متن خبر

با استناد به نگرانی های امنیتی، ایالات متحده اکنون به دنبال ممنوعیت خودروهای ساخت چین و روسیه است

با استناد به نگرانی های امنیتی، ایالات متحده اکنون به دنبال ممنوعیت خودروهای ساخت چین و روسیه است

شناسهٔ خبر: 761777 -




چین پرچم ایالات متحده بریده شد

(اعتبار تصویر: متوسط)

در صورت تصویب قانون جدید پیشنهادی، خودروهای الکتریکی ساخت چین ممکن است از سال 2027 در ایالات متحده ممنوع شوند. دفتر صنعت و امنیت ایالات متحده (BIS) اعلامیه ای درباره قوانین پیشنهادی منتشر کرد که واردات و فروش خودروها و قطعات ساخته شده توسط تولیدکنندگان "با پیوند کافی" را به جمهوری خلق چین یا روسیه ممنوع می کند.

قانون پیشنهادی بر عناصر خاص در سخت افزار و نرم افزار خودروی الکتریکی (EV) و استفاده مخرب احتمالی از اطلاعات و داده های مورد نیاز آنها تمرکز دارد. سیستم اتصال خودرو (VCS) به خودروها اجازه می دهد تا از طریق بلوتوث، تلفن همراه، ماهواره یا ماژول های Wi-Fi ارتباط خارجی برقرار کنند، در حالی که سیستم رانندگی خودکار (ADS) به خودرو اجازه می دهد بدون راننده کار کند. این ممنوعیت شامل هر قطعه ای می شود که برای استفاده در خودروهای ساخت آمریکا و همچنین قطعاتی که در خودروهای چین و روسیه ساخته می شود، وارد می شود.

در صورت تصویب بدون تغییر، تنها وسایل نقلیه ای که معاف می شوند مربوط به اهداف کشاورزی یا معدنی هستند. و در حالی که یکی از مقامات ارشد دولت بایدن می گوید "خودروسازان [چینی] و روسی در حال حاضر نقش مهمی در بازار خودروی ایالات متحده ندارند"، آنها معتقدند با توجه به پیچیدگی خودروهای برقی امروزی و مرکزیت فزاینده آنها، این یک حمله پیشگیرانه ضروری است.

ولوو EX30

(اعتبار تصویر: Volvo)

در بیانیه کاخ سفید تصریح شده است که «این فناوری‌ها شامل سیستم‌های رایانه‌ای هستند که حرکت خودرو را کنترل می‌کنند و داده‌های حساس راننده و سرنشین را جمع‌آوری می‌کنند، همچنین دوربین‌ها و حسگرهایی که سیستم‌های رانندگی خودکار را فعال می‌کنند و اطلاعات دقیق درباره زیرساخت‌های آمریکا را ثبت می‌کنند».

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، گفت: «در حالی که وسایل نقلیه متصل مزایای زیادی به همراه دارند، خطرات امنیت داده و امنیت سایبری ناشی از نرم‌افزار و قطعات سخت‌افزاری که از جمهوری خلق چین و سایر کشورهای مورد نگرانی تامین می‌شوند، به همان اندازه واضح هستند.

تنها در این ماه بود که ایالات متحده تعرفه واردات خودروهای برقی چینی را به 100 درصد افزایش داد و این قانون در حالی است که صادرات خودرو چین رونق گرفته است و طبق گزارش آسوشیتدپرس در شش ماهه اول سال 2024 بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

اگرچه این پیشنهاد همچنان می‌تواند شاهد تغییر باشد، اما در صورت تصویب در وضعیت فعلی، ممنوعیت نرم‌افزاری جدید بر روی تمام خودروهای مدل سال 2027 اعمال می‌شود و مقررات سخت‌افزاری از سال مدل 2030 شروع می‌شود.

حریم خصوصی بیشتر، گزینه های کمتر

این قانون جدید به همان اندازه می تواند به عنوان راهی برای محافظت از تولید خودروهای الکتریکی آمریکایی (و وسایل نقلیه به میزان قابل توجهی گران تر آن) به همان اندازه در مورد محافظت از حریم خصوصی و امنیت آمریکایی ها در نظر گرفته شود.

