متن خبر

“با الهام از کارواش”: محققان از برچسب شبه جهانی رونمایی کردند که به لطف چسب عملاً غیرقابل هک است – برچسب ضد دستکاری تراهرتز می تواند به صرفه جویی میلیاردها دلاری در هزینه های جعل کمک کند.

“با الهام از کارواش”: محققان از برچسب شبه جهانی رونمایی کردند که به لطف چسب عملاً غیرقابل هک است – برچسب ضد دستکاری تراهرتز می تواند به صرفه جویی میلیاردها دلاری در هزینه های جعل کمک کند.

شناسهٔ خبر: 453402 -




برچسب شناسه رمزنگاری
(اعتبار تصویر: MIT)

برچسب‌های سنتی شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) که معمولاً برای احراز هویت محصول استفاده می‌شود، دارای محدودیت‌های متعددی از جمله اندازه، هزینه، انرژی مورد نیاز و آسیب‌پذیری‌های امنیتی است.

محققان MIT یک برچسب شناسه رمزنگاری انقلابی ایجاد کرده اند که بر این موانع غلبه می کند و می تواند به مبارزه با مشکل میلیارد دلاری جعل زنجیره تامین کمک کند.

این برچسب کوچک و بدون باتری، که «برچسب همه چیز» نامیده می‌شود، می‌تواند تقریباً هر محصولی را تأیید کند، و آن را به ابزاری قدرتمند در برابر قطعات تقلیدی و کالاهای تقلبی تبدیل می‌کند.

با الهام از کارواش

طراحی خلاقانه این برچسب تا حدی از یک کارواش الهام گرفته شده است. محققان بيان کرد ند که چگونه کارواش از یک برچسب شکننده RFID برای تأیید اعتبار استفاده می کند که در صورت دستکاری از بین می رود. آنها این مفهوم را فراتر بردند و به جای تگ، بر احراز هویت خود آیتم تمرکز کردند.

این تیم با مخلوط کردن ذرات فلزی میکروسکوپی در چسبی که برچسب را به محصول می‌چسباند، به این امر دست یافتند. این ذرات یک الگوی منحصر به فرد بر روی سطح مورد ایجاد می کنند، شبیه به اثر انگشت، که با استفاده از امواج تراهرتز قابل تشخیص است. اگر جعل کننده تلاش کند تگ را حذف کرده و دوباره بچسباند، الگو از بین می رود و باعث می شود که تگ عملا غیرقابل هک شود.

این فناوری پیشگامانه همچنین دارای یک مدل یادگیری ماشینی است که می تواند اثر انگشت الگوی چسب مشابه را با دقت بیش از 99 درصد شناسایی کند و قابلیت های ضد جعل آن را بیشتر افزایش دهد.

به اندازه کافی کوچک است که تقریباً روی هر محصولی، از اجزای صنعتی گرفته تا دستگاه‌های پزشکی، قرار می‌گیرد و در سطوح کم توانی که توسط دیودهای فتوولتائیک تأمین می‌شود، کار می‌کند. مهمتر از همه، اقدامات امنیتی قوی، از جمله یک طرح رمزنگاری محبوب که ارتباطات ایمن را تضمین می کند، ارائه می دهد.

با این حال محدودیت هایی وجود دارد. سنسور تگ باید در 4 سانتی متر باشد تا خوانش دقیقی داشته باشد و زاویه بین سنسور و برچسب باید کمتر از 10 درجه باشد. با این حال، محققان در مورد غلبه بر این چالش ها در کار آینده خوش بین هستند.

از طریق TechXplore

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

فیرا بارسلونا

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است