متن خبر

با شتاب گرفتن ممنوعیت TikTok، سازندگان ناامید هستند، اما انرژی می‌گیرند

با شتاب گرفتن ممنوعیت TikTok، سازندگان ناامید هستند، اما انرژی می‌گیرند

شناسهٔ خبر: 457829 -




لایحه ای که می تواند TikTok را ممنوع کند روز چهارشنبه یک قدم به قانون شدن نزدیک شد. این لایحه پس از ارائه هفته گذشته، به سرعت از طریق مجلس نمایندگان پیگیری شد و اکنون به سنا خواهد رفت.

V Spehar، خالق TikTok پشت UnderTheDeskNews، از منتقدان سرسخت تلاش‌ها برای ممنوعیت TikTok بوده است. آنها حتی سال گذشته از طرف TikTok به کاپیتول هیل سفر کردند، زمانی که مدیرعامل Shou Zi Chew در مقابل کنگره شهادت داد.

اسپهار به TechCrunch گفت: «مردم برای مبارزه با این موضوع انرژی می‌گیرند، و باهوش هستند، و قدردان تحقیر شدن نیستند. واقعاً مایه تاسف است که بدانیم مقامات منتخب ما به نیمی از آمریکا گفته اند که دهان خود را ببندند.

اگر این قانون تبدیل به قانون شود، این لایحه ByteDance، شرکت مادر چینی TikTok را مجبور به فروش برنامه می‌کند. اما چین در گذشته گفته است که با فروش مخالفت خواهد کرد (و طبق قوانین صادرات دولت که در سال 2020 تغییر کرد، می تواند). اگر ByteDance TikTok را نفروشد، توزیع اپلیکیشن توسط فروشگاه های اپلیکیشن غیرقانونی خواهد بود که بیش از 170 میلیون آمریکایی از آن استفاده می کنند.

خود TikTok کاربران خود را جمع کرده است تا با نمایندگان کنگره تماس بگیرند و مخالفت خود را با این قانون اعلام کنند. برخی از دفاتر قانونگذار گزارش دادند که آنها مملو از تماس‌های کاربران عصبانی TikTok هستند، وضعیتی که توسط استفان کولبر، مجری برنامه آخر شب، تقلید شد. اسپهار به TechCrunch بيان کرد که آنها ده‌ها پیام از کاربران TikTok دریافت کرده‌اند که از توصیف کولبر از کاربران TikTok به‌عنوان «هزاره‌های بالغی که هنوز هم خودشان را در خانه هاگوارتزشان توصیف می‌کنند» ناامید شده‌اند.

برای هر کسی که به این پلتفرم به عنوان منبع درآمد متکی است، تهدید جدید ممنوعیت TikTok خنده‌دار نیست. و سرعتی که کنگره برای محدود کردن دسترسی TikTok در حال حرکت است، برخی سازندگان را غافلگیر کرده است.

جولز ترپاک، مفسر فناوری ژنرال Z در TikTok، به TechCrunch گفت: «این بار در فرآیند قانون‌گذاری بسیار سریع‌تر پیش می‌رود. جدا از اینکه TikTok اعلان‌های بسیار جدی را برای زیرمجموعه‌ای از کاربران درباره آنچه در حال وقوع است ارسال می‌کند، زمان‌بندی فرهنگی به نظر برجسته‌تر می‌شود – احتمالاً به این دلیل که بایدن صریحاً گفته است که آن را امضاء می‌کند و مردم در کارهای روزمره خود با TikTok بسیار راحت شده‌اند. زندگی.”

از زمانی که این لایحه در مجلس تصویب شد، TikTokers دنبال کنندگان خود را برای جدی گرفتن این لایحه جمع کرده است. نوح گلن کارتر، خالق با 8.7 میلیون دنبال کننده، ویدیویی را منتشر کرد و از پیروانش خواست با سناتورهای خود تماس بگیرند. یکی دیگر از خالقان، @cancelthisclothingco، یک ویدیوی هفت دقیقه‌ای را با هشتگ‌هایی مانند #tiananmensquare و #uyghur برای 1.4 میلیون فالوور خود ارسال کرد تا «هر چیز بدی در مورد چین که چین نمی‌خواهد کسی بداند را سریع اجرا کند».

@cancelthisclothingco گفت: "من طرفداران زیادی دارم، فقط می توانم یک ویدیو بسازم که دقیقاً آنچه را که آنها می خواهند بگویند ما نمی توانیم ببینیم آزمایش می کند." این ویدیو در سه ساعت 21000 لایک دریافت کرده است.

مدیر عامل TikTok تاکید کرده است که این شرکت وابسته به حزب کمونیست چین (ح‌ک‌پی) نیست و کاربران می‌توانند بدون هیچ گونه مداخله‌ای محتوای انتقادی از چین را پست کنند. اما قانون‌گذارانی مانند سناتور تام کاتن (R-AK) بارها سعی کرده‌اند روایتی را که TikTok را به ح‌ک‌چ متصل می‌کند، در کنگره مطرح کنند و روی محل تولد، حزب سیاسی و شهروندی او فشار آورده‌اند (چو چندین بار پاسخ داد: «من سنگاپوری هستم»).

