متن خبر

با فاش شدن PS5 Pro آیا قیمت PS5 اکنون کاهش می یابد؟ سوال پیچیده ای است…

با فاش شدن PS5 Pro آیا قیمت PS5 اکنون کاهش می یابد؟ سوال پیچیده ای است…

شناسهٔ خبر: 752755 -




PS5
(اعتبار تصویر: آینده)

با رونمایی از PS5 Pro و تاریخ عرضه آن، ممکن است فکر کنید که PS5 (اکنون به شکل باریک خود) همراه با نسخه دیجیتالی آن، برای کاهش قیمت آماده است.

نوامبر امسال شاهد خواهیم بود که PS5 - و در واقع Xbox Series X معاصر آن - به چهارمین سال خود در اطراف خورشید می رسد. از نظر کنسول بازی قدیمی نیست، اما جوان هم نیست. مسلماً ما در نقطه میانی نسل هستیم. اما در طول چهار سال گذشته، ما شاهد کاهش قیمت PS5 در قیمت خرده فروشی استاندارد نبودیم. در واقع، کاملا برعکس.

حتی پس از معرفی PS5 Slim ، این کنسول برخلاف مدل‌های مشابه در دوران PS4 کاهش قیمتی نداشت. PS4 Pro با قیمت 399 دلار / 349 پوند / 560 دلار استرالیا، همان قیمت PS4 راه اندازی شد، و کنسول اصلی مجدداً در PS4 Slim بسته بندی شد و با قیمت کاهش یافته 299 دلار / 259 پوند / 560 دلار استرالیا عرضه شد. پس انتخاب قدرت بیشتر برای قیمت اصلی یک PS4 یا همان غرغر گرافیکی برای کمتر وجود داشت. اما این به سال 2016 برمی گردد و زمان ها متفاوت بود.

از اواخر سال 2020 بگذرید و تقاضای گسترده برای PS5 با گیر افتادن افراد در داخل به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تلاش سونی برای ساخت واحدهای کافی به دلیل محدودیت‌های COVID-19 و تأثیر آنها بر تولید تشدید شد - من به یاد دارم موارد مسخره‌ای را دیدم. قیمت های تعیین شده توسط اسکالپرها و فروشندگان.

پس در آن سال‌های سیاه هیچ کاهش قیمتی در کار نبود. پس از آن، افزایش قیمت در مناطق منتخب اتفاق افتاد: ایالات متحده از یک افزایش قیمت اجتناب کرد، اما در بریتانیا و استرالیا قیمت از 449.99 پوند / 749.95 دلار استرالیا به 479.99 پوند / 799.95 دلار استرالیا افزایش یافت. هک، در ژاپن PS5 از سال 2020 تاکنون سه بار افزایش قیمت داشته است .

از آنجایی که احتمالاً کتابخانه بازی‌های PS5 به سرعت نسل قبلی و تعداد بی‌شماری بازی‌های متقاطع که در طول عمر فعلی PS5 منتشر شده‌اند، به سرعت گسترش نیافته است، این جهش قیمت باعث شد.

و من فکر نمی کنم که این نیش از بین برود.

انتظار کاهش قیمت بزرگ PS5 را نداشته باشید

PS5 در کنارش

(اعتبار تصویر: پلی استیشن)

بلکه اکنون در یک نوع «عادی جدید» برای کنسول‌ها، بازی‌ها و سایر لوازم الکترونیکی مصرفی هستیم که اکنون گران‌تر از همیشه هستند و احتمالاً از تورم پیشی می‌گیرند.

قیمت PS5 Pro گواه آن است. قابل بحث است، اما سونی برای دستگاهی که کنسول نسل بعدی نیست، درخواست زیادی دارد. قیمت پیش‌سفارش PS5 Pro 699.99 دلار / 699.99 پوند / 1200 دلار استرالیا تقریباً قیمت یک رایانه شخصی بازی سطح پایه است که تجربه بازی بسیار بازتری را ارائه می‌دهد.

