلیلگر اصلی در Deep Analysis، با میلیون‌ها کاربر و مجموعه‌ای از برندهای بزرگ، او میگوید ، با این حال، این پروژه یک شکست کامل نبود، اما در نهایت به دلایلی مشابه با وانگ شکست می‌خورد.

او او میگوید : «خریداران سازمانی (تجاری) و کاربران فناوری خواهان پشتیبانی طولانی‌مدت و قابلیت پیش‌بینی هستند، و به همین دلیل است که، علی‌رغم بسیاری از کاستی‌ها، اکثر آنها از شرکت‌هایی مانند مایکروسافت یا Salesforce استفاده می‌کنند، زیرا می‌دانند که همیشه در کنارشان خواهند بود.» گفت.

در مصاحبه ای با آتیش بانرجیا، مدیر ارشد اجرایی متا در سال 2019، او نشان داد که حداقل از منظر مهندسی، این شرکت به شدت این شرکت را جدی می گیرد و با مدیران ارشد مدیران بالقوه کاربران بالقوه ای مانند خطوط هوایی دلتا در مورد نحوه استفاده فیسبوک از Workplace در داخل، از جمله نحوه استفاده داخلی از Workplace صحبت می کند. ادغام با ابزارهای شخص ثالث مانند SAP و Salesforce بود، ادغام هایی که این شرکت ها به آن نیاز دارند (و Slack و Teams به ویژه در آنها امروزی خوب هستند).

ایده پشت نسخه سازمانی، حداقل در سال 2015، این بود که همه از فیس بوک برای زندگی شخصی خود استفاده می کردند، و منطقی بود که آن را به محل کار منتقل کنیم، و به کاربران ظاهر و احساسی مشابه با ابزاری که در خانه استفاده می کردند، می داد. و در زمانی که فشاری برای مصرفی کردن فناوری اطلاعات وجود داشت، آوردن ابزارهایی که مردم در زندگی خصوصی خود از آنها استفاده می‌کردند به محل کارشان، داشتن یک نسخه کاری از فیس بوک بسیار منطقی بود.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که نه سال پیش برنده مشخصی در فضای ارتباطات سازمانی وجود نداشت. Slack در مراحل ابتدایی خود بود و تیم های مایکروسافت هنوز یک سال مانده بود. Salesforce سال‌ها قبل با انتشار Chatter تلاش کرده بود تا به این فضا کمک کند، و متوجه شد که نیاز به این نوع محصول وجود دارد، اما هرگز واقعاً مورد توجه قرار نگرفت و بسیاری از برنامه‌های مرتبط برای سال‌ها تعطیل شده‌اند.

Salesforce در نهایت Slack را با قیمت 28 میلیارد دلار خریداری کرد، پس می دانست چیزی در این فضا وجود دارد. علیرغم داشتن میلیون ها مشترک، فیس بوک شانس خود را در این شرکت از دست داد.

در نگاهی به گذشته، این باید به عنوان یک فرصت بزرگ از دست رفته برای فیس بوک تلقی شود. پلز شارپ گفت، زمانی که در سال 2016 راه اندازی شد، هیچ کس سال های همه گیر را پیش بینی نمی کرد که در آن تیم ها و زوم و غیره شکوفا شوند، اما به دلیل سرمایه گذاری کم و عدم علاقه مدیریت ارشد، فیس بوک Workplace واقعاً هیچ شانسی برای مبارزه نداشت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است