متن خبر

با شتاب گرفتن پویایی اروپا، Elaia و شرکا با صندوق جدید فناوری عمیق دو برابر می شوند

با شتاب گرفتن پویایی اروپا، Elaia و شرکا با صندوق جدید فناوری عمیق دو برابر می شوند

شناسهٔ خبر: 457863 -




فناوری عمیق در اروپا در حال افزایش است که بخشی از آن به دلیل تطابق بین هوش مصنوعی و طعم محلی برتری ریاضی است. اما از جامعه رو به رشد، حمایت عمومی و افزایش مقدار بودجه نیز بهره می برد.

آن سوفی کارز، یکی از شرکای مدیریت شرکت فرانسوی VC، به TechCrunch گفت: سومین صندوق بذر فناوری عمیق Elaia، DTS3، یک مثال است: "اندازه آن دو برابر دو صندوق قبلی است. " با اولین بسته شدن آن در 60 میلیون یورو، قرار است تا زمان تکمیل جمع‌آوری سرمایه‌اش به 120 میلیون یورو برسد، که به گفته او تا اوایل سال 2025 اتفاق می‌افتد. در حال حاضر سه استارت‌آپ اول را شناسایی کرده‌اند که به مجموعه خود می‌پیوندند.

در حالی که از زمان تأسیس Elaia در سال 2002، سایر صندوق‌های فناوری عمیق در سراسر اروپا ظهور کرده‌اند، این شرکت از روابط خود با مؤسسات تحقیقاتی در طول سال‌ها به خوبی استفاده می‌کند.

ثابت شده است که ایجاد این مشارکت‌ها منبع خوبی از جریان معامله برای Elaia است - در برخی موارد، حتی به پروژه‌هایی که از آزمایشگاه‌های خاص بیرون می‌آیند، اولویت یا دسترسی انحصاری دارد. به عنوان مثال، مشارکت ها منجر به سرمایه گذاری در شرکت هایی مانند Aqemia، Alice&Bob و Mablink Bioscience شده است. این دومی، یک شرکت بیوتکنولوژی که بر روی داروهای جدید سرطان کار می کند، قراردادی را برای خرید توسط الی لیلی منعقد کرد که به گفته Carrese "خروجی بسیار خوبی" بود.

کارز گفت: اینکه برخی از این شرکت‌ها چقدر خوب عمل کرده‌اند، یکی از دلایلی است که Elaia می‌خواهد یک صندوق بزرگ‌تر داشته باشد: گردش معاملات بیشتری خواهد داشت و منطقی است که بتواند موفق‌ترین شرط‌بندی‌هایی را که نتیجه می‌دهد همراهی کند. هدف آن با DTS3 است. این است که بلیط های بسیار کوچکی را در حدود 40 استارت آپ فناوری عمیق B2B سرمایه گذاری کنید و در 25 تا 30 مورد از آنها زمانی که به مرحله اولیه نزدیک تر شوند، ادامه دهید.

صندوق فناوری عمیق بر محاسبات، صنعت و علوم زیستی تمرکز خواهد کرد. هوش مصنوعی خالص، مانند کوانتوم و امنیت سایبری، زیر رکن اول قرار می‌گیرد، اما سرمایه DTS3 می‌تواند برای مثال در شیمی و زیست‌شناسی مبتنی بر هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری شود. "آینده صنعت" حتی گسترده تر است، از جمله انرژی، فناوری آب و هوا و مواد جدید.

Carrese گفت: "این واقعا یک صندوق چندبخشی است و در تیم Elaia، ما سرمایه گذارانی داریم که هر یک از این بخش ها را پوشش می دهند." ما باید 80 درصد از معاملات خود را در اتحادیه اروپا انجام دهیم، اما 20 درصد باقیمانده برای بقیه جهان باز است. اگرچه در عمل، 80 درصد از این 20 درصد احتمالاً به شرکت‌هایی در اسپانیا و آلمان اختصاص می‌یابد، دو کشوری که Elaia در آنها تلاش کرده است.

پویایی اروپایی

DTS3 حرکتی را نشان می دهد که حول یک مفهوم نوظهور در حال شکل گیری است: پویایی اروپایی، پاسخی به نام مستعار "پویایی آمریکایی" که توسط a16z ابداع شده است.

یکی از حامیان پر سر و صدا کایل اوبراین، یک شهروند ایرلندی و آمریکایی مقیم پاریس است که پشت دو طرح است: گزارش پویایی اروپا 50 و تور فناوری.

پویایی اروپایی «بیشتر یک حرکت است تا یک دسته یا صنعت عمودی». اوبراین به TechCrunch گفت. "من فکر می کنم، اکنون بیش از هر زمان دیگری، ما به چیزی شبیه به آن نیاز داریم تا توجه بنیانگذاران، و همچنین سرمایه داخلی و خارجی را جلب کنیم. پس ایده پشت این تور جذب سرمایه گذاران آمریکایی است تا به اینجا بیایند و معنی آن را کشف کنند.

Elaia سفیر فرانسه در این تور خواهد بود که گروهی از شرکای عمومی از شرکت‌های VC ایالات متحده را در کمتر از یک هفته در ژوئن آینده با بازدید از سرن، یک کارخانه موشک‌سازی، ETH زوریخ، ASML و غیره به چهار کشور خواهد برد. جای تعجب نیست، توقف پاریس شامل یک کشتی کروز در رودخانه سن و تعداد زیادی هوش مصنوعی است.

