متن خبر

با بالا گرفتن تجارت سریع در هند، زپتو به ارزش ۵ میلیارد دلار رسید

با بالا گرفتن تجارت سریع در هند، زپتو به ارزش ۵ میلیارد دلار رسید

شناسهٔ خبر: 694429 -




زپتو یک دور 340 میلیون دلاری را نهایی کرده است که ارزش آن را به 5 میلیارد دلار افزایش داده است، از 3.6 میلیارد دلار در ژوئن و 1.4 میلیارد دلار در آگوست گذشته، زیرا استارت آپ ها برای به دست آوردن سهم بازار در بازار رقابت سریع تجارت سریع هند رقابت می کنند.

به گفته افراد آشنا، شرکت General Catalyst و Mars Growth Capital دور سری G را رهبری می‌کنند که طی چند روز آینده تمام تشریفات خود را تکمیل خواهد کرد. این دور به Zepto - که به مشتریان امکان دسترسی به طیف وسیعی از دسته‌ها، از خواربار تا لوازم الکترونیکی را می‌دهد، که می‌توانند در عرض چند دقیقه آن را دریافت کنند - ارزشی معادل 4.6 میلیارد دلار پیش‌پول می‌دهد، پس طبق یک برگه اصطلاحی که مشاهده شد، حدود 5 میلیارد دلار پس از تأمین مالی می‌شود. توسط TechCrunch.

دور جدید به این معنی است که Zepto سه ساله در حال نزدیک شدن به یک میلیارد دلار بودجه جدید در سال جاری است.

Zepto با BlinkIt (متعلق به Zomato) و Swiggy's Instamart در بازار تجارت سریع هند که به سرعت در حال رشد است، رقابت می کند، که شروع به حذف سهم بازار از غول های تجارت الکترونیک سنتی کرده است.

به گفته یک منبع آگاه، Zepto در مسیر فروش سالانه بیش از 1.5 میلیارد دلار است. BlinkI در حال حاضر حدود 2 میلیارد دلار GMV سالانه است. شرکت‌های تجارت سریع، که همگی فعالیت خود را فقط سه سال پیش آغاز کردند، امسال مجموعاً فروش سالانه 4.5 تا 5 میلیارد دلاری را در هند انجام خواهند داد، در حالی که آمازون هند 18 میلیارد دلار است. آمازون حدود 10 سال است که در هند فعالیت می کند و بیش از 7 میلیارد دلار در تجارت الکترونیکی خود در این کشور سرمایه گذاری کرده است.

خرده فروشی یک بازار 1.1 تریلیون دلاری در هند است، اما بیشتر آن سازماندهی نشده باقی می ماند. Reliance Retail که بزرگترین زنجیره خرده فروشی کشور را اداره می کند، حدود 100 میلیارد دلار ارزش دارد. یکی از سرمایه‌گذاران به TechCrunch گفت: «به همین دلیل است که هر زمانی که یک مدل جدید در خرده‌فروشی هند ظاهر جذابی داشته باشد، سرمایه‌گذاران به آن پاداش زیادی می‌دهند.

داده ها و تصویر: داده. این شرکت تحقیقاتی می گوید که تجارت سریع تا سال 2025 50 درصد از فروش خواربار فروشی آنلاین را به خود اختصاص خواهد داد.

نشریه هندی اکونومیک تایمز اولین بار در مورد مشارکت Mars Growth در دور جدید Zepto گزارش داد. اطلاعات قبلاً گزارش داده بود که جنرال کاتالیست با Zepto درگیر شده است.

این شرکت‌های تجارت سریع، انبارهای محتاطانه متعددی را در سرتاسر هند شهری ایجاد کرده‌اند که به عنوان «فروشگاه‌های تاریک» شناخته می‌شوند. با قرار دادن استراتژیک این امکانات در فاصله چند مایلی از مناطق مسکونی و تجاری پرتقاضا، آنها می توانند سفارشات خود را در عرض چند دقیقه پس از خرید انجام دهند.

رشد شرکت های تجارت سریع در هند، یک اقتصاد 4 تریلیون دلاری، بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران را شگفت زده کرده است، به ویژه به این دلیل که بسیاری از مدل های تجاری مشابه در بازارهای دیگر سقوط کردند. این گسترش سریع برخی از بازیگران تثبیت شده تجارت الکترونیک را نیز غافلگیر کرده است و تحلیلگران معتقدند که شرکت هایی مانند آمازون در سازگاری با تغییر عادات مصرف کنندگان در هند کند بوده اند.

آمازون به اندازه کافی «استراتژیک» نبوده است. و بنیانگذاران - چه Deepinder (Zomato)، Aadit (Zepto)، یا Vidit (Meesho) یا تیم در Flipkart - تیم مدیریت [آمازون] را اجرا کرده اند. Flipkart اخیراً پیشنهاد تجارت سریع خود را در بخش هایی از بنگلور راه اندازی کرده است.

Zepto قصد دارد تا مارس 2025 شبکه فروشگاه‌های تاریک خود را به بیش از 700 عدد افزایش دهد. این استارت‌آپ که Nexus، Lightspeed، Avra ​​و StepStone را نیز جزو حامیان خود می‌داند، در ژوئن اعلام کرد که درآمد آن نسبت به سال قبل 140 درصد افزایش یافته است. با بیش از 50000 شریک تحویل کار می کند و هر ماه بیش از 5000 شریک تحویل را اضافه می کند.

زپتو پیش از این گفته بود که حدود 75 درصد از فروشگاه های تاریک آن تا ماه گذشته EBITDA مثبت بودند. زپتو در ماه ژوئن بيان کرد که کارایی و مقیاس بهبود یافته به این معنی است که یک فروشگاه تاریک که قبلاً 23 ماه طول می کشید تا به سوددهی برسد، اکنون در عرض شش ماه به آن نقطه عطف می رسد.

زپتو در حال حاضر در شهرهای برتر هند فعالیت می‌کند و قصد دارد در ماه‌های آینده برای انتخاب شهرهای کوچک‌تر توسعه یابد.

به گفته گلدمن ساکس، کل بازار آدرس پذیر در دسته های خواربار و غیر خواربار برای شرکت های تجارت سریع در 40 تا 50 شهر برتر حدود 150 میلیارد دلار است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است