اگرچه هیچ مدرکی دال بر جاسوسی CCP از TikTok وجود ندارد، اما شواهدی مبنی بر دسترسی ByteDance به داده های TikTok بدون مجوز وجود دارد. پس ، قانونگذاران نگران هستند که دولت چین از ByteDance برای جاسوسی از آمریکایی ها استفاده کند.

سارا فیلیپس، سازنده محتوا و سازمان‌دهنده حقوق دیجیتال در Fight for the Future، استدلال می‌کند که اگر حفظ حریم خصوصی داده‌ها مسئله واقعی است، کنگره باید علیه کارگزاران داده اقدام کند، نه TikTok.

فیلیپس گفت: «این یک قایق نمایشی بیگانه هراسانه است. «همه گفتگوها در مورد ممنوعیت TikTok اساساً در هسته آن قرار دارند، زیرا کسانی از ما که شیوه‌های جمع‌آوری داده‌ها را می‌دانیم می‌دانیم که به دلیل فقدان قانون حفظ حریم خصوصی دیجیتال، داده‌های ما برای فروش از هر گونه شرکت فناوری دیگر است. »

نماینده دیوید شوایکرت (R-AZ) این نکته را روز چهارشنبه در صحن مجلس مطرح کرد، قبل از اینکه این لایحه با 352 رای موافق در برابر 65 رای به تصویب برسد.

او گفت: "مشکل طراحی ما در اینجا، این است که واقعاً معنای خوبی دارد، اما به مشکل ساختاری نمی رسد." چه چیزی باعث می‌شود که داده‌ها را نگیرند، آن‌ها را به یک دلال داده بفروشند، و شسته شود و همچنان در دستان یک بازیگر بد قرار نگیرد؟»

دولت ایالات متحده از سال 2020، زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای اولین بار خواستار ممنوعیت آن شد، تلاش کرده است تا ByteDance را مجبور کند تا TikTok را بفروشد، مگر اینکه TikTok مالک جدیدی پیدا کند (اکنون، ترامپ با ممنوعیت مخالف است، زیرا او میگوید این کار متا را قدرتمندتر می‌کند). اما موج حمایت از لایحه جدید و سرعت حرکت آن در مجلس به این معنی است که آینده TikTok ناگهان بسیار کمتر قطعی است.

فیلیپس از نگرش های تحقیرآمیز نسبت به TikTokers ناامید شده است. او به چندین پست در X اشاره کرد که افراد را در TikTok به دلیل استفاده از تعبیرهایی مانند "seggs" و "unalive" برای پیمایش در اطراف فیلترهای محتوا مورد تمسخر قرار داده است.

فیلیپس گفت: "من فکر می کنم افراد زیادی هستند که اگر به آنها ارائه کنم، "آیا دولت باید بر روی چه فناوری هایی که شما می توانید استفاده کنید کنترل داشته باشد؟"، آنها احتمالاً با آن موافق نیستند." اما آن‌ها به نوعی به این گروه علیه TikTok می‌پیوندند، زیرا فکر می‌کنند محتوا فریبنده است. »

در پلتفرم هایی مانند X، ایده ممنوعیت TikTok به خودی خود تبدیل به یک الگوی رفتاری شده است. بسیاری از TikTokers به ​​طور مشابه نمی توانند درک کنند که چرا کنگره اینقدر سریع و کارآمد برای ایجاد قوانین جدید برای محدود کردن TikTok از همه چیز اقدام می کند.

فیلیپس به TechCrunch گفت: «دوحزبی‌ترین چیزی که در حال حاضر در کنگره اتفاق می‌افتد، تأمین مالی بی‌پایان ارتش و سانسور برنامه‌ای است که آنها برای ارتباط با افراد دیگر استفاده می‌کنند». منظورم این است که رئیس جمهور در TikTok است.

فیلیپس فکر می‌کند که ناکامی قانون‌گذاران در جدی گرفتن نگرانی‌های کاربران TikTok می‌تواند پیامدهای عمده‌ای برای چرخه انتخابات آینده داشته باشد. فیلیپس گفت: "تعداد چیزهایی وجود دارد که کنگره می تواند در حال حاضر روی آنها تمرکز کند، و به نظر می رسد که این تا حد زیادی یک تئاتر سیاسی است. " من نمی دانم که چگونه این امر بر انتخابات تأثیر نمی گذارد.

اگرچه Terpak بیش از 330000 نفر را در TikTok دنبال می کند، او رویکرد خنثی تری نسبت به ممنوعیت احتمالی این برنامه دارد.

بسیاری از افراد در TikTok اصرار دارند که دولت چیزهای دیگری برای نگرانی دارد، اما من فکر می‌کنم که از آنجایی که فناوری، به‌ویژه نقش رسانه‌های اجتماعی در زندگی ما چقدر قدرتمند است، و اینکه چگونه این موضوع همچنان بیشتر به واقعیت تبدیل می‌شود، این یک POV معیوب است. ترپاک گفت: در سال های آینده. "من فکر می کنم بسیاری از مردم با این که بتوانند از یک پلتفرم قدردانی کنند، اما همچنین نقد کنند، مبارزه می کنند."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است