این گزارش که چهارشنبه این هفته منتشر شد، 50 شرکت فناوری عمیق اروپایی را برجسته می‌کند، اما بیشتر به عنوان یک ویترین سرمقاله تا رتبه‌بندی. اوبراین گفت: «تنها جنبه کمی این است که ما به هر کشور تعدادی از شرکت‌ها را متناسب با مقدار دلارهای VC که به سیستم فناوری عمیق آنها وارد می‌شود، دادیم.

صرف‌نظر از روش‌شناسی، شرکت‌های پرتفوی Elaia سهم قابل‌توجهی از گروه فرانسوی فهرست را تشکیل می‌دهند. یکی از نام‌های این فهرست Zama است، یک شرکت رمزگذاری فرانسوی که چند روز پیش بودجه ۷۳ میلیون دلاری را اعلام کرد.

رند هندی، مدیرعامل زاما، یک کارآفرین باتجربه، شرکت VC Unit Ventures را در کنار اوبراین تأسیس کرد. اوبراین بيان کرد که این دو در حال حاضر ده ها سرمایه گذاری را با هم انجام داده اند و به دنبال این هستند که اولین بسته شدن صندوق خود را "در نیمه اول سال جاری" انجام دهند.

در حالی که ممکن است شرکت‌ها در سرمایه‌گذاری با یکدیگر همپوشانی داشته باشند، آنها به طور کامل به اصطلاح «فناوری عمیق» نگاه نمی‌کنند. در حالی که O'Brien آن را با "پویایی" در عرشه های زمین در مورد LPs تورتو جایگزین کرده است، Carrese دلیلی برای بازنشستگی آن نمی بیند. او گفت: "برای ما، فناوری عمیق یک تناسب طبیعی است، زیرا ما همیشه به تحقیق در Elaia نزدیک بوده ایم."

بادهای دنباله دار فرانسوی

مشارکت های تحقیقاتی Elaia همچنین از تخصص فرانسه در ریاضیات استفاده می کند - چیزی که با ظهور هوش مصنوعی مولد برای اکوسیستم فناوری این کشور بسیار مفید بوده است. لازاروس یک محقق سابق در ریاضیات محض است و او تنها مغز ریاضی تیم و همچنین در اکوسیستم فناوری فرانسه نیست.

Carrese گفت: "ما با تمام آزمایشگاه های ریاضی ارتباط طبیعی داریم و می بینیم که همکلاسی های سابق خود و دانش آموزان آنها اکنون به جادوگران کوچک هوش مصنوعی تبدیل شده اند و نمادین ترین شرکت های حال حاضر را می سازند."

علاوه بر توانایی فرانسه برای پرورش این نوع استعدادها، بادهای دنباله دار دیگری نیز از سیاست های عمومی ناشی می شود. دو نام به ذهن می رسد: Tibi و Bpifrance.

ممکن است فیلیپ تیبی را نشناسید، اما ممکن است نام خانوادگی او را بیشتر بشنوید. او نیز مانند کارز دانشجوی سابق پلی تکنیک، یکی از معتبرترین مؤسسات آموزش عالی فرانسه است. اما او همچنین الهام‌بخش این ابتکار همنام بود که سرمایه‌گذاران نهادی، از جمله شرکت‌های بیمه بزرگ را تشویق می‌کند تا از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر حمایت کنند، که به‌طور سنتی در فرانسه چنین نبود.

گزارش Tibi در سال 2019 منتشر شد، اما DTS3 ممکن است یکی از اولین نتایج ملموس فاز دوم آن، Tibi 2 باشد. Carrese او میگوید :

ما به اندازه کافی خوش شانس بودیم که در اولین جلسه کمیته در ژوئیه گذشته مورد تایید قرار گرفتیم […] و این امر به وضوح به ما امکان دسترسی به سرمایه گذاران نهادی پیشرو را در مقادیر بسیار بیشتری داده است. و این خبر بسیار خوبی است، زیرا اینها افرادی هستند که می دانیم پس از آن عملکرد را به آنها ارائه خواهیم کرد [ پس ] ما مشتاقانه منتظر ایجاد روابط بلندمدت به لطف این ابتکار هستیم. این فقط یک پول بادآورده نیست. ما می دانیم که شرکای داریم که می توانیم برای بلندمدت به آنها اعتماد کنیم.

این حمایت همچنین به موقع است، زیرا سال 2023 دقیقاً زمان خوبی برای جمع آوری سرمایه نبود. اما Elaia حامی کلیدی دیگری در بانک سرمایه گذاری بخش دولتی فرانسه Bpifrance پیدا کرد. به گفته Carrese، یک سرمایه‌گذار عمده در DTS3، این موسسه همچنین ماشینی تلقی می‌شود که به رشد فناوری فرانسوی کمک می‌کند.

همه این عوامل زمین چمن خانگی DTS3 را به زمین بازی ایده آل تبدیل می کند. ما واقعاً دو سوم جریان معاملات خود را در فرانسه حفظ خواهیم کرد، زیرا این امر پویایی برای ایجاد استارتاپ‌ها ایجاد می‌کند که فوق‌العاده است. »

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است