به همین ترتیب، من فکر می‌کنم PS5 Pro برای علاقه‌مندان به بازی‌ها و پلی‌استیشن «جدی» است که بهترین نرخ فریم و گرافیک را از کنسول‌ها می‌خواهند و آن‌هایی که کارآمدترین نسخه پلتفرم مورد نظر خود را می‌خواهند. به افرادی فکر کنید که برخی از بهترین تلویزیون‌های OLED و بهترین نوارهای صوتی را تنظیم کرده‌اند و می‌خواهند یک کنسول قدرتمند به عنوان قلب بازی داشته باشند.

اما من افت قیمت PS5 را در نتیجه Pro نمی بینم، به خصوص با توجه به شکاف قیمتی بین آن و Pro، و ظاهراً هدف دومی. به همین ترتیب، سونی احتمالاً نیازی به این کار ندارد، زیرا هنوز اشتهای سالمی برای PS5 وجود دارد.

پس آیا این همه عذاب و تاریکی برای مردم پس از تخفیف PS5 است؟ خوب، نه کاملا.

شما می توانید یک بسته نرم افزاری را در بسته ها ذخیره کنید

بسته PS5

(اعتبار تصویر: آینده)

با پوشش این نسل از کنسول‌ها در چند سال گذشته، فکر می‌کنم شاهد معاملات، پیشنهادات و تخفیف‌هایی در بسته‌های PS5 باشیم.

این می‌تواند شاهد کاهش قیمت‌های مناسب برای رویدادهای فروش مانند جمعه سیاه و دوشنبه سایبری باشد، به‌ویژه اگر خرده‌فروشانی مانند Best Buy و Currys بخواهند بسته‌ها را با بازی‌های قدیمی‌تر پاک کنند. به ویجت زیر نگاهی بیندازید که بهترین معاملات PS5 در منطقه شما را نشان می دهد.

به همین ترتیب، من دیده ام که PS5 گهگاه 50 دلار / 50 پوند تخفیف دریافت می کند. پس من کاملاً انتظار دارم که آنها ادامه دهند، شاید کمی سخاوتمندانه تر شوند و آن را به 100 دلار / 100 پوند / 150 دلار استرالیا افزایش دهند، به خصوص که به معاملات جمعه سیاه PS5 در نوامبر نزدیک می شویم.

با این حال، می ترسم که روزهای کسب یک پلی استیشن برای چند صد دلار یا پوند بیشتر در چرخه عمر آن به پایان رسیده باشد.

این مایه شرمساری است، اما از زمانی که با PS5 کار کردم، هنوز فکر می‌کنم که این کنسول یک کنسول عالی با کتابخانه قوی، کاتالوگ پشتی سالم، یک رابط نرم و یک کنترلر عالی و خلاقانه است که همه آن را ارزش قیمتی دارد. پس اگر به دنبال این هستید، زیاد در مورد معاملات نگران نباشید و فقط یک PS5 بگیرید - شک دارم که ناامید شوید.

اطلاعات بیشتر در مورد PS5 Pro ...

ویرایشگر مدیریت، محاسبات موبایل

Roland Moore-Colyer مدیر ویرایشگر TechRadar با تمرکز بر روی تلفن‌ها و تبلت‌ها است، اما علاقه عمومی به همه چیزهای فناوری، به‌ویژه مواردی که داستان خوبی در پشت آنها وجود دارد. همچنین می‌توان او را پیدا کرد که در هنگام فرا رسیدن فرصت، درباره بازی‌ها، رایانه‌ها و اتومبیل‌ها می‌نویسد و از اجرای روزانه TechRadar پشتیبانی می‌کند. وقتی سر میزش نیست، رولاند را می‌توان در حال پرسه زدن در لندن، اغلب با کنجکاوی در چهره‌اش و دماغی برای بازارهای غذا پیدا کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است