با وجود تعرفه‌های سنگین، خودروهایی مانند ولوو EX30 در برخی بازارها از تسلا مدل Y پایین‌تر می‌آیند و طبق گزارش آتلانتیک ، میانگین قیمت خودروهای برقی در چین حدود 18000 دلار ارزان‌تر از ایالات متحده است. لی زینگ، سردبیر سابق China Auto Review، او میگوید : «اگر تعرفه‌های 100 درصدی بر خودروهای الکتریکی ساخت چین یک دیوار بود، ممنوعیت پیشنهادی خودروهای متصل به چین حکم اعدام برای China EV Inc خواهد داشت.»

این بدان معنا نیست که این قوانین جدید خالی از لطف نیستند. با دوربین‌ها، ردیابی GPS، میکروفون‌ها و سایر فناوری‌های خودروهای برقی مدرن، «تخیل زیادی لازم نیست تا بفهمیم چگونه یک دشمن خارجی با دسترسی به این اطلاعات می‌تواند خطری جدی هم برای امنیت ملی ما و هم برای حریم خصوصی شهروندان آمریکایی ایجاد کند. جینا ریموندو، وزیر بازرگانی گفت.

با این حال، با توجه به نقش ناچیز خودروسازان چینی و روسی در ایالات متحده، گمانه زنی ریموندو مبنی بر اینکه چین با خاموش کردن "صدها هزار وسیله نقلیه متصل چینی" باعث آشفتگی می شود، به این زودی ها رخ نخواهد داد. طبق آمار Statista تا آگوست 2024، تسلا 82.5 درصد از بازار خودروهای برقی ایالات متحده را به خود اختصاص داده است، با فورد (3٪) و شورولت (2.9٪) متعلق به آمریکا، هیوندای کره جنوبی (2.2٪) و BMW آلمان (1.8٪). ، فولکس واگن (1.7٪) و مرسدس بنز (1.4٪) تنها 4.5٪ را بین نیسان، کیا و سایر سازندگان تقسیم کردند.

تسلا سایبرتراک

(اعتبار تصویر: تسلا)

بدیهی است که این اولین برخورد قانونی مرتبط با فناوری بین چین و آمریکا نیست. در سال 2022 تجهیزات هواوی و ZTE ممنوع شد و Bytedance هنوز در دادگاه با واگذاری اجباری TikTok مبارزه می کند .

در حالی که استفاده مخرب بالقوه از داده های آمریکایی قطعاً چیزی است که باید مراقب آن بود، اگر این پیشنهاد به قانون تبدیل شود، تأثیر آن بر قیمت گذاری خودروهای برقی در ایالات متحده می تواند قابل توجه باشد. پس ، در حالی که این قانون باعث می‌شود که شهروندان در برابر «کشورهای نگران» با استفاده از داده‌های خود محافظت شوند، آنها همچنین برخی از ارزان‌ترین وسایل نقلیه الکتریکی جهان را از دست خواهند داد.

کارمند نویسنده

Max یک نویسنده محتوای دیجیتال برای تیم استرالیایی TechRadar، همه چیزهای فنی و سبک زندگی را پوشش می‌دهد و مشتاق استفاده از فناوری برای آسان‌تر کردن زندگی است. مکس که در سال 2023 فارغ التحصیل روزنامه نگاری است، در زمینه ورزش، سرگرمی و تجارت برای برندهایی مانند Zero Digital Media و Valnet.Inc نوشته است، اما عشق خود را به فناوری در زمان خود در GadgetUser پیدا کرد. مکس در خانه وقتی همه چیز را از آخرین معامله و کد کوپن گرفته تا آخرین خروجی سرویس استریم، تلفن یا ساعت هوشمند پوشش می‌دهد، در استفاده از تحقیق، تجربه و توانایی نوشتن به شما زمان بیشتری برای استفاده از فناوری خود می‌دهد، نه اینکه زمان را برای یافتن آن تلف کنید.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است